Gå til innhold

Ufør uten arbeidsutprøving først

Anbefalte innlegg

Flere her som har fått ufør uten å gå i arbeidsutprøving først? Virker som det er ganske sjeldent nav går med på det. Selv så var behandlerne mine enige om at jeg var for syk til å arbeide så jeg fikk uføretrygd uten noe arbeidsutprøving først. Behandlerne mine sa at det var noe de kun anbefalte i tilfeller der funksjonsnivået var lavt nok. 

Anonymkode: 85290...711

Fortsetter under...

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flere her som har fått ufør uten å gå i arbeidsutprøving først? Virker som det er ganske sjeldent nav går med på det. Selv så var behandlerne mine enige om at jeg var for syk til å arbeide så jeg fikk uføretrygd uten noe arbeidsutprøving først. Behandlerne mine sa at det var noe de kun anbefalte i tilfeller der funksjonsnivået var lavt nok. 

Ja. 

Anonymkode: 350db...774

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg måtte i arbeidsutprøving, men mannen min slapp. Det har med funksjon å gjøre selvsagt, og noen diagnoser har ikke utsikter til bedring. 

Anonymkode: 1e0dd...b61

Jeg var ikke i arbeidsutprøving, etter anbefaling fra psykolog. Opplevde i grunnen forståelse fra NAV gjennom hele AAP perioden. Muligens fordi de hele tiden skjønte at jeg virkelig gjorde en innsats + samarbeidet etter beste evne. 

Anonymkode: c40e4...ac8

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg var ikke i arbeidsutprøving, etter anbefaling fra psykolog. Opplevde i grunnen forståelse fra NAV gjennom hele AAP perioden. Muligens fordi de hele tiden skjønte at jeg virkelig gjorde en innsats + samarbeidet etter beste evne. 

Men du måtte gå på aap først? Selv så fikk jeg uføretrygd uten å gå på aapfordi behandlerne mine mente jeg var så syk at jeg ikke ville ha noen mulighet til å jobbe. 

Annonse

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men du måtte gå på aap først? Selv så fikk jeg uføretrygd uten å gå på aapfordi behandlerne mine mente jeg var så syk at jeg ikke ville ha noen mulighet til å jobbe. 

Du virker stolt over det, ettersom du poengterer det faktum i flere tråder? Mulig du er sykere enn de fleste da, uten at jeg helt ser den store gevinsten i det.

Jeg gikk full AAP periode, ja. Hadde håp om å komme meg tilbake i jobb, men dessverre ble det ikke sånn. 

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du virker stolt over det, ettersom du poengterer det faktum i flere tråder? Mulig du er sykere enn de fleste da, uten at jeg helt ser den store gevinsten i det.

Jeg gikk full AAP periode, ja. Hadde håp om å komme meg tilbake i jobb, men dessverre ble det ikke sånn. 

Ja jeg fikk beskjed av behandlerne mine at jeg var for syk til å arbeide, så ja. 

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg fikk beskjed av behandlerne mine at jeg var for syk til å arbeide, så ja. 

Jeg fikk beskjed av NAV at det ikke var vits med arbeidsutprøving.

Anonymkode: 350db...774

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo det alle uføre har fått beskjed om da, så det er ikke noe spesielt med deg. Alle er vi for syke til å arbeide siden vi alle er uføretrygdet. See?

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo det alle uføre har fått beskjed om da, så det er ikke noe spesielt med deg. Alle er vi for syke til å arbeide siden vi alle er uføretrygdet. See?

Nå skyter du over mål. Det var ikke det som var problemstillingen. Det var att TS fikk ufør uten å ha prøvd arbeidstiltak. Det er noe annet. De fleste må igjennom utprøving før de får uføretrygd.

Anonymkode: 0246d...cce

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå skyter du over mål. Det var ikke det som var problemstillingen. Det var att TS fikk ufør uten å ha prøvd arbeidstiltak. Det er noe annet. De fleste må igjennom utprøving før de får uføretrygd.

De fleste vil vel helst unngå uføretrygding også, og er positive til arbeidsutprøving. Men er man for syk, eller risikerer alvorlig forverring, så går det jo ikke. Det sier seg selv.

Anonymkode: 269a7...ae7

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg måtte ikke gjennom arbeidsutprøving siden mine behandlere allerede var enige om at jeg var for syk til det, og at det da ville blitt en stor forverring i min psyke om jeg skulle vært i arbeid i tillegg. Så det gjelder ikke alle, men de fleste må jo det.

Annonse

Jeg skal i arbeidsutprøving, men virker ikke som om saksbehandleren min egentlig tror jeg kommer til å klare det. Hun bare må sette det i gang nå fordi tiden renner ut. Og det stresser meg. Men er glad jeg skal få prøve i hvert fall, for jeg har ikke lyst til å bli 100% ufør, men 70-80% må jeg vel akseptere. Er som en drøm å se for meg at jeg skal klare å jobbe litt. Men per nå er jeg hundre% arbeidsufør dessverre. 

Jeg slapp å gå på aap før jeg ble ufør fordi behandleren min mente jeg var for syk til å jobbe uansett. Men så har jeg også veldig stort lidelsestrykk da så jeg er glad behandleren min ser hvor dårlig jeg er og at det ikke funker med jobb for meg. 

Anonymkode: 5b1be...5ee

På 7.10.2020 den 19.59, Glitter skrev:

Jeg skal i arbeidsutprøving, men virker ikke som om saksbehandleren min egentlig tror jeg kommer til å klare det. Hun bare må sette det i gang nå fordi tiden renner ut. Og det stresser meg. Men er glad jeg skal få prøve i hvert fall, for jeg har ikke lyst til å bli 100% ufør, men 70-80% må jeg vel akseptere. Er som en drøm å se for meg at jeg skal klare å jobbe litt. Men per nå er jeg hundre% arbeidsufør dessverre. 

Det er jo bra hun setter det i gang så du kan avklares før aap-perioden utløper. Om det konkluderes med at du er 100% ufør, betyr jo ikke det at du aldri vil kunne klare å jobbe. Du kan jo se på det som aap som ikke utløper før du melder ifra 🙂

Legene ville uføretrygde meg uten noen form for arbeidsutprøving. Da var jeg 26. Jeg nektet, og takk og lov for det. Jeg hadde arbeidsutprøving, fikk tilbud om omskolering, tok imot det og har bortsett fra et par sykmeldingsperioder vært i full jobb siden. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...