Gå til innhold

Heldig midt i elendiheten. Dels kommentar til andre tråder om å få hjelp o.l., dels blabla

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vært inaktiv noen uker. Bestemte meg for at mandag skulle jeg komme i gang med å følge planen  min igjen.  Og (etter å ha tenkt i en time, på om jeg SKAL gå, og hvor og når jeg evt jeg skal gå) jeg kom meg ut til slutt, kombinert med å følge ene barnet mitt på trening. Dels for å vise ham interesse, men også fordi jeg hadde lyst (tenk det!) å se litt på treninga). Er jo viktigst at de har det kjekt på trening og sånn, men det er lov å være litt stolt av at han er god også? I kombinasjon med at det er hans største interesse. Ser han er glad på treningene, og engasjert.

Jeg er tydeligvis veldig heldig som får den hjelpen jeg trenger, med unntak fra i sommer. Poliklinisk mest,  men også innleggelser når jeg har trengt det. Bare tre ganger da. 

Grubler nå litt på om jeg blir bra igjen og kommer i jobb igjen denne gangen, men tør tru at jeg får den behandlinga som har hjulpet før, og at den hjelper denne gangen også. Forberedt på at det vil ta tid. Erfart at jo lenger tid nede før oppstart, jo lenger tid tar det å bli frisk (er det liv å si frisk selv om det egentlig betyr gode perioder trass en kronisk lidelse?). Om ikke har jeg litt trygghet i fast behandler. Hun vet liksom "alltid" hva som kan gjøres.Og nå har jeg en ny, oppdatert og mer informativ plan.

Fortsatt så heldig med min nye fastlege.  Vennlig. Ikke dømmende eller moraliserende. Får meg ikke til å føle at jeg sitter i avhør. Trur den forrige brukte mye tid på dette. Så godt som alltid forsinka. Den nye bruker ikke tid på det. Så timene kan være kortere enn tid avsatt, og jeg får likevel snakka om det som betyr mye. Virker sort/hvitt, men leser du på "Legelisten" går det igjen.

Behandler kommer heller ikke med moralprekener, som da jeg hadde tatt med. litt feil. Det hadde heller ikke hjulpet om hun gjorde det. Sa bare det var fint jeg ikke var for skamfull til å si det. 

Endret av Villanda
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min elendighet altså,  kaller ikke dere elendige!

Skrevet

Å være i jobb er litt alfa omega for min del. 

God grublings videre:-)

Skrevet
4 timer siden, cathlin skrev:

Å være i jobb er litt alfa omega for min del. 

God grublings videre:-)

Ja, greier ikke fungere i jobb nå, men har bare vært der en del. Så blir ikke kjempevanskelig å vende tilbake bare jeg får mer energi og bedre konsentrasjon. Gjort bittelitt. Skal lite til før utmattelsen plutselig kommer. 2-2 timer med tilnærma normal fungering og hele kroppen blir så tung. Takk for at vi har et kontor som nesten bare jeg bruker hbir jeg kan legge hodet på bordet 🙈🤣 Må liksom porsjonere ut energien.

Takk 😉

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...