Gå til innhold

Savner jobb så enormt

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Whaat?! Jeg har da ikke prøvd å få meg til å fremstå sykere. Hvor har du det i fra egentlig? Bare fordi jeg nevner at jeg fikk uføretrygd uten å måtte gå i arbeidsutprøving så tror du at jeg prøver å få meg til å fremstå sykere enn deg? Men ja åpenbart må jeg vel være ansett sykere enn deg da siden du er så opptatt av det. 

Anonymkode: 26e81...f18

Jeg er ikke så opptatt av det. Jeg synes du virket opptatt av det. Som sagt så er det bra du fikk hjelpen du trengte. Det får jeg også. 

Fortsetter under...

Akkurat nå, Glitter skrev:

Jeg er ikke så opptatt av det. Jeg synes du virket opptatt av det. Som sagt så er det bra du fikk hjelpen du trengte. Det får jeg også. 

Så bare fordi jeg skriver at jeg fikk uføretrygd uten arbeidsutprøving først så virker jeg opptatt av at jeg er sykere????? Er det ikke lov å svare noen ting her inne eller? Tåler du ikke at det finnes folk som er sykere enn deg kanskje? Det var uansett du som først dro det opp med hvem som var sykest ikke meg så tror nok det sier mer om deg enn om meg. 

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble uføretrygdet i 2018, etter fire Årvoll AAP. Var ikke i direkte arbeidsutprøving, men prøvde ut sånt opplegg med å kartlegge mulige jobbmuligheter etc.  Etter noen uker skjønte jeg dessverre at det ikke gikk, og jeg ble møtt med forståelse av NAV på det. Var vel ca. tre år ut i AAP perioden. 

Jeg skjønner godt frykten din, var der selv, og tror det er ganske vanlig. De færreste som søker uføretrygd på reelt grunnlag, dokumentert av lege og relevant spesialist får avslag. Det er skrekkhistoriene man hører. De finnes, men trolig er en del av dem noe unyanserte og ensidig framsatt. 

Anonymkode: 80625...321

Legen min sier at uføresøknad for meg vil være plankekjøring, men jeg har lest så mange skrekkhistorier at jeg ikke klarer å finne roen. Samtidig så er det jo den vonde følelsen av at jeg jo heller ville vært i jobb enn å kjempe for ufør....

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk uføretrygd uten å gå på arbeidsutprøving først pga psykiske lidelser. Ikke kreft.. 

Hm...jeg synes det høres skummelt ut å satse på at det går an. Det kan jo være variasjon fra kontor til kontor. Kjenner at jeg føler at jeg må i utprøving først, samtidig som jeg vet at jeg ikke vil klare jobb nå..

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tidsbegrenset ufør er nå fjernet. Og maks AAP er 3 år. Da er det ensten uføre, eller sosialkontoret. Det er stammet inn, mange havner på sossen.

Anonymkode: af261...307

Jeg blir så nervøs av å lese at mange havner på sosialhjelp....

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så bare fordi jeg skriver at jeg fikk uføretrygd uten arbeidsutprøving først så virker jeg opptatt av at jeg er sykere????? Er det ikke lov å svare noen ting her inne eller? Tåler du ikke at det finnes folk som er sykere enn deg kanskje? Det var uansett du som først dro det opp med hvem som var sykest ikke meg så tror nok det sier mer om deg enn om meg. 

Å herlighet ro deg ned. Trenger ikke tenne på alle plugger fordi jeg tydeligvis misforstod deg. Jeg er ikke opptatt av hvem som er sykest. Det var jo hele poenget mitt. At det vet verken du eller jeg og det er jo irrelevant. 

Endret av Glitter
5 minutter siden, Glitter skrev:

Å herlighet ro deg ned. Trenger ikke tenne på alle plugger fordi jeg tydeligvis misforstod deg. Jeg er ikke opptatt av hvem som er sykest. Det var jo hele poenget mitt. At det vet verken du eller jeg og det er jo irrelevant. 

Grunnen til at jeg tenner på alle plugger er jo fordi du anklaget meg for å kun være ute etter å fremstå som sykest! Det er IKKE greit! Jeg forstår det som at du tydeligvis følte deg truffet av at jeg skrev at jeg var så syk at jeg fikk uføretrygd uten å gå i arbeidsutprøving først, men ok det. 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Grunnen til at jeg tenner på alle plugger er jo fordi du anklaget meg for å kun være ute etter å fremstå som sykest! Det er IKKE greit! Jeg forstår det som at du tydeligvis følte deg truffet av at jeg skrev at jeg var så syk at jeg fikk uføretrygd uten å gå i arbeidsutprøving først, men ok det. 

Jeg følte meg ikke truffet. Jeg skrev hva jeg hadde fått beskjed om på mitt Nav-kontor, også mistolket jeg tydeligvis svaret ditt etter det. Og det var jo ikke meningen. Det går an å oppklare hva man mener uten å tenne på alle plugger. Nå har vi sikkert diskutert oss ferdig. 

Annonse

1 time siden, Fru2020 skrev:

Legen min sier at uføresøknad for meg vil være plankekjøring, men jeg har lest så mange skrekkhistorier at jeg ikke klarer å finne roen. Samtidig så er det jo den vonde følelsen av at jeg jo heller ville vært i jobb enn å kjempe for ufør....

Hm...jeg synes det høres skummelt ut å satse på at det går an. Det kan jo være variasjon fra kontor til kontor. Kjenner at jeg føler at jeg må i utprøving først, samtidig som jeg vet at jeg ikke vil klare jobb nå..

Jeg blir så nervøs av å lese at mange havner på sosialhjelp....

Prøv å stol på det legen din sier, han vet nok hva han snakker om. At du skal bekymre deg så voldsomt over dette, legger bare unødig press på deg og din situasjon, som er tung nok. 

Skjønner sorgen over å heller ville være i stand til å jobbe. De fleste kjenner på den. Uføretrygd er uansett ingen dødsdom. Skulle du bli bedre med tiden, er det jo fullt mulig å prøve seg ut i jobb da. 

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøv å stol på det legen din sier, han vet nok hva han snakker om. At du skal bekymre deg så voldsomt over dette, legger bare unødig press på deg og din situasjon, som er tung nok. 

Skjønner sorgen over å heller ville være i stand til å jobbe. De fleste kjenner på den. Uføretrygd er uansett ingen dødsdom. Skulle du bli bedre med tiden, er det jo fullt mulig å prøve seg ut i jobb da. 

Tusen takk for et fint svar. Du har nok helt rett i at jeg øker min egen byrde. Jeg har det med å tenke katastrofetanker...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...