Gå til innhold

Jeg er et fryktelig menneske

Anbefalte innlegg

Beklager på forhånd til dem som må lese dette.
Dette er et sutreinnlegg. 
Jeg er et fryktelig menneske. Jeg har visst det siden jeg var barn. Jeg er rett og slett ond. Jeg er tidvis redd for meg selv. Fy faen som jeg hater meg selv.. Jeg får hjelp. Men tør ikke åpne opp helt. Jeg forstår ikke hvordan jeg klarer å leve med meg selv.. Og det gjør jeg bare halvveis. Uten medisiner er natta fylt av uro. Jeg kommer ikke unna meg selv i drømmene en gang. Innerst inne vet jeg at jeg fortjener døden.. Det er nok også derfor jeg er så redd for den også. Jeg har folk som bryr seg om meg og det føles helt feil. Jeg tenker at om jeg virkelig er glad i dem rundt meg, bør jeg bare forsvinne. Ikke som i å dø, men bare ikke være i virkeligheten. Jeg vil ikke være ond og jeg gråter mye fordi jeg hater meg selv så intenst. Hvorfor er jeg så ødelagt? Og hvorfor klarer jeg å ødelegge alt som er bra for meg? Ødelegge for alle andre? Jeg fortjener ikke å ha noen som bryr seg om meg. For de kjenner ikke den virkelige meg.. Jeg føler meg ikke som et menneske. Jeg føler meg råtten og ekkel. Som en slimål som opptar plass. Jeg blir direkte kvalm av meg selv og jeg er så sint på meg selv at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre. Hvordan går det an å være ond og sårbar på samme tid? Håper ikke jeg støter noen med dette innlegget. Tenkte kanskje at det kunne hjelpe å ventilere litt.. Hvis noen vil svare meg, setter jeg stor pris på det. 

Anonymkode: a6dae...1db

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/457251-jeg-er-et-fryktelig-menneske/
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får hjelp. Men tør ikke åpne opp helt. 

Les det jeg siterer. Hvordan kan noen hjelpe deg ordentlig hvis du ikke åpner deg? 
Det høres ut som du har det veldig vondt, så håper du får god hjelp. Du fortjener å ha det mye bedre enn dette. 

5 minutter siden, cilie skrev:

Les det jeg siterer. Hvordan kan noen hjelpe deg ordentlig hvis du ikke åpner deg? 
Det høres ut som du har det veldig vondt, så håper du får god hjelp. Du fortjener å ha det mye bedre enn dette. 

Tusen takk for svar. Det varmer. Det er helt sant som du sier med at jeg må åpne meg mer. Jeg vet det jo selv også. Jeg har begynt. Jeg vet bare ikke hvor dypt jeg er nødt til å gå. Føler meg så avkledd. Men det er kanskje noe som vil gå over med tiden. 

En gang for lenge siden var det en som sa til meg at det er feil type mennesker som føler på selvforakt, skam, osv. Du ville ikke tenkt og følt som du gjør om du virkelig var  ond.  Jeg håper du får det bedre snart 🙂

Anonymkode: 6ba41...a88

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

En gang for lenge siden var det en som sa til meg at det er feil type mennesker som føler på selvforakt, skam, osv. Du ville ikke tenkt og følt som du gjør om du virkelig var  ond.  Jeg håper du får det bedre snart 🙂

Anonymkode: 6ba41...a88

Takk for svar. Det var klokt sagt. Jeg håper du har rett. Det hjalp litt å få det ut også. 

Det er bare en måte å få bekreftet eller avkreftet at du er ond: våg å vær helt ærlig med din behandler. Du kan risikere å oppleve stor lettelse - etterpå.

Veien ut går igjennom faenskapet, ikke utenom. 

Det kan være tøffe tak og kreve sitt mot. Jeg heier på deg!❤️

Anonymkode: c04d0...c08

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare en måte å få bekreftet eller avkreftet at du er ond: våg å vær helt ærlig med din behandler. Du kan risikere å oppleve stor lettelse - etterpå.

Veien ut går igjennom faenskapet, ikke utenom. 

Det kan være tøffe tak og kreve sitt mot. Jeg heier på deg!❤️

Anonymkode: c04d0...c08

Takk for svar❤️ Skal prøve så godt jeg kan. 

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan skal vi kunne svare på dette?

Anonymkode: 036f4...a6a

Jeg vet egentlig ikke.. Det går helt fint å ikke svare også. Det var litt for å få det ut. Kanskje høre andres meninger osv. 

5 minutter siden, Glitter skrev:

Forstår deg så alt for godt. Vi er visst mange som sliter med akkurat det der. En felles trøst kanskje. Å vite at en ikke er alene. Men trist at andre også har det sånn. 

Takk for svar.  Det er en trøst at man ikke er alene om det ja, men forstår hva du mener med at det er trist også. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...