Gå til innhold

Tvangstanker: kan man få det bort uten medisin?

Anbefalte innlegg

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å endre tankesett? Det er en jeg kjenner som vet om plagene mine som sa at det er bare å endre på tankene med en gang så er du kvitt det. Det er et valg sa vedkommende. Men jeg opplever det ikke så enkelt når plagene er som verst. 

Anonymkode: 1aae2...7b7

Ved angstlidelse er det en god strategi. Ved tvangslidelse er jeg redd det ikke er mulig - i hvert fall ikke uten hjelp av en høykompetent behandler.

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg tror ikke du kan fjerne tvangstanker uten medisin, men du kan lære deg å forholde deg annerledes til de slik at de ikke betyr noe for deg. 

Skrevet (endret)
3 timer siden, kupton skrev:

Det er mye rart en kan lese. Eutanasi er ikke noe en prøver før andre tiltak. Moderne psykokirurgi har svært liten risiko for å øke pasientens plager. De aller fleste blir langt bedre.

Eutanasi vil uansett bli det siste man velger.

Ja, det er mye rart man skal lese mens man enda er så heldig å være i live... Jeg måtte faktisk smile litt for meg selv her :) Etter et "forsøk" på eutanasi, er løpet kjørt og det er ingen vei tilbake. Ved hjernekirurgi gjør du det med et håp og forventning om at noe skal bli bedre og få et bedre liv etterpå. Det å leve innebærer å ta sjanser og risiko.  Mange ganger går det bra, noen få ganger går det ikke som vi hadde håpet. Velkommen til livet. Jeg siterte her Kupton, men var kanskje ikke ment direkte svar til ham.

Til TS: Gå inn og finn deg en annen lege - jo raskere jo bedre. Det tror jeg kan være bra, i hvert fall når det gjelder dine psykiske vansker. Denne legen du nå har ser ut til å være på lang skogstur.

Endret av Eva Sofie
Skrevet

Jeg har levd med tvangstanker siden jeg vokste opp og da var det mye verre enn det er nå, har ting jeg sjekker og teller men det er en daglig rutine for meg. Jeg ble nok ikke kvitt det har jeg fått beskjed om siden jeg har hatt det hele livet, i dag er det ikke det som plager meg mest. 

Skrevet

Jeg har sluttet med medisiner mange ganger- uten hell.

skulle slutte igjen nå- men der blir ikke noe av allikevel- da jeg har blitt værre igjen den siste tiden. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...