Gå til innhold

Behandlere rundt pensjonsalder?

Anbefalte innlegg

Jeg merker selv godt at med alderen blir jeg mer sliten. Og min mentale kapasitet blir påvirket. Min behandler er passert 70 år. Jeg opplever at han er litt distré og har litt mer konservative meninger om ting. Blir lett utålmodig i samtalene. Dette kan jo gjelde alle aldre og samtidig har jo eldre behandlere et hav av visdom og erfaring. Han har full stilling og mange pasienter. Jeg har en opplevelse av at det er mange avtalespesialister som er over pensjonsalder i helsevesenet. Finnes det en aldersgrense? 

Anonymkode: ae521...32a

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/457177-behandlere-rundt-pensjonsalder/
Del på andre sider

Fortsetter under...

32 minutter siden, Juni-julia skrev:

Alder er vel ikke et problem så lenge behandler holder seg faglig oppdatert.

Problemene oppstår vel når vedkommende ikke er villig til det.

Det gjelder nok i mange yrker. Husker en lærer ikke var villig til å gå over til tekstbehandling på datamaskin fordi "det var så tungvint".. 😂

Anonymkode: cc4a8...003

Annonse

På 1.10.2020 den 22.58, Juni-julia skrev:

Alder er vel ikke et problem så lenge behandler holder seg faglig oppdatert.

Problemene oppstår vel når vedkommende ikke er villig til det.

Ja, en ting er jo å holde seg faglig oppdatert og det er selvsagt svært viktig, men samtidig ser jeg poenget til TS at det er en utfordring ved at man får redusert sin mentale (og fysiske) kapasitet, blir mer sliten av å ha full arbeidsdag og at dette kan komme til uttrykk gjennom distréhet og noe utålmodighet. Jeg merker jo selv at om jeg er sliten, blir jeg straks dårligere til å fokusere på det jeg skal i lengre perioder av gangen og evnen til å huske det jeg burde går vesentlig ned.

På 1.10.2020 den 11.56, kupton skrev:

Leger mister autorisasjonen ved 75 år om de ikke søker om og får innvilget forlengelse.

Hva tas med i denne vurderingen om legen er skikket til å fortsette som lege? Er det mer enn faglig kvalifikasjoner? Hva med det som TS og jeg er inne på i innlegget over dette du nå leser?

Må få tilføye at jeg er generelt fornøyd med eldre leger og synes de innehar mye god kompetanse og mange er flinke på å kommunisere og viser en litt annen respekt for oss pasienter enn yngre leger, men har også opplevd noen som kanskje har surret litt mer enn hva bra er, men vanskelig å si om det er en dårlig dag eller alderdommen...

Endret av Eva Sofie

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...