Gå til innhold

Kupton

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden du ikke svarte i den andre tråden. Det virker som om flere lurer på om bipolare kan ha et ekstremt svingende humør opptil flere ganger om dagen slik som ved EUPF. Stemmer det?

Anonymkode: 597be...b92

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var ikke det jeg lurte på. Jeg lurer heller på om de fleste av symptomene som tilsammen gir en eupf-diagnose, også kan forekomme ved bipolar? Og hvordan det i så fall kan ha seg. 

Anonymkode: 349a8...f6f

Skrevet

Nei, flere av symptomene forekommer ikke ved BP.  Men det vesentlige er at eupf er vedvarende. BP er episodisk. 

Skrevet

Takk, det var det jeg trodde. Jeg har det ikke sånn og jeg er bipolar. Det går i episoder her, ikke flere ganger på samme dagen. I blandet episode kan det nok virke sånn, men det er også bare episodisk og ikke noe dagligdags. Jeg er så glad for at jeg ikke har EUPF, for det må være helt forferdelig! 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk, det var det jeg trodde. Jeg har det ikke sånn og jeg er bipolar. Det går i episoder her, ikke flere ganger på samme dagen. I blandet episode kan det nok virke sånn, men det er også bare episodisk og ikke noe dagligdags. Jeg er så glad for at jeg ikke har EUPF, for det må være helt forferdelig! 

Er også glad for det. Hvis det er som å nærmest konstant være i blanda episode. Men vet jo at det kan være veldig forskjellig sammensetning av symptomer. Og så har du stigma. Og inntrykket mitt har vært at ved innleggelse er det snakk om veldig kort tid. Litt anna intrykk av det nå, at ikke det gjelder alle i alle fall. Jeg har ikke hatt mange innleggelser, men har blitt et par uker, og det har vært passe, sist i alle fall. Den verste var den gangen i trulig blanda episode eller agitert depresjon tenker jeg nå etter at fått bp diagnose,  fikk jeg borderline som tentativ diagnose. Ble møtt så annerledes enn da diagnose var tilbakevendende depr. og nå bp. (trur jeg kanskje med ujevne mellomrom gjentar meg selv her, men det var så tydelig forskjell). Mulig det er annerledes nå. Dette var for 14 år siden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...