Gå til innhold

Vurderer å ringe politiet å drapstruet de for å komme i fengsel

Anbefalte innlegg

Så jeg har det ikke bra her hjemme. Orker ikke lage noe særlig mat lengre så får masse vitaminmangler og holder på å besvime hver gang jeg reiser meg. Tenker at i fengsel får man ihvertfall servert maten og man blir passet på så man får spist jevnlige måltider. I tillegg kan man være sosial og få seg venner. Her hjemme har jeg ingen venner og har helle rikke hatt en eneste venn på flere år. Mener virkelig 0 å henge sammen med. Aldri hatt kjæreste heller. Ganske ensomt å hver dag sitte alene mens alle andre har det gøy og sosialt. I fengsel kan man sitte å kose seg å spille brettspill både med innsatte og ansatte. Jeg har aldri vært i fengsel før, men har jo vært på psykiatrisk så jeg vet hva det vil si. Psykiatrisk kan jeg derimot ikke dra til da en blir kastet ut etter max 5 dager. I fengsel kan man bli så lenge man ikke oppfører seg. En blir aldri kastet ut derfra. Og for å være helt ærlig så savner jeg å bli tatt vare på og inkludert. Hele livet mitt i psykiatrien har jeg bare blitt avvist og har alltid måtte true meg til hjelp. Vurderer å bare ringe 02800 å si at jeg skal drepe familien til politimannen som tar telefonen +alle kollegaene hans for å havne i fengsel.

Jeg har blitt dømt for trusler mot politiet en gang tidligere da jeg var 18, og da fikk jeg bare samfunnsstraff. Tror dere sjansene er tilstede for å få ubetinget fengselstraff nå? Vil helst ikke risikere bøter da jeg har lite penger, men nok penger til atde kan tvangsinndra det.

Anonymkode: dbd7b...8f0

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

hva med omsorgsbolig? hjemmesykepleie?

Anonymkode: f321f...7e6

Nei. Faktisk skal jeg være helt ærlig så ønsker jeg å bli sperret inne. Helst med tvang. Det er skikkelig skikkelig vondt å bli avvist når en bare prøver å få hjelp. Politiet vil aldri avvise en så lenge man gjør noe ulovlig som er veldig alvorlig. Psykiatrien på den andre side de avviser en uansett om en faker selvmordsforsøk ellersksder seg for å bli sett. Jeg liker poliet og rettsvesenet bedre enn helsevesenet. 

Annonse

Hva får deg til å tro att en gjeng kriminelle er mer omsorgsfulle og inkluderende enn folk flest?

Jeg tenkte i dine baner da jeg var rundt 16-17 og hadde lest for mange av de tidlige Ingvar Ambjørnsen bøkene.

Jeg gjorde faktisk ting jeg kunne havnet i fengsel for. Men ble ikke tatt. Nå er det foreldet så det holder. Men jeg kunne aldri tenke meg å havne i fengsel. 

Anonymkode: d1184...08e

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vurderer å bare ringe 02800 å si at jeg skal drepe familien til politimannen som tar telefonen +alle kollegaene hans for å havne i fengsel.

Jeg har blitt dømt for trusler mot politiet en gang tidligere da jeg var 18, og da fikk jeg bare samfunnsstraff. Tror dere sjansene er tilstede for å få ubetinget fengselstraff nå? Vil helst ikke risikere bøter da jeg har lite penger, men nok penger til atde kan tvangsinndra det.

Jeg tror det samme vil skje som tidligere du forsøkte, dvs. at du blir overført til legevakten om du ringer med en slik "trussel". Ingen psykisk friske personer gjør slik...

Du har jo åpenbart evner til å fungere i sosialt samspill med andre mennesker siden du forventer å klare det inne i fengselet. Hva med å heller forsøke å skaffe deg et sosialt nettverk utenfor fengselet istedenfor slik at ditt eget hjem og eget liv ikke oppleves så vondt? Ja, det kreves innsats av deg, men det må du dessverre være villig til å investere etter så lang tids psykisk sykdom og isolasjon fra andre mennesker. Det er slik med alle som f.eks. flytter til et nytt sted - det er krevende å komme inn og bli inkludert i det sosiale miljøet der man flytter til. Alle må gjøre en innsats i å finne aktiviteter hvor man kan finne likesinnede med like interesser som en selv.

Her i kommunen er det flere lavterskeltilbud for de som sliter med psykisk helse. Der er det alle aktivitetene du nevner, men du er fortsatt fri. Målet deres er å få deg sosialisert. Tviler på at det er så mange i fengsel som stortrives. 
Send en Mail (eller ring) til saksbehandlerenheten i kommuenen din og spør hvilke tilbud som finnes. 

Hensikten med å bli satt i fengsel er vel fordi man har brutt loven og trenger sosialisering og integrering tilbake til samfunnet. Du har vel ikke brutt noen lov?

Om din ensomhet skyldes at du er for svakt integrert i samfunnet, så er det jo mye bedre som nevnt ovenfor å ta kontakt med den kommunale helsetjenesten og bli involvert i et behandlingstilbud der.

Der møter du ergoterapeuter, psykiatriske sykepleiere og andre fagpersoner som kan ha mange gode innspill på hvordan du skal takle din situasjon. Se på disse menneskene som lagspillere, som spiller på ditt lag. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...