Gå til innhold

Utsette DPS opphold?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For å unngå akuttopphold på DPS søkes det alltid nytt opphold med det samme jeg skrives ut. Det fungerer veldig fint og jeg er som regel veldig klar for nytt opphold når tiden for innleggelse kommer. Denne gangen føler jeg meg bedre enn jeg pleier. Det føles litt unødvendig med innleggelse akkurat nå. Samtidig skjønner jeg jo at det man ønsker å oppnå med min behandling er at jeg ikke skal nå bunn mellom hver innleggelse.

Er det noen som har utsatt en innleggelse? Er det noe jeg kan gjøre eller må behandler gjøre det? Må man da søke på nytt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig skal du jo ikke legge deg inn om du ikke trenger det. Da får du heller la plassen gå til noen andre som faktisk trenger det. 

Anonymkode: 477a3...d27

Skrevet (endret)
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig skal du jo ikke legge deg inn om du ikke trenger det. Da får du heller la plassen gå til noen andre som faktisk trenger det. 

Så enkelt er det ikke. Min behandlingsplan sier at jeg skal legges inn før det er absolutt nødvendig. Dette for å unngå at jeg er helt på bunn og ikke klarer å nyttiggjøre meg av oppholdet. 

Men nå lurer jeg på om jeg kan utsette et opphold, altså ikke avlyse det, men utsette f.eks en uke. Noen som har gjort det?

Endret av Fru2020
Skrevet
22 minutter siden, Fru2020 skrev:

For å unngå akuttopphold på DPS søkes det alltid nytt opphold med det samme jeg skrives ut. Det fungerer veldig fint og jeg er som regel veldig klar for nytt opphold når tiden for innleggelse kommer. Denne gangen føler jeg meg bedre enn jeg pleier. Det føles litt unødvendig med innleggelse akkurat nå. Samtidig skjønner jeg jo at det man ønsker å oppnå med min behandling er at jeg ikke skal nå bunn mellom hver innleggelse.

Er det noen som har utsatt en innleggelse? Er det noe jeg kan gjøre eller må behandler gjøre det? Må man da søke på nytt?

Hva pleier dere å jobbe med under disse planlagte innleggelsene? Det kan være mange fordeler med å være i ok form under en innleggelse, da det i så fall kan være lettere å jobbe med vanskelige ting. 

Skrevet
Akkurat nå, frosken skrev:

Hva pleier dere å jobbe med under disse planlagte innleggelsene? Det kan være mange fordeler med å være i ok form under en innleggelse, da det i så fall kan være lettere å jobbe med vanskelige ting. 

Vi pleier å jobbe med å få på plass basale ting som å kle av og på seg, spise,sove og komme meg ut av isolasjon. Denne gangen skal vi i tillegg jobbe med hvordan jeg håndterer selvmordstanker. 

Jeg har sett at jeg kommer meg lengre på planlagte innleggelser enn ved akutte så ser den at det er greit å være i OK form. Derfor er jeg i tvil om jeg bare skal ta denne innleggelsen nå eller prøve å få den utsatt (med risikoen for å kjøre meg i bunn)

Skrevet
16 minutter siden, Fru2020 skrev:

Vi pleier å jobbe med å få på plass basale ting som å kle av og på seg, spise,sove og komme meg ut av isolasjon. Denne gangen skal vi i tillegg jobbe med hvordan jeg håndterer selvmordstanker. 

Jeg har sett at jeg kommer meg lengre på planlagte innleggelser enn ved akutte så ser den at det er greit å være i OK form. Derfor er jeg i tvil om jeg bare skal ta denne innleggelsen nå eller prøve å få den utsatt (med risikoen for å kjøre meg i bunn)

Jeg ser ingen grunn til å utsette den. Tvert i mot, så kan dere få gjort mye nå som du er i ok form. 

Skrevet
1 time siden, frosken skrev:

Jeg ser ingen grunn til å utsette den. Tvert i mot, så kan dere få gjort mye nå som du er i ok form. 

Det er nok et godt råd. Synes bare det er veldig rart å bli innlagt når jeg ikke er suicidal. 

Skrevet
17 minutter siden, Fru2020 skrev:

Det er nok et godt råd. Synes bare det er veldig rart å bli innlagt når jeg ikke er suicidal. 

Så mitt råd var ikke godt da eller? Det tyder vel på at du visste på forhånd hvilke råd du ønsket deg, og du ønsket å bli rådet til å legge deg inn. Skjønner ikke poenget med å skrive et innlegg da når du kun er interessert i de som er enig med deg selv og det du egentlig ønsker. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så mitt råd var ikke godt da eller? Det tyder vel på at du visste på forhånd hvilke råd du ønsket deg, og du ønsket å bli rådet til å legge deg inn. Skjønner ikke poenget med å skrive et innlegg da når du kun er interessert i de som er enig med deg selv og det du egentlig ønsker. 

Synes du bør roe deg nå. 

Anonymkode: 85f74...b25

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spurte ikke om råd om jeg skulle legge meg inn eller ikke. Jeg har ikke bestemt meg for det.  Det jeg spurte var om det er mulig å utsette et opphold og evt. hvordan jeg skulle gjøre det. Det lurer jeg fremdeles på- hvordan man praktisk går frem for å utsette et opphold. Jeg ønsker uansett ikke å avlyse det.

Skrevet

Kanskje oppholdet ditt bli kortere? 

Anonymkode: 717c0...5dd

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje oppholdet ditt bli kortere? 

Anonymkode: 717c0...5dd

Oppholdet mitt blir uansett ikke lengre enn en uke, uansett om jeg er dårlig eller bra etter den uken. Det er en del av opplegget rundt meg.

Skrevet

Det er sikkert mulig å utsette det, men da må din behandler ordne det. Du får ringe i morgen formiddag.

Tillater meg å anbefale at du tar imot tilbudet på den dato som er planlagt.

Skrevet
1 time siden, Fru2020 skrev:

Men du har vel ikke spesielt nytte av å være suicidal under innleggelsen? Virker som om du har mange ting du kan jobbe med i samarbeid med miljøpersonalet, stor fordel at du ikke er preget av krise under innleggelsen. 

Skrevet
56 minutter siden, kupton skrev:

Det er sikkert mulig å utsette det, men da må din behandler ordne det. Du får ringe i morgen formiddag.

Tillater meg å anbefale at du tar imot tilbudet på den dato som er planlagt.

Takk for svar på spørsmål og anbefaling.

27 minutter siden, frosken skrev:

Men du har vel ikke spesielt nytte av å være suicidal under innleggelsen? Virker som om du har mange ting du kan jobbe med i samarbeid med miljøpersonalet, stor fordel at du ikke er preget av krise under innleggelsen. 

Jeg ser den. Der er bare det at jeg er så vant med at innleggelsene kommer når jeg er suicidal at det blir rart å tenke annerledes om dem. 

Jeg har hatt miljøarbeider fra kommunen her i kveld og hun argumenterte med det samme. Jeg kan også snakke med psykiateren min i morgen, men hun vet jeg kommer til å be meg ta innleggelsen.

Skrevet
4 timer siden, Fru2020 skrev:

Ville drøfta det med behandler.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...