Gå til innhold

Må fornye sertifikatet.

Anbefalte innlegg

Min gamle lege testet synet, så skrev han at jeg tok medisiner og var stabil. Hva med nå når jeg ikke tar medisiner? Er ikke psykotisk og tror neppe schizoaffektiv stemmer, når jeg mistet lappen var jo diagnosen schizofreni. Jeg har ikke noe av dette, hva gjør jeg da? Sier til legen at jeg ikke tror det stemmer? Må bestille time i morgen, er redd for hva han kan spør meg om. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/457340-m%C3%A5-fornye-sertifikatet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, stjernestøv skrev:

Min gamle lege testet synet, så skrev han at jeg tok medisiner og var stabil. Hva med nå når jeg ikke tar medisiner? Er ikke psykotisk og tror neppe schizoaffektiv stemmer, når jeg mistet lappen var jo diagnosen schizofreni. Jeg har ikke noe av dette, hva gjør jeg da? Sier til legen at jeg ikke tror det stemmer? Må bestille time i morgen, er redd for hva han kan spør meg om. 

Da jeg fornyet førerkortet for noen år siden, så var det iallefall en fordel at jeg gikk på medisiner (jeg hadde mistet det tidligere pga psykose)  Skal selv fornye førerkortet snart og regner med at det går greit. Har ikke vært psykotisk på lenge og blodsukkeret er noenlunde stabilt. Det er vel det de ser på, om en er stabil eller ikke. Det er trafikksikkerheten som skal ivaretas, ikke noe annet.

21 minutter siden, stjernestøv skrev:

Spiller det noen rolle så lenge du ikke kjører?

Anonymkode: 597ed...bd5

4 minutter siden, emilie321 skrev:

Da jeg fornyet førerkortet for noen år siden, så var det iallefall en fordel at jeg gikk på medisiner (jeg hadde mistet det tidligere pga psykose)  Skal selv fornye førerkortet snart og regner med at det går greit. Har ikke vært psykotisk på lenge og blodsukkeret er noenlunde stabilt. Det er vel det de ser på, om en er stabil eller ikke. Det er trafikksikkerheten som skal ivaretas, ikke noe annet.

Ok. Har ikke hatt psykose jeg heller men angst om kvelden når jeg legger meg, det har jo ikke noe med lappen å gjøre. Og jeg og er stabil, det skriver sykepleieren i hver eneste notat. 

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du får kjøre opp på nytt da for å vise at det går greit. 

Herregud, det trenger jeg da ikke, nå må ikke du finne på ting av deg selv. Det er ikke dine regler og lover som teller, jeg har lappen og har klart det. Jeg klarer nok å kjøre i dag også. 

7 minutter siden, stjernestøv skrev:

Herregud, det trenger jeg da ikke, nå må ikke du finne på ting av deg selv. Det er ikke dine regler og lover som teller, jeg har lappen og har klart det. Jeg klarer nok å kjøre i dag også. 

Det er nok eneste måteen du får igjen lappen på desverre.. hvis du blir tatt ifra lappen så må du bevise at du kan ta den på nytt..

Anonymkode: 54b99...aad

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er nok eneste måteen du får igjen lappen på desverre.. hvis du blir tatt ifra lappen så må du bevise at du kan ta den på nytt..

Jeg har fornyet den hvert tredje år og det gjør jeg hos fastlegen, har ikke vært noe problem det. Bare at den legen kjente meg, nå er det en vikarlege der. Min gamle fastlege så ikke noen grunn til at jeg skulle kjøre på dispensasjon. 

11 minutter siden, stjernestøv skrev:

Hva er problemet da?

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Feil. Man trenger bare søke på dispensasjon for å kjøre, trenger ikke kjøre opp på nytt! Er 6 mnd karantene etter mani f.eks

Annonse

1 minutt siden, Marye skrev:

Feil. Man trenger bare søke på dispensasjon for å kjøre, trenger ikke kjøre opp på nytt! Er 6 mnd karantene etter mani f.eks

Ja seks måneder etter psykose og sa en psykiater til meg, men jeg var aldri psykotisk. Det er bare psykiatrien som tolker det sånn. Ser nå veldig klart at det er feil. 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er du sikker på at du er trygg bak rattet? Tidligere har du skrevet at du var redd for å sitte på med andre.

Jeg kjører ikke hvis jeg ikke føler meg trygg bak rattet. 

9 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja seks måneder etter psykose og sa en psykiater til meg, men jeg var aldri psykotisk. Det er bare psykiatrien som tolker det sånn. Ser nå veldig klart at det er feil. 

Det er Fylkesmannen (fylkeslegen) som har det siste ordet her. Denne vil nok legge mer vekt på sykehusets vurdering enn på din subjektive vurdering. For personer med psykoselidelse som har dårlig etterlevelse i behandlingen, vil det være svært vanskelig/umulig å få tilbake førerkortet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...