Gå til innhold

Trenger inspirasjon (jul...)


XbellaX

Anbefalte innlegg

4 timer siden, XbellaX skrev:

Hva ønsker akkurat du deg til jul? 

Det kommer helt an på avsender og forventet priskategori😅 Men det er alltid fint med deilig dusjsåpe, skrubb, krem. En god flaske Prosecco eller vin er også fint, feks med fin sjokolade til. Feminine vanter og/el skjerf. God bok(enkelt å bytte og). 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, cilie skrev:

Det kommer helt an på avsender og forventet priskategori😅 Men det er alltid fint med deilig dusjsåpe, skrubb, krem. En god flaske Prosecco eller vin er også fint, feks med fin sjokolade til. Feminine vanter og/el skjerf. God bok(enkelt å bytte og). 
 

 

Jeg ønsker meg blant annet mummikopper. Begynte å samle i fjor, og fikk noen til jul da. (Bare nevner det siden du er et mummitroll) 😉

Anonymkode: 99e40...632

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker meg blant annet mummikopper. Begynte å samle i fjor, og fikk noen til jul da. (Bare nevner det siden du er et mummitroll) 😉

Anonymkode: 99e40...632

Godt valg😉😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, dolmio skrev:

Tips til Hoka sko: 

bikester.no 

(de har ofte salg, selv kjøpte jeg sko til halv pris der, dvs ca 900 kr). 

Jeg har kjøpt der jeg også:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke helt hva jeg syns om denne tråden egentlig. Væla tidlig med juleforberedelser nå. Men når sant skal sies, begynte jeg med en julegave allerede i august. Men det er fordi man ikke finner en eneste jævla tyttebær (eller det kan man forsåvidt, ferdig fryst til og med) i desember. Bestefar fikk tyttebær i fjor og ble så glad at det ville han ha i år også. Så jeg har begynt å sanke. Men tyttebær er noen forbanna luringer. De ser skikkelig modne ut, men så er de bare halvmodne. 

Egentlig begynner jeg med julegaver i januar. Men jeg vet ikke helt om det blir noe av i år. Tror ikke jeg har tatt noen bilder som er bra nok. Vinteren var jo crap og i sommer har jeg bare malt, bortsett fra når det har regnet, men det er jo ikke akkurat i regnvær jeg stikker på fjellet for å ta bilder. Men jeg har laget noen kalendere som folk har blitt glade for. 

Men du spurte vel egentlig om hva jeg ønsker meg. Penger, tror jeg. Kjøpte julegave i august. Eller egentlig var det en belønning hvis jeg ble ferdig med å male. Men så ble det mer en trøst fordi været har jobbet imot meg hele sommeren. Det ble ihvertfall et objektiv til 12000 kr. Tror jeg skal ønske meg penger mange år fremover. 

Vurderer å strikke raggsokker til hele familien. Da blir de sikkert kjempefornøyd 😂   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er definitivt for tidlig for meg å tenke på julegaver.  Jeg har ikke tenkt på noe i det hele tatt som jeg kunne tenkt meg som julegave.  Det eneste jeg ga uttrykk for i fjor var at jeg ønsket meg ikke boken av Shaman Durek.  Jeg fikk en bok og det var noe helt annet.

Snart blir det julemattråder og om man kan bestille pizza og servere på juleaften.

Anonymkode: 0cd11...679

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.9.2020 den 22.22, Trine skrev:

Vet ikke helt hva jeg syns om denne tråden egentlig. Væla tidlig med juleforberedelser nå. Men når sant skal sies, begynte jeg med en julegave allerede i august. Men det er fordi man ikke finner en eneste jævla tyttebær (eller det kan man forsåvidt, ferdig fryst til og med) i desember. Bestefar fikk tyttebær i fjor og ble så glad at det ville han ha i år også. Så jeg har begynt å sanke. Men tyttebær er noen forbanna luringer. De ser skikkelig modne ut, men så er de bare halvmodne. 

Egentlig begynner jeg med julegaver i januar. Men jeg vet ikke helt om det blir noe av i år. Tror ikke jeg har tatt noen bilder som er bra nok. Vinteren var jo crap og i sommer har jeg bare malt, bortsett fra når det har regnet, men det er jo ikke akkurat i regnvær jeg stikker på fjellet for å ta bilder. Men jeg har laget noen kalendere som folk har blitt glade for. 

Men du spurte vel egentlig om hva jeg ønsker meg. Penger, tror jeg. Kjøpte julegave i august. Eller egentlig var det en belønning hvis jeg ble ferdig med å male. Men så ble det mer en trøst fordi været har jobbet imot meg hele sommeren. Det ble ihvertfall et objektiv til 12000 kr. Tror jeg skal ønske meg penger mange år fremover. 

Vurderer å strikke raggsokker til hele familien. Da blir de sikkert kjempefornøyd 😂   

Var det ikke du som skulle starte opp en nettbutikk med et utvalg av raggsokker så jeg kan kjøpe av deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, XbellaX skrev:

Var det ikke du som skulle starte opp en nettbutikk med et utvalg av raggsokker så jeg kan kjøpe av deg?

Nei, det var bare en "god" idé fra deg 😂 Men jeg kan alltids selge deg noen raggsokker. De jeg har på nå har dobbelt garn på hæl og rundt tærne. Digg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Trine skrev:

Nei, det var bare en "god" idé fra deg 😂 Men jeg kan alltids selge deg noen raggsokker. De jeg har på nå har dobbelt garn på hæl og rundt tærne. Digg! 

åja det var sant, det var min fenomenale idé...det var slik det var! Jeg elsker raggsokker, må vurdere å legge inn en bestilling hos deg. Jeg elsker dobbel hæl! Men tenk så koselig med en liten dåll-butikk :- ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, XbellaX skrev:

åja det var sant, det var min fenomenale idé...det var slik det var! Jeg elsker raggsokker, må vurdere å legge inn en bestilling hos deg. Jeg elsker dobbel hæl! Men tenk så koselig med en liten dåll-butikk :- ) 

😂 Tror det hadde blitt dårlig butikk for meg egentlig. Hvis jeg ikke hadde spesialisert meg på sokker i ekstremt tykt garn og tatt sånn 500 kr paret. Fortsatt dårlig butikk da, for jeg bruker fort 4 dager på et par sokker i tykt garn 😂  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, Trine skrev:

😂 Tror det hadde blitt dårlig butikk for meg egentlig. Hvis jeg ikke hadde spesialisert meg på sokker i ekstremt tykt garn og tatt sånn 500 kr paret. Fortsatt dårlig butikk da, for jeg bruker fort 4 dager på et par sokker i tykt garn 😂  

Jeg synes det er imponerende... jeg hadde vel brukt et halvt år på hælen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, XbellaX skrev:

Jeg synes det er imponerende... jeg hadde vel brukt et halvt år på hælen.

Hælen er egentlig veldig lett, sånn bortsett fra at jeg strammer så jeg nesten får krampe i fingra 😂 Eller, jeg bruker sikkert et par timer, mens hun på youtube brukte 15-20 min. Strikker ikke hæl sånn som mamma gjør. Den hælen innbiller jeg meg er vanskelig. Men det er klart at når man har konsentrasjonsevne som en dau hest, da blir det lett noen kreative løsninger for å skjule feilstrikking, sånn etter at man ikke orker rekke opp flere ganger 😂 Var ei som hadde fått spunnet garn av ulla til hunden og strikket en genser. Var blandet inn sau da, det måtte man visst for at det skulle holde. Men det kostet 2000 kr å få spunnet en kg garn, så det kan hende jeg skal holde meg til toving av hund 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.9.2020 den 23.08, AnonymBruker skrev:

Det er definitivt for tidlig for meg å tenke på julegaver.  Jeg har ikke tenkt på noe i det hele tatt som jeg kunne tenkt meg som julegave.  Det eneste jeg ga uttrykk for i fjor var at jeg ønsket meg ikke boken av Shaman Durek.  Jeg fikk en bok og det var noe helt annet.

Snart blir det julemattråder og om man kan bestille pizza og servere på juleaften.

Anonymkode: 0cd11...679

Nja, det har vel dukket opp en julepizzatråd her allerede, men den var det kanskje du som produserte? ;)

Jeg ønsker meg sjelden mye konkret til jul, men blir glad for det meste. De som kjenner meg vet hva jeg blir glad for og ikke og vet hva jeg interesserer meg for, men noe som alltid slår an, er kanskje det som virker mest kjedelig under treet: En konvolutt med et gavekort fra en eller annen butikk eller gjerne et helt kjøpesenter.

Derimot liker jeg bedre å finne ut hva jeg skal gi til de enkelte som står på julegavelisten min. Det begynner jeg med som regel rundt mai/juni en gang. I år begynte jeg i slutten av juni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Trine skrev:

Hælen er egentlig veldig lett, sånn bortsett fra at jeg strammer så jeg nesten får krampe i fingra 😂 Eller, jeg bruker sikkert et par timer, mens hun på youtube brukte 15-20 min. Strikker ikke hæl sånn som mamma gjør. 

Et par timer på en hæl? Som består av 15-17 pinner glattstrikk og 16 pinner (eller noe sånt) med felling? Det er fint gjort på et drøyt kvarter ja. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Lillemus skrev:

Et par timer på en hæl? Som består av 15-17 pinner glattstrikk og 16 pinner (eller noe sånt) med felling? Det er fint gjort på et drøyt kvarter ja. :) 

Jeg feller ikke. Strikker forkortede rader, eller hva det nå kalles. Må jo strikke vrang annenhver rad. Tar tid det 😅 Men altså, jeg er ikke kjent for å gjøre noe som helst veldig raskt. Hodet er ikke et lyn, også blir det veldig lett distrahert, og finmotorikken, vel, ikke på topp den heller. Det er vel ikke helt uten grunn at jeg har fått de diagnosene jeg har 😅 Jeg skal se om jeg husker å ta tiden neste gang jeg strikker hæl. Det tar ihvertfall mer enn et kvarter. Da hadde jeg jo klart å strikke et par sokker på en kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Trine skrev:

Jeg feller ikke. Strikker forkortede rader, eller hva det nå kalles. Må jo strikke vrang annenhver rad. Tar tid det 😅 Men altså, jeg er ikke kjent for å gjøre noe som helst veldig raskt. Hodet er ikke et lyn, også blir det veldig lett distrahert, og finmotorikken, vel, ikke på topp den heller. Det er vel ikke helt uten grunn at jeg har fått de diagnosene jeg har 😅 Jeg skal se om jeg husker å ta tiden neste gang jeg strikker hæl. Det tar ihvertfall mer enn et kvarter. Da hadde jeg jo klart å strikke et par sokker på en kveld.

Høres ut som du strikker hel på samme måte som meg. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.9.2020 den 22.17, Trine skrev:

Jeg feller ikke. Strikker forkortede rader, eller hva det nå kalles. Må jo strikke vrang annenhver rad. Tar tid det 😅 Men altså, jeg er ikke kjent for å gjøre noe som helst veldig raskt. Hodet er ikke et lyn, også blir det veldig lett distrahert, og finmotorikken, vel, ikke på topp den heller. Det er vel ikke helt uten grunn at jeg har fått de diagnosene jeg har 😅 Jeg skal se om jeg husker å ta tiden neste gang jeg strikker hæl. Det tar ihvertfall mer enn et kvarter. Da hadde jeg jo klart å strikke et par sokker på en kveld.

Jeg kjenner det frister å være i din julegavekrets

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...