Gå til innhold

Folk vasker ikke hendene...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 timer siden, Drømmeautomat skrev:

Akkurat den spritinga av hendene spiller nok liten rolle. Covid spres først og fremst gjennom luft.

Covid-19 viruset kan sitte igjen på gjenstander ganske lenge. Så om en smittet person har tatt seg til munnen/nesen og ikke vasket/spritet hendene etterpå, og så tatt på gjenstander hvor flere vanker...og disse tar på gjenstandene og tar seg til munnen etterpå, så sier det seg selv at man lett kan bli smittet.
 

I barnehagen hvor minien min går var de helt ekstreme på vasking av hender/spriting de første månedene. Det var så og si ikke et eneste tilfelle av snue eller forskjølelse/virussykdom disse månedene. Altså mars-august. Og det er vanligvis MYE virus i luften i en barnehage, stort sett året rundt. Nå siste tiden etter barnehagen startet opp igjen etter sommerferien, har de blitt mye mer sløve med smitteverntiltakene i form av håndvask og håndsprit. De har feks ikke lengre håndsprit stasjon ved inngangen til barnehagen. Og samtidig med dette fikk plutselig alle barna snue og luftveisinfeksjoner igjen. Både barna, de ansatte og foreldrene. Det blir for dumt å tenke at dette bare må være en ren tilfeldighet.

Anonymkode: e32a4...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, Eva Sofie skrev:

Jeg trodde det skulle være unødvendig å forklare dette til et voksent menneske, men om du har tatt på noe der covid-19 viruset er aktivt levende og har dette på hendende og deretter tar deg i ansiktet, kan du jo selv bli smittet.

Den forklaringa er også helt unødvendig, jeg er klar over alt dette. Det er helt sikkert en liten prosent som blir smitta på denne måten, men den prosenten er sannsynligvis så liten at spriting sammenligna med andre tiltak spiller liten rolle. Det er ironisk at folk spriter seg på vei inn i en butikk, men så ofte er nærmere enn en meter fra hverandre når de handler, uten munnbind. 

Poenget mitt er at folk ser ut til å ha en overdreven tro på spriting av hendene, mens de ikke bruker munnbind, som vil være et mye mer effektivt tiltak for å hindre smitte. Og årsaken til det er selvsagt i stor grad at det er akkurat sånn myndighetene har fortalt oss at vi skal oppføre oss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...