Gå til innhold

Hvorfor har så mange kvinner med asperger barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, 90tallsbarn skrev:

Hva?????  Grunnen til at det er lettere å være kvinne er at menn går mer etter utseende enn menn! Sier ikke at alle menn gjør det , men det er i større grad slik blandt menn

Nei, det er en myte. Kvinner er mer overfladiske og har høyere krav. 

Anonymkode: ce507...11d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

UtakknemligDiva
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er en myte. Kvinner er mer overfladiske og har høyere krav. 

Anonymkode: ce507...11d

Så derfor er det lettere for kvinner? Kvinner går statisk sett etter mannens sosiale status. Kvinner går ikke etter utseendet stort sett. De går etter hans inntekt, nettverk og popularitet.
Hjelper ikke å være kjekk mann dersom han bare er stille, mutt og blakk. Noe en med asperger kanskje fort er.. 
Så har vi de med asperger som ikke finnes interessert i damer, men bare gaming :p 

Som kvinne med as må jeg si det er veldig lett å få mann sånn egentlig.. Men jeg fatter jo aldri interesse for dem! De ganger jeg har vært forelska har jeg bare sabotert alt med å tenke negativt på meg selv. "ingen vil ha ei med asperger" og "hvor viktig er det at han får vite om diagnsoen"? Tenekr hvis han vil ha barn, og disse får utfordringer... hvem skal påta seg skylden? Og barnet vil bli sint på meg sånn "det er deg jeg fikk det fra ja", slik jeg tenker om min far..

Men jeg er for redd for knytte meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

Så derfor er det lettere for kvinner? Kvinner går statisk sett etter mannens sosiale status. Kvinner går ikke etter utseendet stort sett. De går etter hans inntekt, nettverk og popularitet.
Hjelper ikke å være kjekk mann dersom han bare er stille, mutt og blakk. Noe en med asperger kanskje fort er.. 
Så har vi de med asperger som ikke finnes interessert i damer, men bare gaming 😛

 

Ja, der er vi enig. Jeg siktet ikke på utseendet, men på status, jobb og hvor godt andre liker han. 

Anonymkode: ce507...11d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, der er vi enig. Jeg siktet ikke på utseendet, men på status, jobb og hvor godt andre liker han. 

Anonymkode: ce507...11d

men har du asperger?? Greia mi er jo at jeg tenker at en såpass oppegående mann aldri vil ta ei kvinne med asperger! Hadde en vond opplevelse med en lang forelskelse for et par år siden. Jeg lot være å gjøre noe mer med fyren fordi jeg følte han var så over min liga på alle måter. Ikke utseendemessig, men han har flere venner, sterkere nettverk rett og slett. Alltid ute blandt andre. Kjedet seg liksom aldri følte jeg.. Mens jeg er hun som ikke har venner der jeg kommer fra, har noen få venner og spredt nettverk. 

Men så har jeg også datet menn som kanskje ligner litt mer meg selv, men de ble selvfølgelig for kjedelige...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

men har du asperger?? Greia mi er jo at jeg tenker at en såpass oppegående mann aldri vil ta ei kvinne med asperger! Hadde en vond opplevelse med en lang forelskelse for et par år siden. Jeg lot være å gjøre noe mer med fyren fordi jeg følte han var så over min liga på alle måter. Ikke utseendemessig, men han har flere venner, sterkere nettverk rett og slett. Alltid ute blandt andre. Kjedet seg liksom aldri følte jeg.. Mens jeg er hun som ikke har venner der jeg kommer fra, har noen få venner og spredt nettverk. 

Men så har jeg også datet menn som kanskje ligner litt mer meg selv, men de ble selvfølgelig for kjedelige...

Nei, jeg har ikke asperger. Men har annen psykisk lidelse.

Anonymkode: ce507...11d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror grunnen er at det er så mange feildiagnostisertd kvinner som egentlig ikke har diagnosen. Kvinner som ikke får diagnosen før de er 30-40år og har barn og hele pakka. Da er det noe rart med at ingen har merket noe på dem før det. 

Anonymkode: c23a3...0ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke menn litt mer asperger-aktige enn kvinner i utgangspunktet? Det kan hende vi har litt mer toleranse for at partneren er suepernerd når vi er litt nerd selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror grunnen er at det er så mange feildiagnostisertd kvinner som egentlig ikke har diagnosen. Kvinner som ikke får diagnosen før de er 30-40år og har barn og hele pakka. Da er det noe rart med at ingen har merket noe på dem før det. 

Anonymkode: c23a3...0ce

Det tror jeg også.

Anonymkode: c5801...6f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

men har du asperger?? Greia mi er jo at jeg tenker at en såpass oppegående mann aldri vil ta ei kvinne med asperger! Hadde en vond opplevelse med en lang forelskelse for et par år siden. Jeg lot være å gjøre noe mer med fyren fordi jeg følte han var så over min liga på alle måter. Ikke utseendemessig, men han har flere venner, sterkere nettverk rett og slett. Alltid ute blandt andre. Kjedet seg liksom aldri følte jeg.. Mens jeg er hun som ikke har venner der jeg kommer fra, har noen få venner og spredt nettverk. 

Men så har jeg også datet menn som kanskje ligner litt mer meg selv, men de ble selvfølgelig for kjedelige...

Så du mener du er kjedelig selv, likevel vil du ha noen med høyere status? Kanskje disse syntes du er for kjedelig? Tenk litt på den.

Anonymkode: c5801...6f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du mener du er kjedelig selv, likevel vil du ha noen med høyere status? Kanskje disse syntes du er for kjedelig? Tenk litt på den.

Anonymkode: c5801...6f6

Nei gidder ikke tenke på den. Var jo ikke jeg som var kjedelig siden det var jeg som avsluttet det og heller aldri tok initiativet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
20 minutter siden, Grendel skrev:

Er ikke menn litt mer asperger-aktige enn kvinner i utgangspunktet? Det kan hende vi har litt mer toleranse for at partneren er suepernerd når vi er litt nerd selv.

Menn med diagnoser er lettere å oppdage fordi de ikke har samme evnen til å imitere sosial atferd. Kvinner med adhd blir gjerne ikke oppdaget, samme med Asperger. De er så mye flinkere til å oppfatte alt rundt seg og spille skuespill. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror grunnen er at det er så mange feildiagnostisertd kvinner som egentlig ikke har diagnosen. Kvinner som ikke får diagnosen før de er 30-40år og har barn og hele pakka. Da er det noe rart med at ingen har merket noe på dem før det. 

Anonymkode: c23a3...0ce

Vel, mistanke om autisme da jeg gikk i barnehagen. Men når jeg var til sjekk så hadde jeg ikke autisme, jeg bare var utenfor normalen litt. Grunnen var at jeg ikke hadde interesse for å leke med andre, gjemte meg og kunne ikke uttrykke følelser. Å se noen gråte husker jeg jeg syntes var veldig rart. Hvorfor gjør de det offentlig liksom? Jeg klarte bare å gråte alene. Jeg forstod heller aldri å trøste. Alle andre trøstet, mens jeg følte jeg var der som en tilskuer. Har aldri klart å si «unnskyld» «glad i deg» eller gitt komplimenter heller. 
 

Ellers har jeg ikke følt meg autistisk i voksen alder. Jeg gir fremdeles ikke komplimenter noe særlig, men jeg forstår når folk er ironiske, triste, glade, midt på treet. Jeg vet når det er min tur til å prate. 
 

Jeg bare sliter veldig med å komme ut av negative tankemønstre. Jeg føler noen ganger bare at alt er dømt pga jeg har Asperger. 
Jeg føler også at folk alltid skal skylde på Asperger om jeg sier noe uventet. Jeg føler noen ganger at Asperger er en diagnose oppfunnet fordi de ikke hadde noe annet navn å sette på det, på folk som tør være ærlige. Folk er veldig lettkrenket, så å si sannheten her i samfunnet er ikke særlig lurt om du vil ha venner. Det er bare det at jeg takler ikke å leve med løgner. Late som jeg synes ditt og datt er så fint, si ting bare fordi det er dette folk vil høre osv. Jeg er aldri ufin. Sier aldri noe om jeg ikke syntes noen var fin liksom. Men jeg har visst opp gjennom tidene vært litt for ærlig på noen ting. «Det var ikke dette jeg forventet» tenker nevrotypikerne. 
Det er som om nevrotypikere vet når de bør si «100». La oss si at det er uakseptabelt å si «10». Jo lenger mot 100 du kommer jo nærmere er du det forventede. Hvis jeg sier «80» så var dette likevel ikke akkurat det de ville høre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da er du dum da. 

Anonymkode: c5801...6f6

Og du er dummere.

Dum-dummere- dummest

Anonymkode: ea0e7...2de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og du er dummere.

Dum-dummere- dummest

Anonymkode: ea0e7...2de

Er du alltid like blid?

Anonymkode: 2d7aa...cff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, 90tallsbarn skrev:

Så derfor er det lettere for kvinner? Kvinner går statisk sett etter mannens sosiale status. Kvinner går ikke etter utseendet stort sett. De går etter hans inntekt, nettverk og popularitet.
Hjelper ikke å være kjekk mann dersom han bare er stille, mutt og blakk. Noe en med asperger kanskje fort er.. 
Så har vi de med asperger som ikke finnes interessert i damer, men bare gaming 😛

Som kvinne med as må jeg si det er veldig lett å få mann sånn egentlig.. Men jeg fatter jo aldri interesse for dem! De ganger jeg har vært forelska har jeg bare sabotert alt med å tenke negativt på meg selv. "ingen vil ha ei med asperger" og "hvor viktig er det at han får vite om diagnsoen"? Tenekr hvis han vil ha barn, og disse får utfordringer... hvem skal påta seg skylden? Og barnet vil bli sint på meg sånn "det er deg jeg fikk det fra ja", slik jeg tenker om min far..

Men jeg er for redd for knytte meg. 

Er du sint på din far for noe han ikke kan noe for? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
1 time siden, Glitter skrev:

Er du sint på din far for noe han ikke kan noe for? 

Han bestemte seg bare for å reise vekk da jeg kom. «Moren tar ansvar og jeg bidrar litt økonomisk så lenge jeg må».. så trodde han at han var klar for familie en gang til og mamma og han fikk et barn til. Så dro han igjen og har ikke sett han siden. Ikke 1 krone etter jeg ble 18. 
Kan for?! Jeg har et par halvsøsken lenger bort og.. går rundt og lager unger men skal ikke bry seg med livene deres... 

Har ikke gått bra med noen av oss heller. Det må kanskje være noe i slekten da eller? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Glitter skrev:

Kvinner med Asperger klarer jevnt over i større grad å lære seg å kompensere for plagene AS gir. Jeg klarte i noen år å være velfungerende mor. Har ikke klart det siste 4 år da jeg tåler veldig dårlig å bo alene uten annen voksenperson og det pluss ting jeg har blitt utsatt for gjorde meg veldig syk og jeg sitter ennå fast i gjørma. Ser for meg at hadde det ikke vært for den diagnosen så hadde jeg i større grad vært i stand til å komme meg på beina og ut av et skikkelig destruktivt mønster. Jeg sitter fast i et vant, men dårlig mønster. Har veldig vanskelig for å etablere nye og mer hensiktsmessige strategier og vaner. Er veldig fastlåst. Behandlerene mine sliter også med å finne rett behandling og rett vei å gå fordi symptomene mine totalt sett gjør det hele veldig komplekst. Så jeg er veldig usikker på om jeg noen gang vil kunne bli den moren jeg var før igjen. 

Hvor er barna dine nå? Håper de er...store?😔

Anonymkode: 48d2f...a70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror grunnen er at det er så mange feildiagnostisertd kvinner som egentlig ikke har diagnosen. Kvinner som ikke får diagnosen før de er 30-40år og har barn og hele pakka. Da er det noe rart med at ingen har merket noe på dem før det. 

Anonymkode: c23a3...0ce

Joda, det er merket noe på dem før det. Problemet er at i mange tilfeller ble ikke deres utfordringer koblet til autisme eller Aspergers. De ble bare sett på som rare, spesielle, sære osv. Mange har hatt kontakt med helsevesenet og psykiatrien gjennom livet og har blitt diagnostisert med andre lidelser rett og slett fordi kunnskapen om kvinner og autisme har vært liten.

Og da blir det fort sånn at man sitter med både mann og barn i en alder av 40+ og en autismediagnose.

Anonymkode: 0b7bd...5f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, 90tallsbarn skrev:

Han bestemte seg bare for å reise vekk da jeg kom. «Moren tar ansvar og jeg bidrar litt økonomisk så lenge jeg må».. så trodde han at han var klar for familie en gang til og mamma og han fikk et barn til. Så dro han igjen og har ikke sett han siden. Ikke 1 krone etter jeg ble 18. 
Kan for?! Jeg har et par halvsøsken lenger bort og.. går rundt og lager unger men skal ikke bry seg med livene deres... 

Har ikke gått bra med noen av oss heller. Det må kanskje være noe i slekten da eller? 

Du høres mer ut som du kan ha fått skade på følelseslivet på tidlig stadiet da du var barn. Det er forskjell på et skadet barn med mye bagasje, og et barn med medfødt Asberger diagnose. Kanskje du ikke fikk hjelpen du trengte som barn?

Anonymkode: 48d2f...a70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...