Gå til innhold

bipolar eller eupf?

Anbefalte innlegg

Skrevet
5 timer siden, Glitter skrev:

Ja har nok av de kriteriene til å oppfylle diagnosen. Men som sagt kjenner meg ikke igjen i en del av hvordan den diagnosen blir framstilt. Jeg er for eksempel aldri i konflikt med noen. Går ikke fra å synes noen er flotte til forferdelig fra ene dagen til den andre. Har aldri truet med selvmord eller selvskading for å unngå å bli forlatt. Veksler ikke mellom høyt og lavt følelsesmessig i løpet av en dag eller noen dager, har ikke et eksplosivt sinne osv osv. Men ja jeg har over 5 av hovedkriteriene. 

Så må jeg minne om at i diagnostikk av PF inkl eupf, er det slik at symptomene må være typisk for personen over lang tid og ikke kun begrenset til perioder med annen psykisk lidelse. Dvs at om slike symptomer kun er til stede når personen f.eks. er hypoman/manisk eller depressiv, er det ikke PF.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, kupton skrev:

Så må jeg minne om at i diagnostikk av PF inkl eupf, er det slik at symptomene må være typisk for personen over lang tid og ikke kun begrenset til perioder med annen psykisk lidelse. Dvs at om slike symptomer kun er til stede når personen f.eks. er hypoman/manisk eller depressiv, er det ikke PF.

Hos meg er det slik at symptomene kun er der når jeg er deprimert, men jeg er jo deprimert hele tiden omtrent. Det er derimot mye, mye mindre ustabilitet når jeg kun er mildt deprimert kontra moderat og alvorlig. 

Skrevet
1 minutt siden, Glitter skrev:

Hos meg er det slik at symptomene kun er der når jeg er deprimert, men jeg er jo deprimert hele tiden omtrent. Det er derimot mye, mye mindre ustabilitet når jeg kun er mildt deprimert kontra moderat og alvorlig. 

Hvis det bakover i tid er slik at disse symptomene ikke var der når du ikke var deprimert, har du ikke eupf.

Skrevet
På 4.10.2020 den 23.00, kupton skrev:

Det kan det godt ha vært. Eupf dukker ikke plutselig opp og forsvinner etter tre år. 

Hvor ustabil kan man egentlig bli av bipolar lidelse?

Anonymkode: 90e0f...c1d

Skrevet
21 minutter siden, kupton skrev:

Hvis det bakover i tid er slik at disse symptomene ikke var der når du ikke var deprimert, har du ikke eupf.

Nei hadde ikke slike symptomer før for 4 år siden.. 

Skrevet

Tråden er ryddet for negativ brukerdebatt og svar til dette. Enkleste måten å gjøre meg oppmerksom på noe er å rapportere eller tagge meg med @Admin funksjonen.

Admin

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...