Gå til innhold

Har ingen diagnose, men vet at jeg må ha psykisk sykdom

Anbefalte innlegg

Legen har ikke ville gi meg diagnose. Vurderer å bytte lege pga det. Eller kan legen ha en formening om at det beste er å klare seg uten psykriatrisk behandling / hjelp på en eller annen måte? Jeg har et inntrykk av at han er litt skeptisk til psykiatrien. 

Han sier at mine symptomer er psykotiske, men at han vil heller kalle det stress tross hallusinasjoner / tankekjør/ angst som kronisk problem i hverdagen min. Jeg har levd med plagene i hele mitt voksne liv men har gitt opp å gjøre mer med det annet enn å ta mer hensyn til å stresse ned slik at jeg kan motvirke plagene. 

Er det andre som vet at de må ha en lidelse de gjerne burde fått på papiret som dere ikke orker å kjempe på for å få diagnose på? Hva ville du gjort i min situasjon? 

Jeg lever ellers et bra liv på fritiden. Men stresser mye i jobben. Men under stress oppstår disse hallusinasjonene. Det er pinlig å ta det opp. Mange rundt meg vet ikke om dem. Men de som vet sier at de ikke merker at jeg har det sånn. 

Anonymkode: 69948...682

Fortsetter under...

Jeg tenker at hvis det er et problem for DEG spiller det ingen rolle om noen kan se det på deg eller ikke. 

Hvis du synes problemet er stort nok for deg, vil jeg anbefale å bytte fastlege. Det kan ikke være særlig ok å få hallusinasjoner, og jeg tror du trenger medisiner. 

Anonymkode: 205e6...ee8

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hallusinasjoner er helt vanlig og ikke nødvendigvis sykelig. 

Anonymkode: e3ac0...eec

Det vet jeg ingenting om. 

Jeg synes i alle fall at om ts synes at disse hallusinasjonene er plagsomme, så bør hun søke hjelp for dem hos en fastlege som kan hjelpe. 

Jeg tenker at hvis du ikke har noen seriøse problemer i hverdagen og lever et normalt liv med jobb, venner og kjæreste så trenger du ingen diagnose. Hvorfor skaffe seg en diagnose om du ikke er psyk? 

Anonymkode: e8bcb...f41

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at hvis du ikke har noen seriøse problemer i hverdagen og lever et normalt liv med jobb, venner og kjæreste så trenger du ingen diagnose. 

Kan være syk fordet.

Anonymkode: 823ac...d2b

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at hvis du ikke har noen seriøse problemer i hverdagen og lever et normalt liv med jobb, venner og kjæreste så trenger du ingen diagnose. Hvorfor skaffe seg en diagnose om du ikke er psyk? 

Faen hvor lei jeg er av deg nå, altså. Har rapportert deg til admin, og jeg oppfordrer alle andre til å gjøre det samme når de ser at du kommer med slike utsagn! 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Faen hvor lei jeg er av deg nå, altså. Har rapportert deg til admin, og jeg oppfordrer alle andre til å gjøre det samme når de ser at du kommer med slike utsagn! 

Helt enig, denne personen har forsuret psyk forumet i mange uker / måneder nå. Tror vedkommende att hen er ekspert? Utrolig mye dumt som kommer fra denne personen. Og ofte rettet mot sårbare mennesker.

Anonymkode: eb688...175

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig, denne personen har forsuret psyk forumet i mange uker / måneder nå. Tror vedkommende att hen er ekspert? Utrolig mye dumt som kommer fra denne personen. Og ofte rettet mot sårbare mennesker.

Anonymkode: eb688...175

Den beste og eneste virksomme behandling av troll er å overse dem totalt. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg presser meg selv til å leve et normalt liv tiltross for plagene mine. Jeg går på jobb, har en mann (som jeg skjuler min psykiske plage for), har voksne barn, familie og venner som jeg omgås. Er noen få som vet om plagen min. Det er for meg pinlig å ha den plagen, for jeg er redd for at folk kan tro at jeg er gal om jeg forteller det. Jeg får vrangforestillinger om det som jeg har angst for. Og det er plagsomt. Men jeg liker helst å ignorere problemet, og derfor har jeg ikke orket å ta opp kampen med legen om å få han med på at dette er et handikap i livet mitt. Alt er tyngre for meg å gjøre pga det, selv om jeg klarer å fungere/ late som om alt er bra inni meg. 

Jeg skammer meg med andre ord over at jeg har det sånn med andre ord. Og det hindrer meg å ta kampen opp med legen om det. 

Jeg tror nok at jeg ikke er den eneste som skjuler et psykisk problem. 

Jeg tenker også at jeg burde kvittet meg med jobben som jeg har. Og at mye av problemene bunner i at jeg sliter litt i jobben min. Men jeg har ikke klart å finne meg ny jobb,  og det er ikke lett å bare skaffe seg en heller. Så hva skal man gjøre da?  

Men det er jo slik at jeg fungerer. Og legen sier at det virker psykotisk, men at det er kun stress. 

Annonse

58 minutter siden, kupton skrev:

Den beste og eneste virksomme behandling av troll er å overse dem totalt. 

Det verste er at jeg ikke tror at vedkommende er et ekte troll, men prøver man å finne alternative forklaringer på oppførselen rapporteres det til admin, som da kommer og sletter. Jeg synes det hele er blitt påfallende, og jeg undres over om enkelte diagnosegrupper teller mer enn andre. Når vedkommende får holde på slik dag etter dag, uke etter uke, måned etter måned, blir man lei. Det er veldig mange sårbare mennesker her, "trollet" inkludert, men jeg synes at vi alle bør bli spart for dennes kommentarer selv om vedkommende sliter aldri så mye selv. Ingen diagnosegruppe bør bli spart for korreksjon, men korreksjonen bør være konstruktiv og vennlig. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det verste er at jeg ikke tror at vedkommende er et ekte troll, men prøver man å finne alternative forklaringer på oppførselen rapporteres det til admin, som da kommer og sletter. Jeg synes det hele er blitt påfallende, og jeg undres over om enkelte diagnosegrupper teller mer enn andre. Når vedkommende får holde på slik dag etter dag, uke etter uke, måned etter måned, blir man lei. Det er veldig mange sårbare mennesker her, "trollet" inkludert, men jeg synes at vi alle bør bli spart for dennes kommentarer selv om vedkommende sliter aldri så mye selv. Ingen diagnosegruppe bør bli spart for korreksjon, men korreksjonen bør være konstruktiv og vennlig. 

Jeg så ikke noe galt i kommentaren så jeg forsto ikke helt det med trolling. Men om man tror noen troller så er det best å gjøre som @kupton sier: overse. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...