Gå til innhold

Tanker

Anbefalte innlegg

Det  var ikke så "galt" å vente mer hjelp i sommer, eller i alle fall respons. Jeg sa i en annen sammenheng at jeg hadde resignert litt da vi snakka om planen, at jeg skal være aktiv, men ikke er det lenger. Jeg gjorde det stort sett i sommer, fulgte planen, men har resignert litt nå. Hun sa da hun forstod det litt, siden ikke planen fungerte ellers i sommer, og beklaga igjen. Men jeg setter meg et mål om å skjerpe meg mandag. I helgen må jeg prøve være litt aktiv med barna. Det kommer til å bli så tungt.

Det var det, og drøfta om barna burde tilbake til far i helga, men når det verste som kan skje er mye skjermtid,  var de godt nok ivaretatt her sa hun. 

Selv skulle jeg ønske jeg måtte isoleres,  fra nå til mandag. Da har jeg time hos fastlege, eller til onsdag når jeg skal på stemningspoliklinikken. Være hjemme, alene med "gyldig grunn". 

Endret av Villanda
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/456885-tanker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

37 minutter siden, Villanda skrev:

Det var det, og drøfta om barna burde tilbake til far i helga, men når det verste som kan skje er mye skjermtid,  var de godt nok ivaretatt her sa hun. 

Selv skulle jeg ønske jeg måtte isoleres,  fra nå til mandag. Da har jeg time hos fastlege, eller til onsdag når jeg skal på stemningspoliklinikken. Være hjemme, alene med "gyldig grunn". 

Kan du ikke bare ordne dette "internt" med barnefar, og gjøre en avtale på at de er hos han i helga? 

Anonymkode: 23a86...f10

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/456885-tanker/#findComment-3999085
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke bare ordne dette "internt" med barnefar, og gjøre en avtale på at de er hos han i helga? 

Anonymkode: 23a86...f10

Det gjør jeg bare hvis det ABSOLUTT er nødvendig.

Endret av Villanda
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/456885-tanker/#findComment-3999110
Del på andre sider

16 timer siden, Villanda skrev:

Det gjør jeg bare hvis det ABSOLUTT er nødvendig.

Det kan jeg i og for seg forstå. Jeg tror ikke jeg hadde ønsket at en tidligere partner skulle fått inngående informasjon om meg og hvordan det gikk med meg psykisk sett, litt avhengig av hvor god kontakt en har selvsagt. En ønsker jo generelt å holde andre mennesker på en viss armlengdes avstand og tidligere partnere kanskje på to lengders avstand så sant det ikke blir kritisk nødvendig. Om behandler mener det går fint for barnas del og du tror du vil klare å gjennomføre det, ønsker jeg dere lykke til og hold ut - det er bare tre dager av livet ditt det er snakk om. Som kronprinsen sa da han gjestet den hardt corona-rammede kommunen i Østfold: "Hold ut. Det går over." Fritt sitert etter hukommelsen. Han sa det sikkert mye bedre formulert.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/456885-tanker/#findComment-3999187
Del på andre sider

7 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Det kan jeg i og for seg forstå. Jeg tror ikke jeg hadde ønsket at en tidligere partner skulle fått inngående informasjon om meg og hvordan det gikk med meg psykisk sett, litt avhengig av hvor god kontakt en har selvsagt. En ønsker jo generelt å holde andre mennesker på en viss armlengdes avstand og tidligere partnere kanskje på to lengders avstand så sant det ikke blir kritisk nødvendig. Om behandler mener det går fint for barnas del og du tror du vil klare å gjennomføre det, ønsker jeg dere lykke til og hold ut - det er bare tre dager av livet ditt det er snakk om. Som kronprinsen sa da han gjestet den hardt corona-rammede kommunen i Østfold: "Hold ut. Det går over." Fritt sitert etter hukommelsen. Han sa det sikkert mye bedre formulert.

Takk!

Ja, jeg SKAL greie det på en eller annen måte. Mulig jeg blir litt mindre tålmodig, eller nei, ikke det,  men får lavere terskel for å reagere når de er øsne og det blir mye høye lyder, eller når de snakker i munnen på hverandre. Men jeg har jo snakka med dem om sykdommen, eller prøvd i sløe fall. De var ikke så interessert. Men når jeg sa det ikke var deres feil, svara de bare oppgitt i kor: Jeg vet det. Det er aldri barnas feil. det har vi lært på Supernytt. 😊

Prøve få jenta til å være i LITT fysisk aktivitet (gutten er det av seg selv, uavhengig av meg), så får det heller være om det blir litt mye skjermtid.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/456885-tanker/#findComment-3999191
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...