Gå til innhold

Tatt min 1. Wellbutrin i dag


UtakknemligDiva

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

UtakknemligDiva

Men jeg er så forkjølet i dag! Blir litt sånn «rusa» av det. Ikke at jeg har det godt, men er generelt svekket. Likegyldig. Har lyst til ting, men så er jeg liksom litt for redusert. Ble sendt hjem fra «jobb» i dag pga jeg snufser og ser ikke bra ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
7 timer siden, Håpeful skrev:

Det tar gjerne 2-4 uker før den begynner å virke og 6-8 uker før full effekt.

Hva skjer da?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, 90tallsbarn skrev:

Hva skjer da?? 

Hvis dette er en medisin som virker for deg så vil symptomene du har på depresjon bli bedre - du blir for eksempel lettere til sinns og får mer energi. 

Endret av Håpeful
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, 90tallsbarn skrev:

Men jeg er så forkjølet i dag! Blir litt sånn «rusa» av det. Ikke at jeg har det godt, men er generelt svekket. Likegyldig. Har lyst til ting, men så er jeg liksom litt for redusert. Ble sendt hjem fra «jobb» i dag pga jeg snufser og ser ikke bra ut

Hvis du mener at du blir litt "rusa" av Wellbutrin allerede første dag er dette et godt tegn på akkurat denne medisinen. Det kalles honeymoon-phase, står mye om det på utenlandske forum og at dette er et tegn på at man kommer til å respondere godt på Wellbutrin. Denne initielle effekten varer ofte én uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg aner ikke når effekten kom, men når man stadig får mindre destruktive tanker og tar seg selv i å tenke positivt om noe. Da bare fortsetter man å ta dem. I følge legen min er det ingen grunn til å begynne å skulle finne ut om medisinene jeg tar har effekt eller ikke, så lenge jeg generelt har det bedre nå enn før oppstart av medisiner. 

Du skrev noe i en annen tråd om en adhd-medisin som gjorde deg i bedre humør, men ikke mer konsentrert. Det er ikke sikkert du kan forvente mer enn det av en adhd-medisin. Jeg får ikke bedre konsentrasjon av noen av dem. For noen har de enorm effekt, men langt ifra alle. 

Personlig veier jeg bivirkninger mot virkning. Får jeg bivirkninger, skal jeg også ha en tydelig effekt. Men jeg får ikke bivirkninger av noen av de jeg tar og da holder det at den ene roer meg litt ned og den andre stabiliserer humøret litt. Selv om det ikke hjelper noe hvis jeg er sulten, da blir jeg mannevond uansett 😂 

Det beste er å bare ta medisinene uten å kjenne på noe som helst. Og etter en stund ta en vurdering på om du har det bedre enn før oppstart eller ikke. Det er ingen som kan svare på hva som skjer når medisinen får full effekt, for det varierer fra person til person. Derfor må du bare smøre deg med tålmodighet og se hvordan du har det om et par måneder. Det er ikke sikkert du merker noe som helst fordi endringen skjer gradvis. Du kan ev føre en dagbok over hvordan du føler deg. Da ser du jo om du får bedre eller verre dager, eller om alt er som før. Men du kan ikke vurdere verken virkning eller bivirkning etter et døgn på Wellbutrin. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, 90tallsbarn skrev:

Men jeg er så forkjølet i dag! Blir litt sånn «rusa» av det. Ikke at jeg har det godt, men er generelt svekket. Likegyldig. Har lyst til ting, men så er jeg liksom litt for redusert. Ble sendt hjem fra «jobb» i dag pga jeg snufser og ser ikke bra ut

Da må du bestille test for Covid-19. 

Anonymkode: 61f5e...511

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da må du bestille test for Covid-19. 

Anonymkode: 61f5e...511

Nei! Som om det er Covid! Er bare en forkjølelse. Er tiden av året nå. Jeg har ikke vært syk på over 1 år. Er allerede bedre.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

Nei! Som om det er Covid! Er bare en forkjølelse. Er tiden av året nå. Jeg har ikke vært syk på over 1 år. Er allerede bedre.. 

Typiske holdninger for et egoistisk 90-talls barn. Det er alle andres ansvar å slå ned pandemien. Snowflaks'a trenger ikke bry seg. 

Anonymkode: 61f5e...511

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Typiske holdninger for et egoistisk 90-talls barn. Det er alle andres ansvar å slå ned pandemien. Snowflaks'a trenger ikke bry seg. 

Anonymkode: 61f5e...511

Hææ??? Teste meg? Må være lov å bli litt forkjøla uten at man skal tro det er Corona altså. Vil heller si det er typisk hysteriske folk å bli styrt av frykt. Dette her er ikke Covid. Det er konsekvensen av at jeg gikk ute for tynnkledd for et par dager siden. Typisk i skiftende årsitider at jeg blir slik. Lett for å tro det er varmere enn det egentlig er.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Typiske holdninger for et egoistisk 90-talls barn. Det er alle andres ansvar å slå ned pandemien. Snowflaks'a trenger ikke bry seg. 

Anonymkode: 61f5e...511

Man trenger da vel ikke ta test så lenge man holder seg hjemme? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

Hææ??? Teste meg? Må være lov å bli litt forkjøla uten at man skal tro det er Corona altså. Vil heller si det er typisk hysteriske folk å bli styrt av frykt. Dette her er ikke Covid. Det er konsekvensen av at jeg gikk ute for tynnkledd for et par dager siden. Typisk i skiftende årsitider at jeg blir slik. Lett for å tro det er varmere enn det egentlig er.. 

Det er altså ikke fysisk mulig å bli forkjølet av å gå tynnkledd. Det trodde jeg voksne folk visste. 

Anonymkode: 61f5e...511

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er altså ikke fysisk mulig å bli forkjølet av å gå tynnkledd. Det trodde jeg voksne folk visste. 

Anonymkode: 61f5e...511

Det er det! Det kan gå bra å gå tynnkledd ute men det slår ofte ikke feil. Hvis jeg trener og begynner å svette og tar av meg klær.. 

Hvorfor sa alltid voksne «kle på deg så du ikke blir syk»? Når vi var barn. 
 

men såklart må tråden nå handle om Corona, pga hysteriske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

Det er det! Det kan gå bra å gå tynnkledd ute men det slår ofte ikke feil. Hvis jeg trener og begynner å svette og tar av meg klær.. 

Hvorfor sa alltid voksne «kle på deg så du ikke blir syk»? Når vi var barn. 
 

men såklart må tråden nå handle om Corona, pga hysteriske. 

Er du virkelig seriøs?? Vennligst forklar hvordan du får en virusinfeksjon av å gå i mindre klær alene. 

Anonymkode: 61f5e...511

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

Det er det! Det kan gå bra å gå tynnkledd ute men det slår ofte ikke feil. Hvis jeg trener og begynner å svette og tar av meg klær.. 

Hvorfor sa alltid voksne «kle på deg så du ikke blir syk»? Når vi var barn. 
 

men såklart må tråden nå handle om Corona, pga hysteriske. 

LOL. 

"Virus er årsaken til forkjølelse, ikke kulde. Selv om forkjølelse ofte oppstår om vinteren i Norge, skyldes ikke det at temperaturen i seg selv gir forkjølelse – eksponering for viruset er helt nødvendig. At folk er mer innendørs og i nærkontakt med andre er trolig den viktigste årsaken til at flere blir syke om vinteren. Noen forkjølelsesvirus forårsaker faktisk mest sykdom om sommeren, mens andre ikke er sesongbetonte.

Kulde kan riktignok gi symptomer som minner om forkjølelse. Når du puster inn kald luft, nedkjøles også luftveiene og det gir tørre slimhinner, noe som i teorien kan redusere beskyttelsen (1).

Det har likevel ikke vært bevist at man blir mer utsatt for forkjølelsessmitte av å bli nedkjølt eller for eksempel å gå ute med vått hår. Men å kle godt på seg om vinteren er noe vi selvsagt anbefaler!"

https://www.lhl.no/et-sunnere-liv/ernaring-mat-og-helse/seks-myter-om-forkjolelse/

Anonymkode: 61f5e...511

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville sett det litt an før jeg testa meg, med mindre jeg hadde vært i kontakt med noen smitta og/eller hadde feber, hoste eller tung pust. Men overholdt regler for karantene/isolasjon. Er jo også regler for vanlig luftveisinfeksjoner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

LOL. 

"Virus er årsaken til forkjølelse, ikke kulde. Selv om forkjølelse ofte oppstår om vinteren i Norge, skyldes ikke det at temperaturen i seg selv gir forkjølelse – eksponering for viruset er helt nødvendig. At folk er mer innendørs og i nærkontakt med andre er trolig den viktigste årsaken til at flere blir syke om vinteren. Noen forkjølelsesvirus forårsaker faktisk mest sykdom om sommeren, mens andre ikke er sesongbetonte.

Kulde kan riktignok gi symptomer som minner om forkjølelse. Når du puster inn kald luft, nedkjøles også luftveiene og det gir tørre slimhinner, noe som i teorien kan redusere beskyttelsen (1).

Det har likevel ikke vært bevist at man blir mer utsatt for forkjølelsessmitte av å bli nedkjølt eller for eksempel å gå ute med vått hår. Men å kle godt på seg om vinteren er noe vi selvsagt anbefaler!"

https://www.lhl.no/et-sunnere-liv/ernaring-mat-og-helse/seks-myter-om-forkjolelse/

Anonymkode: 61f5e...511

Da begynner hysterikerne.. stor skrift skal til også. Huff. Det er 2 type personer som alltid tar stor plass i diskusjoner. Hysterikerne og Moralens voktere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...