Gå til innhold

Ta imot tusenvis av flyktninger fra Moria


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg blir helt matt når jeg ser hvordan den uansvarlige venstresiden og andre "hjertevarme" tilsynelatende tenker at det bare er å ta imot tusenvis av nye migranter fra Moria. Det koster svært mye bare å ta imot de 50 som regjeringen allerede har besluttet å ta imot. For samme sum kan vi hjelpe 100 ganger så mange med å få husly, mat og sanitære forhold i nærområdene.  Klarer ikke venstresiden mer.  De konkurerer om å ha den beste moralen og vise mest godhetb uten tanke på konsekvensene. 

Anonymkode: 3cda1...89c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er det jo snakk om en stor gruppe mennesker, deriblant mange barn, som befinner seg i en akutt prekær situasjon fordi en flyktningeleir brant ned. Deres nærområder er Hellas, Europa. Enten hjelper man disse menneskene nå, eller så driter man i dem, det er det konkrete valget i denne saken.

Ja, det koster å ta imot flyktninger, men at det koster "svært mye" å ta imot 50 er nok en overdrivelse i den store sammenhengen, særlig med tanke på hvor mye penger regjeringa har øst ut som støtte til næringslivet. Høyresida er påfallende ubekymra når det er næringslivet som sitter med sugerøret langt ned i statskassa.   

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir helt matt når jeg ser hvordan den uansvarlige venstresiden og andre "hjertevarme" tilsynelatende tenker at det bare er å ta imot tusenvis av nye migranter fra Moria. Det koster svært mye bare å ta imot de 50 som regjeringen allerede har besluttet å ta imot. For samme sum kan vi hjelpe 100 ganger så mange med å få husly, mat og sanitære forhold i nærområdene.  Klarer ikke venstresiden mer.  De konkurerer om å ha den beste moralen og vise mest godhetb uten tanke på konsekvensene. 

Anonymkode: 3cda1...89c

Når begynte Erna Solberg å tilhøre venstresiden?  Situasjonen er prekær og det er mange barn som dør.  Hvordan du får dette regnestykket med å det går an å hjelpe 5000 personer med husly, mat og sanitære forhold i nærområder er meg en gåte.  Hvem er de fem tusen personene som er så mye nærmere enn Hellas at du sparer så mye på flybillettene til Norge?  

Slutt med dette fjaset og begynn å trene hjernen din til noe mer fornuftig enn sånt vås.  50 er altfor lite og det har ingenting å gjøre med om en tilhører venstre eller høyre, opp eller ned.

Anonymkode: fa81b...207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Drømmeautomat skrev:

Nå er det jo snakk om en stor gruppe mennesker, deriblant mange barn, som befinner seg i en akutt prekær situasjon fordi en flyktningeleir brant ned.

Om å brenne ned flyktningleiren sin fører til at folk får opphold, kan ikke dette medføre at andre begynner å herme etter. Skal du få opphold må du brenne ned flyktningleiren din. Jeg tror du vil få mange branner og mange døde flyktninger som følge av denne strategien din.

Anonymkode: 6e09c...e90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om å brenne ned flyktningleiren sin fører til at folk får opphold, kan ikke dette medføre at andre begynner å herme etter. Skal du få opphold må du brenne ned flyktningleiren din. Jeg tror du vil få mange branner og mange døde flyktninger som følge av denne strategien din.

Anonymkode: 6e09c...e90

Ta deg sammen nå og skam deg skikkelig.  Du burde vært kastet ut for godt fra forum.  Det er ingen synd på deg pga. hvor lite du har.  Jeg synes ikke synd på idioter.

Anonymkode: fa81b...207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visstnok ble små branner tent av ungdommer i protest og kom deretter ut av kontroll. Så hvis noen i en flyktningeleir med 13 000 mennesker starter en brann skal man la være å hjelpe noen av dem? Det er en måte å tenke på som er så ubarmhjertig og kynisk at det er trist å lese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta deg sammen nå og skam deg skikkelig.  Du burde vært kastet ut for godt fra forum.  Det er ingen synd på deg pga. hvor lite du har.  Jeg synes ikke synd på idioter.

Anonymkode: fa81b...207

Vet ikke om du misforstod eller noe, jeg mener det samme om båtflyktninger, det fører til at tusenvis av folk drukner unødig, og det er dumt (er du ikke enig?...). Samme som dødsbranner er dumt (obviously). Og incentiverer du slikt, f.eks at folk MÅ flykte på båt over havet for å søke asyl i Norge, fører dette til at flere flykter på båt over havet fordi de må det for å søke asyl, det er dumt, derfor bør det unngås og en bør finne bedre løsninger.

Jeg mener en bør søke asyl i landet eller nærmeste naboland, og om disse ikke har kapasitet registrere man seg der til FN og land lengre unna kan ta inn så mange de klarer av disse, så får en invilgelse eller avslag der en er ikke på andre siden av jordkloden, og får en innvilgelse får en flybillett til Norge. Ikke båt, ikke brente flyktningleire. Du kan redde like mange mennesker på den måten, men slippe unødige dødsfall som disse påførte brannene kan føre til, og disse båtturene fører til.

Om det gjør meg til et monster som bør bannlyses fra jordkloden, får det så være, det er ren logikk og fakta. Du lar dine følelser komme i veien for å komme til de beste løsningene på problemet, og du er ikke alene, det er derfor flyktningsystemet er så dysfunksjonellt nå. 

Og bare så det er sagt, om du tror at din "virtue signaling" imponerer, så må jeg skuffe deg, jeg ser rett gjennom den

 

TL:DR Jeg vil redde eksakt like mange mennesker som deg, men sørge for å unngå unødige dødsfall i prosessen, jeg er altså MER moralsk enn deg, så hva eksakt det er du er rasende over er uforståelig, kanskje jeg er mer "virtuous" enn deg ;) Step up your game girl ;) 

Anonymkode: 6e09c...e90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Drømmeautomat skrev:

Nå er det jo snakk om en stor gruppe mennesker, deriblant mange barn, som befinner seg i en akutt prekær situasjon fordi en flyktningeleir brant ned. Deres nærområder er Hellas, Europa. Enten hjelper man disse menneskene nå, eller så driter man i dem, det er det konkrete valget i denne saken.

Ja, det koster å ta imot flyktninger, men at det koster "svært mye" å ta imot 50 er nok en overdrivelse i den store sammenhengen, særlig med tanke på hvor mye penger regjeringa har øst ut som støtte til næringslivet. Høyresida er påfallende ubekymra når det er næringslivet som sitter med sugerøret langt ned i statskassa.   

 

 

Det er nå næringslivet som holder hjulene i gang i samfunnet og sørger for produksjon og arbeidsplasser, slik at det blir velferd å fordele.

Anonymkode: db65b...05f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at jo mer næringslivet subsidieres av skattepenger og/eller beskattes for lite, jo mindre velferd blir det å fordele til vanlige folk, og jo mer hindrer man en sunn konkurranse mellom bedrifter slik at de meste effektive overlever. Imens øker de rikeste forumer ved hjelp av vanlige lønnsmottakeres skatteinnbetalinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ta deg sammen nå og skam deg skikkelig.  Du burde vært kastet ut for godt fra forum.  Det er ingen synd på deg pga. hvor lite du har.  Jeg synes ikke synd på idioter.

Anonymkode: fa81b...207

Har det slått deg at det bør være rom for ulike meninger uten at du trenger å gå til personangrep? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, ISW skrev:

Har det slått deg at det bør være rom for ulike meninger uten at du trenger å gå til personangrep? 

Å ja var det sånn det skulle være.  Det har faktisk slått meg at det kan være greit å kalle spade for en spade og si sin mening når noe er så ufølsomt og idiotisk som innlegget her.

Anonymkode: fa81b...207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke om du misforstod eller noe, jeg mener det samme om båtflyktninger, det fører til at tusenvis av folk drukner unødig, og det er dumt (er du ikke enig?...). Samme som dødsbranner er dumt (obviously). Og incentiverer du slikt, f.eks at folk MÅ flykte på båt over havet for å søke asyl i Norge, fører dette til at flere flykter på båt over havet fordi de må det for å søke asyl, det er dumt, derfor bør det unngås og en bør finne bedre løsninger.

Jeg mener en bør søke asyl i landet eller nærmeste naboland, og om disse ikke har kapasitet registrere man seg der til FN og land lengre unna kan ta inn så mange de klarer av disse, så får en invilgelse eller avslag der en er ikke på andre siden av jordkloden, og får en innvilgelse får en flybillett til Norge. Ikke båt, ikke brente flyktningleire. Du kan redde like mange mennesker på den måten, men slippe unødige dødsfall som disse påførte brannene kan føre til, og disse båtturene fører til.

Om det gjør meg til et monster som bør bannlyses fra jordkloden, får det så være, det er ren logikk og fakta. Du lar dine følelser komme i veien for å komme til de beste løsningene på problemet, og du er ikke alene, det er derfor flyktningsystemet er så dysfunksjonellt nå. 

Og bare så det er sagt, om du tror at din "virtue signaling" imponerer, så må jeg skuffe deg, jeg ser rett gjennom den

 

TL:DR Jeg vil redde eksakt like mange mennesker som deg, men sørge for å unngå unødige dødsfall i prosessen, jeg er altså MER moralsk enn deg, så hva eksakt det er du er rasende over er uforståelig, kanskje jeg er mer "virtuous" enn deg ;) Step up your game girl ;) 

Anonymkode: 6e09c...e90

Når du snakker om logikk og fakta så lurer jeg på hvordan du forstår de begrepene.  Å fremholde at flyktninger tenner på flyktningeleiren hvor de bor og bør derfor ikke få komme videre derfra er som å si at hele Norge er narkomaner og bør derfor ikke få noe som helst.  Å søke asyl i et naboland er et av de utsagnene som gjør at jeg lurer på hva som foregår opp i hodet på deg.  Moria leiren er i Hellas som ligger nærmest de landene flyktingene kommer fra.  Grekere er ikke de ene som skal hjelpe.  Vi andre er nødt å gjøre det også.  Hvor du ser den nøden som er nærmere og er så billig å få ordnet opp vet ikke jeg.

Ja jeg er en av mange.  Det har du helt rett i, men du er dessverre ikke alene som lirer av deg dumheter som du antageligvis tror på selv.  Du tror du sitter på løsningen mett og god i din godstol og kaller det fakta og logikk.

Jeg har vært i flere flyktningeleirer så du trenger ikke å late som jeg ikke har sett tilstandene som er flere steder.  Jeg har ikke vært i Moria leiren.

Anonymkode: fa81b...207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når du snakker om logikk og fakta så lurer jeg på hvordan du forstår de begrepene. 

Moria leiren er i Hellas som ligger nærmest de landene flyktingene kommer fra.

Anonymkode: fa81b...207

Tror du bør åpne et atlas. Anbefaler www.maps.google.com . Det finnes andre kart også, søk på google etter "world map" etc

Du illustrerer ganske bra hva jeg snakker om. Det er så mye følelser, at selv åpenbare logiske svikter skinner igjennom, det skader mer enn det hjelper.

70% av de i leiren f.eks er fra afghanistan.

https://www.bbc.com/news/world-europe-54082201

Som du søker i søkefeltet på maps.google.com ser du at Afghanistan ikke er nærmeste naboland til Hellas. Det er ganske langt unna. Og hellas er ikke målet, målet er Norge etc, som er enda lengre unna Afghanistan.

Dette er ikke et godt system, uansett hvor mye du forsøker obfuskere/lyve. Og det må jeg få lov til å si. Ellers er det ingen vits med debatt om du bare skal spre løgner og forvente å bli uimotsagt. Hva er vitsen med det. Jeg kan også spre løgner i hytt og pine og bli krenket om noen sier meg imot, hva er vitsen med det.

Om du trenger løgner for å vinne en debatt, spør deg selv, om du virkelig er på den riktige siden. Hvis du er det bør en ikke trenge lyve for å få støtte.

 

Anonymkode: 6e09c...e90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Å ja var det sånn det skulle være.  Det har faktisk slått meg at det kan være greit å kalle spade for en spade og si sin mening når noe er så ufølsomt og idiotisk som innlegget her.

Anonymkode: fa81b...207

Du tar helt feil.

Du må gjerne argumentere om sak. Men folk skal få lov til å si at de ønsker å forsegle grensene eller brenne Koranen uten at du har lov til å kalle dem for idioter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når begynte Erna Solberg å tilhøre venstresiden? 

Anonymkode: fa81b...207

Det er vel ikke ES som vil fly inn "tusenvis".

Anonymkode: dc904...705

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ta deg sammen nå og skam deg skikkelig.  Du burde vært kastet ut for godt fra forum.  Det er ingen synd på deg pga. hvor lite du har.  Jeg synes ikke synd på idioter.

Anonymkode: fa81b...207

Wow, dette var argumentasjon på høyt nivå.

Er du alltid like blid?

Anonymkode: dc904...705

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ta deg sammen nå og skam deg skikkelig.  Du burde vært kastet ut for godt fra forum.  Det er ingen synd på deg pga. hvor lite du har.  Jeg synes ikke synd på idioter.

Anonymkode: fa81b...207

Merkelig reaksjon, synes jeg. 

Hvis man bare gidder å leite litt rundt i andre medier enn bare NRK og andre meget politisk korrekte, finner man f.eks artikler som denne. 

https://www.document.no/2020/09/10/her-kommer-de-406-enslige-mindrearige-fra-moria-leiren/

Det er heldigvis fullt lovlig i Norge i dag og ha meninger om mye og mangt. Ingen er nødvendigvis idioter selv om de er uenige med deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Beatha skrev:

Hvis man bare gidder å leite litt rundt i andre medier enn bare NRK og andre meget politisk korrekte, finner man f.eks artikler som denne.

Med formuleringer som dette: "Det han altså sier er at Hellas nå kvitter seg med de unge guttene som hele tiden har vært et stort voldsproblem for de øvrige migrantene i leirene. Og her hjemme på berget sitter de verpesjuke hønsene av begge kjønn som vil ha flere unge afghanske gutter i norske kommuner."

Dette er ikke journalistikk. Document.no består av rasistisk/islamofobisk oppgulp skrevet av krenka snowflakes som bruker all energi på å hate innvandrere i stedet for å fikse sine egne liv. Ikke overraskende var Document.no favorittnettsted til Anders Behring Breivik.

Endret av Drømmeautomat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Drømmeautomat skrev:

Med formuleringer som dette: "Det han altså sier er at Hellas nå kvitter seg med de unge guttene som hele tiden har vært et stort voldsproblem for de øvrige migrantene i leirene. Og her hjemme på berget sitter de verpesjuke hønsene av begge kjønn som vil ha flere unge afghanske gutter i norske kommuner."

Dette er ikke journalistikk. Document.no består av rasistisk/islamofobisk oppgulp skrevet av krenka snowflakes som bruker all energi på å hate innvandrere i stedet for å fikse sine egne liv. Ikke overraskende var Document.no favorittnettsted til Anders Behring Breivik.

Ok.. 😅 Jeg visste jeg var ute på tynn is her.. innrømmer at jeg ikke har så peil på document.no. Men poenget mitt var vel bare at det er flere måter å se ting på, og at det politisk korrekte ikke nødvendigvis er det som er mest riktig bestandig. Det må også være lov å ha meninger som bryter med normen, og det var det jeg ville gi tilbakemelding om til denne ab som ba den andre ab om å skamme seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Drømmeautomat skrev:

Med formuleringer som dette: "Det han altså sier er at Hellas nå kvitter seg med de unge guttene som hele tiden har vært et stort voldsproblem for de øvrige migrantene i leirene. Og her hjemme på berget sitter de verpesjuke hønsene av begge kjønn som vil ha flere unge afghanske gutter i norske kommuner."

Spissformulert, men ellers stemmer det nok rimelig bra. 

25 minutter siden, Drømmeautomat skrev:

Dette er ikke journalistikk. Document.no består av rasistisk/islamofobisk oppgulp skrevet av krenka snowflakes som bruker all energi på å hate innvandrere i stedet for å fikse sine egne liv.

Tja. Den andre siden ("skrotvenstre") består av godhetsapostler som tror de kan redde verden uten tanke på konsekvensene mens de samtidig pusser sin egen glorie.

Jeg tenker sannheten ligger et sted midt i mellom, det anstendige sentrum.

Anonymkode: dc904...705

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...