Gå til innhold

Hvis noen lurer.

Anbefalte innlegg

57 minutter siden, RamonaK skrev:

Takk. Ja synes også det er dårlig av barnevernet. De virker ikke villige til samarbeid en gang.

Det virker som om at det er en god advokat, hn er hyggelig og har en del erfaring med bv saker.

Det går mye bedre nå. Er fortsatt innlagt , men blir skrevet ut mandag. 

Hei:-)

Hva skal du gjøre på dagtid etter utskrivelsen? Jeg ser for meg at daglig strukturert aktivitet vil kunne bidra til stabilitet i fremtiden, så jeg håper noe er planlagt. 

Fortsetter under...

1 time siden, RamonaK skrev:

Ja, jeg kjenner at jeg er veldig engstelig ang det hele. Min bedrings prosess blir hele tiden rapportert inn så jeg må virkelig være flink og ikke gjøre noe dumt. Det gjør at det kommer til å bli vanskelig å være ærlig med psykiateren da. 

Så bra at du har det bedre. Jeg vet hvor vanskelig en prosess i fylkesnemnda er, gikk gjennom det i fjor.

Jeg skjønner at det blir vanskeligere å være ærlig  overfor psykiateren, samtidig er det nok det som skal til for å bli bedre. Kortsiktig kan det føles lurt å late som om hodet er bedre enn det er, men langsiktig tjener du nok på å være så ærlig som mulig..

1 time siden, frosken skrev:

Hei:-)

Hva skal du gjøre på dagtid etter utskrivelsen? Jeg ser for meg at daglig strukturert aktivitet vil kunne bidra til stabilitet i fremtiden, så jeg håper noe er planlagt. 

Hei 😄

Jeg har lagt opp en aktivitetsplan, er enig at det er viktig å ha noe å gjøre. Jeg skal trene en time hver dag om morgenen, så har jeg fordelt over forskjellige dager , psykiater, tannlege, psykiatrisk sykepleier, malerkurs, og to korte dager med kirkens Bymisjon. Jeg er også i startfasen av å pusse opp kjøkkenet. Så er det jo også samvær med barna. 

1 time siden, Fru2020 skrev:

Så bra at du har det bedre. Jeg vet hvor vanskelig en prosess i fylkesnemnda er, gikk gjennom det i fjor.

Jeg skjønner at det blir vanskeligere å være ærlig  overfor psykiateren, samtidig er det nok det som skal til for å bli bedre. Kortsiktig kan det føles lurt å late som om hodet er bedre enn det er, men langsiktig tjener du nok på å være så ærlig som mulig..

Takk.

Trist at du måtte gjennom det, virker som en tøff prosess.

Ja, langsiktig er det nok lurt å være ærlig, men det blir vanskelig. Hun har allerede levert rapport til bv og den var ikke positiv i forhold til min sak. Så jeg har vel ingenting å tape. 

15 minutter siden, RamonaK skrev:

Takk.

Trist at du måtte gjennom det, virker som en tøff prosess.

Ja, langsiktig er det nok lurt å være ærlig, men det blir vanskelig. Hun har allerede levert rapport til bv og den var ikke positiv i forhold til min sak. Så jeg har vel ingenting å tape. 

Det var vanskelig å lese alt behandlerne skrev om meg....

Hos oss ble det samtaleprosess noe som innebar at vi og barnevern med våre advokater møtte lederen av fylkesnemnda og en sakkyndig 4 ganger i løpet av et år. I løpet av året ble ting bedre hos meg og faren så siste møte trakk de saken.

46 minutter siden, Fru2020 skrev:

Det var vanskelig å lese alt behandlerne skrev om meg....

Hos oss ble det samtaleprosess noe som innebar at vi og barnevern med våre advokater møtte lederen av fylkesnemnda og en sakkyndig 4 ganger i løpet av et år. I løpet av året ble ting bedre hos meg og faren så siste møte trakk de saken.

Oi det er jo over ganske lang tid. Håper inderlig ikke at det tar så lang tid.

Annonse

2 minutter siden, RamonaK skrev:

Oi det er jo over ganske lang tid. Håper inderlig ikke at det tar så lang tid.

Jeg var ikke positiv til en slik prosess, men for oss betydde det at barnet vårt ikke kom i fosterhjem, så det ble en bra ting. Hadde vi hatt vanlig prosess med en rettssak hadde vi ikke vunnet for på det tidspunktet var vi ikke friske nok.

3 minutter siden, Fru2020 skrev:

Jeg var ikke positiv til en slik prosess, men for oss betydde det at barnet vårt ikke kom i fosterhjem, så det ble en bra ting. Hadde vi hatt vanlig prosess med en rettssak hadde vi ikke vunnet for på det tidspunktet var vi ikke friske nok.

Ja, det funket jo bra fra deres side. Blir litt omvendt for meg siden de allerede er plassert. Advokaten min anbefalte samtaler slik som dere. Jeg visste bare ikke at det var en så lang prosess. Er usikker på om jeg hadde vunnet en evt rettsak nå. Men i mitt tilfelle har ikke bv prøvd alle muligheter før barna ble plassert, og i henhold til loven er jo det feil.

15 minutter siden, RamonaK skrev:

Ja, det funket jo bra fra deres side. Blir litt omvendt for meg siden de allerede er plassert. Advokaten min anbefalte samtaler slik som dere. Jeg visste bare ikke at det var en så lang prosess. Er usikker på om jeg hadde vunnet en evt rettsak nå. Men i mitt tilfelle har ikke bv prøvd alle muligheter før barna ble plassert, og i henhold til loven er jo det feil.

Huff, skjønner det må være tungt. Føler med deg.

Hei 😄

Jeg har lagt opp en aktivitetsplan, er enig at det er viktig å ha noe å gjøre. Jeg skal trene en time hver dag om morgenen, så har jeg fordelt over forskjellige dager , psykiater, tannlege, psykiatrisk sykepleier, malerkurs, og to korte dager med kirkens Bymisjon. Jeg er også i startfasen av å pusse opp kjøkkenet. Så er det jo også samvær med barna. 

Hva er de mer langsiktige planene i forhold til jobb/arbeidspraksis?

Jeg hadde tatt advokatens råd. Lykke til med prosessen. Det at den varer så lenge gir jo deg en mulighet til å bli bedre og det vil jo telle til din fordel.

2 timer siden, frosken skrev:

Hva er de mer langsiktige planene i forhold til jobb/arbeidspraksis?

Skal jobbe to dager i uka til å begynne med, og hvis jeg føler jeg klarer det skal jeg jobbe mer. Det er et veldig fleksibelt arbeidssted så jeg kan jobbe så mye eller lite jeg vil.

1 time siden, Fru2020 skrev:

Jeg hadde tatt advokatens råd. Lykke til med prosessen. Det at den varer så lenge gir jo deg en mulighet til å bli bedre og det vil jo telle til din fordel.

Takk. Synes bare det var veldig lang tid. Men du har nok rett, at det gir meg jo tid til å bli bedre.

Annonse

2 minutter siden, RamonaK skrev:

Skal jobbe to dager i uka til å begynne med, og hvis jeg føler jeg klarer det skal jeg jobbe mer. Det er et veldig fleksibelt arbeidssted så jeg kan jobbe så mye eller lite jeg vil.

Så fint at det er fleksibelt. Hvis jeg var deg, så hadde jeg fokusert på å vise evne til å stå stabilt i arbeid. Klarer du det, så vil det være mye lettere å argumentere for at du er stabil nok til å ha omsorgen for barna også. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...