Gå til innhold

Kupton - et "fysisk spørsmål".

Anbefalte innlegg

Jeg har vært dårlig et par dager, men er ikke typen som går til legen så lett. Tror jeg har fått en UVI, men er ikke sikker. Jeg har vondt i hele underlivet og korsryggen. Dump verking. Det føles sårt i urinrøret, som om det har "tørket inn"og jeg tisser ut salt. Og så er det noe som renner ut av meg hele tiden. Lurer på om det er typisk for UVI, eller om jeg kanskje har en annen infeksjon i underlivet. Det er ikke vanlig utflod, og det er ikke urin. Men en tynn, gjennomsiktig væske som renner ut av meg stadig gjennom dagen, og jeg vet ikke om det kommer fra urinrøret eller skjeden. Er det typisk blærekatarr å få en slags vasking fra blæra, eventuelt? 

Har hatt veldig mye sex i det siste, og i tillegg stresset mye, og vært veldig fysisk aktiv. Har drukket mye mindre vann enn vanlig en periode. Tror det er årsaken.

Forventer ikke noe diagnose, eller noe sånt, altså, eller svar i det hele tatt. Mest nysgjerrig på om det som renner ut er typisk UVI. 

Anonymkode: e02e9...17f

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/456892-kupton-et-fysisk-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært dårlig et par dager, men er ikke typen som går til legen så lett. Tror jeg har fått en UVI, men er ikke sikker. Jeg har vondt i hele underlivet og korsryggen. Dump verking. Det føles sårt i urinrøret, som om det har "tørket inn"og jeg tisser ut salt. Og så er det noe som renner ut av meg hele tiden. Lurer på om det er typisk for UVI, eller om jeg kanskje har en annen infeksjon i underlivet. Det er ikke vanlig utflod, og det er ikke urin. Men en tynn, gjennomsiktig væske som renner ut av meg stadig gjennom dagen, og jeg vet ikke om det kommer fra urinrøret eller skjeden. Er det typisk blærekatarr å få en slags vasking fra blæra, eventuelt? 

Har hatt veldig mye sex i det siste, og i tillegg stresset mye, og vært veldig fysisk aktiv. Har drukket mye mindre vann enn vanlig en periode. Tror det er årsaken.

Forventer ikke noe diagnose, eller noe sånt, altså, eller svar i det hele tatt. Mest nysgjerrig på om det som renner ut er typisk UVI. 

https://www.kry.no/fakta-og-rad/klamydia/

Anonymkode: 1d0d2...b2e

Det er ikke så godt å svare på. Jeg ville ringt til fastlegekontoret og snakket med sekretæren der. Sannsynligvis vil de enten be deg komme med en urinprøve, eller kontakte legevakt. Det er viktig å få sjekket dette så raskt som mulig, så du ikke ender opp med en mer alvorlig infeksjon. Får du feber og blir generelt dårlig, er det helt innafor å konferere med legevakt. 

Takk for svar dere☺️ Jeg har ikke klamydia. Er gift, og har hatt samme partner i 10 år. Jeg tror jeg har blærekatarr. Har ikke feber, og blærekatarr er ikke farlig og ganske vanlig. Tar det rolig og drikker mye, så ser om jeg klarer å bli kvitt det uten medisiner. Det går helt sikkert fint. Men som sagt lurer jeg litt på den væsken som stadig renner ut av meg 🙄 Kan ikke se at akkurat det er et vanlig symptom på UVI, så interessant om noen vet noe om det. 

Annonse

2 minutter siden, Marye skrev:

Trikomonas

Takk for forslaget, men det stemmer ikke overens med mine symptomer. Har ikke illeluktende utflod - den er helt som vann😉 Kjenner ikke ubehag i skjeden. Dessuten har jeg hatt samme sexpartner i 10 år, og T er også veldig, veldig skjelden i Norge. 

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

eg har ikke klamydia. Er gift, og har hatt samme partner i 10 år. Jeg tror jeg har blærekatarr. Har ikke feber, og blærekatarr er ikke farlig og ganske vanlig. Tar det rolig og drikker mye, så ser om jeg klarer å bli kvitt det uten medisiner. Det går helt sikkert fint. Men som sagt lurer jeg litt på den væsken som stadig renner ut av meg 🙄 Kan ikke se at akkurat det er et vanlig symptom på UVI, så interessant om noen vet noe om det. 

Her får du jo like mange forslag som det finnes sykdommer av oss ukyndige, og her kommer et til, men det er egenerfart og jeg kan til dels kjenne igjen det at det stadig "renner ut" noe blankt: Bakteriell vaginose. Bakteriell vaginose har ingenting med kjønnssykdommer å gjøre, og kan forekomme hos kvinner som både har og ikke har seksualpartner. Det handler om en ubalanse i bakteriefloraen. Om dette er første gang du opplever, bør lege konsulteres før oppstart av behandling for å utelukke andre tilstander. Førstevalg er lokalbbehandling oftest med stikkpiller og ev. krem.

4 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Her får du jo like mange forslag som det finnes sykdommer av oss ukyndige, og her kommer et til, men det er egenerfart og jeg kan til dels kjenne igjen det at det stadig "renner ut" noe blankt: Bakteriell vaginose. Bakteriell vaginose har ingenting med kjønnssykdommer å gjøre, og kan forekomme hos kvinner som både har og ikke har seksualpartner. Det handler om en ubalanse i bakteriefloraen. Om dette er første gang du opplever, bør lege konsulteres før oppstart av behandling for å utelukke andre tilstander. Førstevalg er lokalbbehandling oftest med stikkpiller og ev. krem.

TS forteller jo at det ikke lukter. Bakteriell vaginose lukter. 

Anonymkode: 266e8...568

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp. 

Jeg tror at jeg har blærekatarr fordi:

Jeg stressa mye, trente mye, hadde mye sex og spiste og drakk ikke. Altså denne fysiske påkjenningen + at jeg ble dehydrert. Jeg har vondt der blæra er. Jeg føler meg sår i urinrøret. Alt peker mot blærekatarr. Jeg ønsker ikke noen diagnoseforslag uansett 😉 Lurte simpelthen på om Kupton visste noe om klær, luktfri væske som renner ut er noe han har sett ifbm UVI😉

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og så er det noe som renner ut av meg hele tiden. Lurer på om det er typisk for UVI, eller om jeg kanskje har en annen infeksjon i underlivet. Det er ikke vanlig utflod, og det er ikke urin. Men en tynn, gjennomsiktig væske som renner ut av meg stadig gjennom dagen, og jeg vet ikke om det kommer fra urinrøret eller skjeden.

Har hatt veldig mye sex i det siste,

Kan det rett og slett være sæd? Hvis du har hatt veldig mye sex har det vel også kanskje vært veldig mange tømninger fra kjæresten din? De dumpe smertene i underlivet og korsryggen kan komme av både dine egne og hans bevegelser og stillinger under sex. 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp. 

Jeg tror at jeg har blærekatarr fordi:

Jeg stressa mye, trente mye, hadde mye sex og spiste og drakk ikke. Altså denne fysiske påkjenningen + at jeg ble dehydrert. Jeg har vondt der blæra er. Jeg føler meg sår i urinrøret. Alt peker mot blærekatarr. Jeg ønsker ikke noen diagnoseforslag uansett 😉 Lurte simpelthen på om Kupton visste noe om klær, luktfri væske som renner ut er noe han har sett ifbm UVI😉

Det beste er nok å få tatt en urinprøve for å sjekke om det er infeksjon, eller ikke. Huske på å drikke mye. 

Annonse

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

OK, den mistet jeg, beklager. Konsentrasjonen under lesing er ikke på topp om dagen da topplokket er fullt av masse rart...

Takk for forslaget, men det stemmer ikke overens med mine symptomer. Har ikke illeluktende utflod - den er helt som vann😉 Kjenner ikke ubehag i skjeden. Dessuten har jeg hatt samme sexpartner i 10 år, og T er også veldig, veldig skjelden i Norge. 

Utfloden er uten lukt og som vann ved trikomonas 

Kan det rett og slett være sæd? Hvis du har hatt veldig mye sex har det vel også kanskje vært veldig mange tømninger fra kjæresten din? De dumpe smertene i underlivet og korsryggen kan komme av både dine egne og hans bevegelser og stillinger under sex. 

Nei, nei, nei. Absolutt ikke sæd👍🏻☺️

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar dere☺️ Jeg har ikke klamydia. Er gift, og har hatt samme partner i 10 år. Jeg tror jeg har blærekatarr. Har ikke feber, og blærekatarr er ikke farlig og ganske vanlig. Tar det rolig og drikker mye, så ser om jeg klarer å bli kvitt det uten medisiner. Det går helt sikkert fint. Men som sagt lurer jeg litt på den væsken som stadig renner ut av meg 🙄 Kan ikke se at akkurat det er et vanlig symptom på UVI, så interessant om noen vet noe om det. 

Hvis du har ryggsmerter i forbindelse med de andre symptomene, synes beg du bør ta med en urinprøve til legen mandag. Og til legevakten hvis du blir verre i helgen. Det med væsken vet jeg ikke

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...