Gå til innhold

Hjerneskade

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går det an å rette opp en hjerneskade som følge av mangelfull medisinering ved at en begynner å medisinere riktig?

Anonymkode: e3382...383

Videoannonse
Annonse
Skrevet
15 minutter siden, kupton skrev:

Det vil i hvert fall begrense videre skade. 

Kan man bli hjerneskadet av psykiske lidelser? 

Anonymkode: 642b8...2ac

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan man bli hjerneskadet av psykiske lidelser? 

Anonymkode: 642b8...2ac

Nei.

Skrevet
1 minutt siden, Elektronet skrev:

Nei.

Jo man kan bli hjerneskadet av ubehandlet langvarig psykose. Og ved ufrivillig isolasjon. 

Anonymkode: 2cbd9...c19

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jo man kan bli hjerneskadet av ubehandlet langvarig psykose. Og ved ufrivillig isolasjon. 

Anonymkode: 2cbd9...c19

Godt man ikke kan det. 

Skrevet
3 timer siden, Elektronet skrev:

Nei.

3 timer siden, Elektronet skrev:

Godt man ikke kan det. 

Jo, det kan man faktisk. Det har jeg lært her. 

UtakknemligDiva
Skrevet

hæ? Min forverring er at jeg blir sintere og sintere med alderen. Først i år startet jeg med medisin. Først Ritalin, så Aduvanz og nå Wellbutrin.. sistnevnte bruker tid på å få jobbe. 
Har gått udiagnotisert hele livet..

Skrevet
På 8.10.2020 den 20.39, AnonymBruker skrev:

Jo, det kan man faktisk. Det har jeg lært her. 

Sånn vranglære er jo ingen lærdom.

Skrevet
På 8.10.2020 den 16.48, kupton skrev:

Det vil i hvert fall begrense videre skade. 

Vis du svarer i en tråd med et såpass alvorlige tema som  psykisk lidelser og hjerneskade og du har kunnskap om temaet, kan du godt gi et mer utfyllende svar.Eller i det minste en god link, helst på norsk.

Anonymkode: ae3fa...af7

Skrevet

Hjerneskade er et alvorlig ord. Hva er det viktigste som skjer ved enkelte alvorlige/langvarige psykiske lidelser? Den viktigste skaden er en reduksjon i de kognitive funksjoner. Dette ser en ved schizofreni, ved alvorlige manier og ved alvorlige, gjentatte depresjoner.

Det er ikke mye av litteraturen som er på norsk, da all vitenskapelig produksjon publiseres på engelsk, men denne gir et sammendrag: https://psykologtidsskriftet.no/doktorgrad/2011/11/kognitiv-funksjon-ved-depresjon-og-angst

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...