Gå til innhold

Abilify - erfaringer?

Anbefalte innlegg

Jeg går på 5 mg abilify. Har aldri hatt psykoser men ble satt på den for tankekaos. I en uke halverte jeg dosen, til 2,5 mg. 

Ganske fort gikk depresjonen bort og jeg ble oppstemt. Så ble jeg veldig gira og snakket mye. Kreativiteten tok seg opp igjen. Men jeg ble sliten av meg selv og intensiteten min. Jeg ble ikke mer sårbar, men fikk tilbake litt gammel angst. Jeg ble veldig klar i hodet og konsentrasjonen forbedret seg drastisk. Lett i kroppen.

Jeg begynte så på igjen med 5 mg for å roe meg ned, ble veldig sliten. Nå eier jeg ikke konsentrasjon, er nedstemt og kroppen føles tung. Gleden er borte. Jeg eier ikke energi. Orker ikke prate. Kreativiteten er helt borte. Har blitt flat. Men roet meg har jeg. 

Jeg har i samråd med lege prøvd å slutte helt med abilify for en god del måneder siden. Det endte med at jeg ble fort sint og fikk fort angst, om hverandre. Jeg gråt gjennom dagene, og ble til slutt sengeliggende. 

Jeg trodde ikke en så liten dose som 5 mg (og nå sist 2,5 mg reduksjon) kan gjøre så mye? 

Jeg har ikke bipolar lidelse eller psykoser. Har eupf men den revideres på nytt nå. Bipolar har vært nevnt, men jeg kjenner meg ikke igjen i disse hypomane episodene. SSRI gjør meg gira og oppstemt, men bare i begynnelsen, deretter blir jeg mer dempet på ssri. 

Det er vel ingen som sånn egentlig vet hvilken diagnose jeg har/bør ha. Som sagt blir jeg snart utredet på nytt. 

Anonymkode: 545ab...438

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/457041-abilify-erfaringer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...