Gå til innhold

Syk mens manisk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det uvanlig å være hypoman eller manisk samtidig som man er fysisk syk med infeksjon eller noe lignende? Kan man være så dårlig at man må holde sengen mens man er manisk, eller hypoman, eller vil humøret snu nedover før den tid? 

Anonymkode: 1bcf6...a37

Videoannonse
Annonse
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det uvanlig å være hypoman eller manisk samtidig som man er fysisk syk med infeksjon eller noe lignende? Kan man være så dårlig at man må holde sengen mens man er manisk, eller hypoman, eller vil humøret snu nedover før den tid? 

Vet ikke, men høres ikke ut som noen god kombinasjon. For meg.., så er jeg vandt til å prøve fungere med kropp som om den har kraftig infeksjon, så mulig jeg kunne holdt det gående. Evt. hadde det blitt ekstra mye skriving og mails sendt til folk som jeg overhode ikke har noe med å kontakte.

Men det er nesten som hypomanier gjør noe helt fysisk med kroppen. Når de kommer i kjølevannet av depresjon.. Etter måneder med inaktivitet ville det være naturlig å måtte gradvis trene seg opp igjen. Men med hypomanien fungerer fysikken og kondisen som før. Merkelige greier. Kanskje den da også kan "overdøve" infeksjoner?

Skrevet

Jeg har faktisk erfart dette nå. Var hypoman i to uker, tror jeg, og merket stadig mer smerter nederst i magen, ryggen og når jeg tisset. Tenkte det sikkert var uvi, men "dreit" liksom i det. Så våknet jeg for to dager siden. Helt utmatta. Ikke rasende tanker lenger. Følte meg syk og trist, og lå lenge å gråt i senga. Da jeg sto opp ble jeg mer uvel, og måtte kaste opp. Lå i senga resten av dagen. I dag har jeg hatt skikkelig vondt, kasta opp og liggi rett ut. Grått masse, og bare følt meg intenst trist. Føler meg ikke hypoman mer. Savner det allerede. Har samtidig tatt en god del beroligende medisiner, men. 

Anonymkode: c2ad0...360

Skrevet (endret)
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har faktisk erfart dette nå. Var hypoman i to uker, tror jeg, og merket stadig mer smerter nederst i magen, ryggen og når jeg tisset. Tenkte det sikkert var uvi, men "dreit" liksom i det. Så våknet jeg for to dager siden. Helt utmatta. Ikke rasende tanker lenger. Følte meg syk og trist, og lå lenge å gråt i senga. Da jeg sto opp ble jeg mer uvel, og måtte kaste opp. Lå i senga resten av dagen. I dag har jeg hatt skikkelig vondt, kasta opp og liggi rett ut. Grått masse, og bare følt meg intenst trist. Føler meg ikke hypoman mer. Savner det allerede. Har samtidig tatt en god del beroligende medisiner, men. 

Anonymkode: c2ad0...360

Synes du skal kontakte lege med symptomer på urinveisinfeksjon, ryggsmerter, utmattelse (selv om den kan komme som følge av hypomanien og/eller medisiner) og oppkast.  Kanskje konferere med legevakt nå. Feber? 

Det som slår meg er nyrebekkenbetennelse. og det må behandles litt mer "aggressivt" enn en nedre urinveisinfeksjon. Kan i verste fall urvikle seg til sepsis ("blodforgiftning").

Endret av Villanda
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det deg igjen.. Driver du fortsatt å gnager om dette med manisk/hypomanisk? Er så lei av at du hele tiden drar opp dette. Kom ikke her å si at du ikke har et valg! Hvorfor må du forsøple forumet med alle disse spørsmåla dine? Og ja jeg kjenner deg igjen. 

Anonymkode: 06c7f...4c6

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det deg igjen.. Driver du fortsatt å gnager om dette med manisk/hypomanisk? Er så lei av at du hele tiden drar opp dette. Kom ikke her å si at du ikke har et valg! Hvorfor må du forsøple forumet med alle disse spørsmåla dine? Og ja jeg kjenner deg igjen. 

Er det deg igjen? Du som ikke har venner og som derfor ønsker å tråkke på oss som har det? Og er det deg igjen som er misunnelig på de som har psykisk sykdom som de får hjelp for?

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er forsåvidt et offentlig diskusjons forum, det er ikke lese tvang, hvis du er lei av et emne er det jo bare å ignorere. Du kan ikke bestemme over hva andre kan og ikke kan spørre om.

Skrevet
Akkurat nå, Beatha skrev:

Er det deg igjen? Du som ikke har venner og som derfor ønsker å tråkke på oss som har det? Og er det deg igjen som er misunnelig på de som har psykisk sykdom som de får hjelp for?

Jeg skrev at de som har familie, partner og venner og barn ikke vet hva ekte ensomhet er og det står jeg for. Og det er min mening. Ikke kom å kall meg en forsøpler av den grunn. Du følte deg nok bare truffet. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg skrev at de som har familie, partner og venner og barn ikke vet hva ekte ensomhet er og det står jeg for. Og det er min mening. Ikke kom å kall meg en forsøpler av den grunn. Du følte deg nok bare truffet. 

Ja, jeg følte meg nok truffet. For jeg har ingen venner, familie, partner eller barn jeg heller. Har ikke jobb en gang. ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...