Gå til innhold

Kupton/andre, hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hva som feiler meg.. begynte på antidepressiva på grunn av angst. Etter noen ukers bruk ble jeg gira, føltes som det dirret i kroppen og jeg fikk skikkelig energi. Men, den fjernet ikke angsten! Jeg ble nesten verre, og jeg ble skikkelig ustabil. Svingte mellom depresjon og normalt eller litt hevet stemningsleie. Trappet raskt ned og har nå sluttet på denne. Men i nedtrappingen og nå etterpå kan jeg våkne og være skikkelig deprimert. Altså, da mener jeg SKIKKELIG. Suicidaltanker, gråter masse, ALT er mørkt. Har det da slik i noen dager. Så kan jeg våkne neste dag og være i godt humør, vaske hus, bake brød, være skikkelig positiv og blid og har masse energi. Har det slik da noen få dager, så er det rett ned igjen. Med dyp depresjon osv. Har angst og uro i begge tilstandene. 

har fått tilbud om innleggelse da jeg har så utrolig sterke suicidaltanker når jeg er nede. Bør sikkert ta imot det. Har jeg en personlighetsforstyrrelse? Hvilke medisiner kan hjelpe meg?

har slitt med angst og depresjoner i årevis. Har brukt antidepressiva før, da har angst og depresjon forsvunnet men jeg har også fått for høyt stemningsleie ser jeg i ettertid.. har også har slike svingninger uten medisin men ikke like sterke.

bør jeg innlegges? I dag har jeg det bra igjen og føler virkelig ikke jeg trenger det. Men mot helgen har jeg det sikkert annerledes igjen.. hva gjøres under en innleggelse? Har aldri vært innlagt på psykiatrisk før

Anonymkode: e541d...51c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke stort å hente på innleggelser. Det som skjer er faste rutiner som måltider turer og grupper. Kanskje en samtale med profesjonell en gang utover innkomst samtalen. Så er det å dra hjem igjen.

Anonymkode: cc109...8d8

Gjest Håpeful
Skrevet

Du må utredes for bipolar spektrum lidelse og begynne på et stemningsstabiliserende medikament. 

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på hva som feiler meg.. begynte på antidepressiva på grunn av angst. Etter noen ukers bruk ble jeg gira, føltes som det dirret i kroppen og jeg fikk skikkelig energi. Men, den fjernet ikke angsten! Jeg ble nesten verre, og jeg ble skikkelig ustabil. Svingte mellom depresjon og normalt eller litt hevet stemningsleie. Trappet raskt ned og har nå sluttet på denne. Men i nedtrappingen og nå etterpå kan jeg våkne og være skikkelig deprimert. Altså, da mener jeg SKIKKELIG. Suicidaltanker, gråter masse, ALT er mørkt. Har det da slik i noen dager. Så kan jeg våkne neste dag og være i godt humør, vaske hus, bake brød, være skikkelig positiv og blid og har masse energi. Har det slik da noen få dager, så er det rett ned igjen. Med dyp depresjon osv. Har angst og uro i begge tilstandene. 

har fått tilbud om innleggelse da jeg har så utrolig sterke suicidaltanker når jeg er nede. Bør sikkert ta imot det. Har jeg en personlighetsforstyrrelse? Hvilke medisiner kan hjelpe meg?

Jeg må jo understreke at dette er tanker fra en ufagkyndig, så du får ta det for det det er verdt, men en personlighetsforstyrrelse "popper" ikke opp over natten og jeg trodde heller ikke at den kunne fremprovoseres av medisiner. Personlighetsforstyrrelse er nnoe som ligger i din personlighet over tid.

Hvor lenge siden er det du sluttet på medisinene? Jeg tenker at det kanskje kan være ustabilitet som henger igjen etter at du gikk på medisinene og at du kanskje må gi det litt tid før alt i hjernen har normalisert seg igjen, dvs. at det er medisinene som fremdeles fører til denne ustabiliteten i deg. Engstelse i seg kan kanskje også føre til ustabilt humør?

Skrevet

Du beskriver jo bipolar lidelse ganske etter læreboka her. Mennesker uten bipolar lidelse blir ikke «høye» av antidepressiva. 

Skrevet
34 minutter siden, ISW skrev:

Du beskriver jo bipolar lidelse ganske etter læreboka her. Mennesker uten bipolar lidelse blir ikke «høye» av antidepressiva. 

Ts her. Ja har lest meg litt opp selv også..:/ men hva med denne ustabiliteten?

Skrevet
På 6.10.2020 den 20.29, AnonymBruker skrev:

Det er ikke stort å hente på innleggelser. Det som skjer er faste rutiner som måltider turer og grupper. Kanskje en samtale med profesjonell en gang utover innkomst samtalen. Så er det å dra hjem igjen.

Anonymkode: cc109...8d8

Hadde samtale med lege (nesten ferdig, men like bra minst) hver dag. Sist i alle fall. (De andre for 14 år siden husker jeg ikle nøyaktig)

Skrevet (endret)
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. Ja har lest meg litt opp selv også..:/ men hva med denne ustabiliteten?

Noen episoder kan være sånn.  Synes det gøres ut som noe innen bipolarr spekter. 

Vet ikke om innleggelse vil være bra eller ikke. Snakk om over noe tid, få stilt inn med., er det kanskje lurt. Er det inn akkurat når det er mørkes, og ut igjen når det er bedre, når det svinger så fort, vet jeg ikke det har noe for seg så lenge du har kontroll. Jeg, men det er gir meg, ser jeg for meg at inn én dag og ut etter ett eller to døgn, vil være verre en i gen innleggelse.

Men jeg er heller ikke lege. Hvis du er anbefalt det, ikke bare tilbudt, ville jeg takka ja.

Endret av Villanda

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...