Gå til innhold

Må fornye sertifikatet.

Anbefalte innlegg

58 minutter siden, laban skrev:

Det er vel en blanding av skitt og kanel i denne tråden. Spørsmålet ditt handler om reglene for helsekrav, de omfatter stabilitet, kognitiv funksjon, bivirkninger av medisiner osv. https://nhi.no/rettigheter-og-helsetjeneste/pasientrettigheter/forerkort-og-sykdom/forerkort-og-psykiske-lidelser/  Det er slike ting som skal vurderes ved din type fornyelse, ikke selve kjøreferdighetene eller -hyppigheten din. Helsekravene gjelder alle, uansett alder og hvor mye man kjører. 

Hvis du ikke mister sertifikatet av andre årsaker (pga. brudd på trafikkregler som gjelder alle), kan ikke helsevesenet bestemme at akkurat du må kjøre opp på nytt for å få fornyelsen.   

Med forbehold om at jeg ikke er noen ekspert.

Jo takk for oppklarende svar. Jeg har vært ganske bra psykisk de siste tre månedene, det er fysiske smerter som har plaget meg. Og jeg er stabil og har gode kognitive funksjoner :) Og medisin tar jeg bare om kvelden. 

Fortsetter under...

2 timer siden, stjernestøv skrev:

Ja kan kjøre med samboer, det spør han meg stadig om jeg vil. Det er en plass jeg kan øve her, i psykiatrien her har de alltid oppmuntret meg til å kjøre bil. Det hadde de jo ikke gjort om jeg var en risiko i trafikken, jeg er en ansvarlig person. 

Godt du klarer deg bra i trafikken da og er bak rattet igjen :) 

Jeg har kjørt daglig i 13,5 år nå, hadde ikke klart meg uten bilen min! 😊

2 timer siden, Lillemus skrev:

Jeg kjørte ikke på 14 år og da begynte jeg å kjøre sammen med kjæresten, vi kjørte mange småturer, han kom og hentet meg på jobb og så kjørte jeg hjem igjen f.eks, og jeg fikk min egen lille, billige bil som det ikke gjorde noe om jeg bulket. Siden har jeg ikke sluppet rattet. :) 

Oi! Du kjørte overhodet ikke selv om du hadde små barn og sikkert ting som skulle handles og ordnes? Må si jeg synes det er rart når forholdsvis unge damer (dvs på min alder +/-) ikke vil kjøre bil, eller ikke vil kjøre bil i særlig grad, da jeg selv alltid har kjørt mye, både korte og lange turer. Hva var det som gjorde at du lot være å kjøre? Hatten av for at du våget å trene deg opp igjen og at du kjører jevnlig i dag 🙂 

(Unnskyld til stjernestøv for avsporing)

3 timer siden, morsan skrev:

Oi! Du kjørte overhodet ikke selv om du hadde små barn og sikkert ting som skulle handles og ordnes? Må si jeg synes det er rart når forholdsvis unge damer (dvs på min alder +/-) ikke vil kjøre bil, eller ikke vil kjøre bil i særlig grad, da jeg selv alltid har kjørt mye, både korte og lange turer. Hva var det som gjorde at du lot være å kjøre? Hatten av for at du våget å trene deg opp igjen og at du kjører jevnlig i dag 🙂 

(Unnskyld til stjernestøv for avsporing)

Min eks var (og er) litt hysterisk og vel... Det var fint lite morsomt å kjøre med ham. 

Så traff jeg mannen min og da vi hadde vært i lag i nesten 2 år kjøpte han en gammel golf til meg og puttet meg bak rattet. 😊 Det som gjorde utslaget var vel at han sa at "om du ikke tør å kjøre allikevel så selger vi den bare!" Særlig. Tok ikke lange stunden før bilen var som en kroppsdel. 😂

13 timer siden, Lillemus skrev:

Min eks var (og er) litt hysterisk og vel... Det var fint lite morsomt å kjøre med ham. 

Så traff jeg mannen min og da vi hadde vært i lag i nesten 2 år kjøpte han en gammel golf til meg og puttet meg bak rattet. 😊 Det som gjorde utslaget var vel at han sa at "om du ikke tør å kjøre allikevel så selger vi den bare!" Særlig. Tok ikke lange stunden før bilen var som en kroppsdel. 😂

Viser hvor viktig det er å ha en oppmuntrende partner! 🙂 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...