Gå til innhold

Ketorax og vival.

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ok. Får se om jeg tør å ringe, det er ikke sikkert. Nei kommer ikke til å ta mer selv om det er fristende når det står på. 

Takk for det :) Det er en uke til ultralyd på onsdag, jeg teller ned. 

Det høres jo også ut som om du hadde god effekt av ketorax, selv om du ikke ble smertefri. Håper du ikke får så mange anfall den kommende uken:-)

Fortsetter under...

3 minutter siden, laban skrev:

Det forstår jeg, gallestein er veldig vondt. Men siden du har veldig lett for å bli redd selv om det ikke er den typen smerter, synes jeg det er rart at du vurderer å ta "ulovlige" kombinasjoner. Det var bare det - jeg skjønner at du blir desperat akkurat nå.

Okay. Skal ikke gjøre det. Ja er livredd nå, er redd for ultralyd og for da sier de vel at jeg må opereres. 

1 minutt siden, frosken skrev:

Det høres jo også ut som om du hadde god effekt av ketorax, selv om du ikke ble smertefri. Håper du ikke får så mange anfall den kommende uken:-)

Ja istedenfor smerte på ti ble det på seks sju. Får styre unna usunn mat så håper jeg det hjelper. 

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Okay. Skal ikke gjøre det. Ja er livredd nå, er redd for ultralyd og for da sier de vel at jeg må opereres. 

Jeg har infen erfaring med gallestein, men jeg har tatt kikkhullsoperasjon tre ganger (fjernet cyster to ganger og blitt sterilisert), og det er fullstendig uproblematisk.

https://oslo-universitetssykehus.no/behandlinger/fjerning-av-galleblere

Så jeg synes ikke du skal være livredd hvis det er det verste som kan skje. God bedring uansett!

5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja istedenfor smerte på ti ble det på seks sju. Får styre unna usunn mat så håper jeg det hjelper. 

Pasienter med gallesteinssykdom anbefales å unngå store måltider fordi de lett utløser anfall. Kost som er rapportert å være assosiert med smerteanfall er foruten fettrik mat, sterk krydret mat, stekt fisk, epler, kaffe, grønnsaker (spesielt belgfrukter), alkohol og peanøtter.  Det anbefales videre å spise kost med mye fiber da forskning har vist at fiber kan redusere kolesterolmengden i galleblæren. 

Anonymkode: a7062...0ce

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Pasienter med gallesteinssykdom anbefales å unngå store måltider fordi de lett utløser anfall. Kost som er rapportert å være assosiert med smerteanfall er foruten fettrik mat, sterk krydret mat, stekt fisk, epler, kaffe, grønnsaker (spesielt belgfrukter), alkohol og peanøtter.  Det anbefales videre å spise kost med mye fiber da forskning har vist at fiber kan redusere kolesterolmengden i galleblæren. 

Anonymkode: a7062...0ce

Ja leste det og har prøvd å unngå mat med fett i, men noen ganger kommer det selv om og smertene er der hele tiden. For det tar jeg paracet men de er der fordet, det er så slitsomt å gå rundt med smerter at det går utover psyken også. Skal nok unngå store måltider om det kan stoppe anfallene, det er jo de som er verst. Får spise mer fiber og da. 

Annonse

6 minutter siden, laban skrev:

Jeg har infen erfaring med gallestein, men jeg har tatt kikkhullsoperasjon tre ganger (fjernet cyster to ganger og blitt sterilisert), og det er fullstendig uproblematisk.

https://oslo-universitetssykehus.no/behandlinger/fjerning-av-galleblere

Så jeg synes ikke du skal være livredd hvis det er det verste som kan skje. God bedring uansett!

Ok. Er bare redd jeg kommer til å dø og angstnivået mitt er veldig høyt på sjukehus, jeg tørner visst helt uten å ville det. Jo takk for det :) 

14 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Er bare redd jeg kommer til å dø og angstnivået mitt er veldig høyt på sjukehus, jeg tørner visst helt uten å ville det. Jo takk for det :) 

husk at det er helt normale sykdommer dette her, hadde vært verre om det var en ny og nesten uoppdaget sykdom :)  har du øretelefoner så få på slike og sett på musikk, jeg synes det kan hjelpe

Anonymkode: 2dec8...60a

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

husk at det er helt normale sykdommer dette her, hadde vært verre om det var en ny og nesten uoppdaget sykdom :)  har du øretelefoner så få på slike og sett på musikk, jeg synes det kan hjelpe

Anonymkode: 2dec8...60a

Ja får ha meg meg mobilen og øretelefoner, håper det kan hjelpe :) De ga meg jo beroligende da jeg skulle fjerne noen skruer og plater i foten, men det hjalp ikke det. Da måtte de gi meg noe inn i blodåren og da ble jeg avslappet, da var jeg bare bedøvd fra livet og ned. 

1 time siden, stjernestøv skrev:

Men du innser at et kjapt inngrep for å fjerne steinene (usikker på om de også tar galleblæra?) er mye bedre enn å ha så sterke smerter som du har nå? 

25 minutter siden, Lillemus skrev:

Men du innser at et kjapt inngrep for å fjerne steinene (usikker på om de også tar galleblæra?) er mye bedre enn å ha så sterke smerter som du har nå? 

Ja gjør jo det hvis jeg slipper smertene, dette er ikke til å leve med. Men jeg er redd fordet. 

1 time siden, stjernestøv skrev:

Du kommer ikke til å dø, men du kan be om ekstra støtte til å klare å gjennomføre dette psykisk. Dette kan du drøfte både med fastlegen og sykepleieren, dersom operasjon blir aktuelt:-)

6 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja gjør jo det hvis jeg slipper smertene, dette er ikke til å leve med. Men jeg er redd fordet. 

Jeg tror du bare må akseptere at du vil være redd dersom du skal opereres. Men du er vant til å holde ut å være redd, så det kommer til å gå bra dette også. 

Annonse

2 minutter siden, frosken skrev:

Du kommer ikke til å dø, men du kan be om ekstra støtte til å klare å gjennomføre dette psykisk. Dette kan du drøfte både med fastlegen og sykepleieren, dersom operasjon blir aktuelt:-)

Ok. Får bare se da. Legen jeg var til ang dette sa hvis det var gallesten ble det operasjon, kan ikke forstå at det kan være noe annet. 

4 minutter siden, frosken skrev:

Jeg tror du bare må akseptere at du vil være redd dersom du skal opereres. Men du er vant til å holde ut å være redd, så det kommer til å gå bra dette også. 

Ja har jo vært mye redd, det er en del av livet det. Men takk. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...