Gå til innhold

z-hpnotika forringer effekten av TMS?

Anbefalte innlegg

Blir jo bedt om å slutte med det 5 halveringstider på forhånd. Det er vanligvis helt ok når jeg ikke må noe anna påfølgende dag. I dag må jeg kjøre bil, så jeg tok 3,75 kl 04, og ny 3,75. kl 05. da den første ikke hjalp. Sov et par timer til. Da skal jeg kunne kjøre kl 13, bedre enn om jeg sov bare 3-4 timer. 

Så lurer på hvor mye det har å si. Jeg ser noen studier kommer til at dårligere effekt av TMS korrelerte med samtidig bruk av benzodiaspin (regner med Imovane stiller seg likt, med mindre den korte halveringstiden i forhold gir det en fordel?)  I en annen studie blir det påpekt at korrelasjonen også kan bety det motsatte, at det er noe med dem som, på gruppenivå står på bezo som skiller seg fra de som ikke bruker. At det sier noe om type depresjon.., eller noe om grunntilstanden som avgjør hvor effektiv TMS er. I denne studien kunne de ikke konkludere med dårligere effekt pga benzo.

Folk snakker om å snu døgnet om en tar sånn medisin sent. Har vært oppe i minst en time jeg nå. Då ikke kommenter akkurat det at jeg tok dem så sent. Gjort det før, fått et par timer søvn ekstra, og så opp. Bedre med litt hangover på formiddag enn å være trøtt av søvnmangel hele dagen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/457194-z-hpnotika-forringer-effekten-av-tms/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...