Gå til innhold

Asperger test for voksne - hva slags score får du

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://www.tengel.no/test-asperger-syndrom/

Er sånne tester noe å stole på? Noen som har erfaring med å få asperger diagnose i voksen alder - hvordan scorer du?

Anonymkode: a2829...fd5

Jeg har ingen diagnose, men som sist gang jeg tok denne testen fikk jeg 28 poenger og ligger i grensen for en autistisk forstyrrelse. Ble overhode ikke overrasket gitt. :) Men det er såpass mye i meg som ikke er typisk for aspergere at jeg nok ikke hadde fått denne diagnosen uansett, men jeg ser selv godt at jeg har en del trekk ja.

Annonse

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg scoret 18. 

http://socialintelligence.labinthewild.org/mite/

Denne testen var mer interessant. 

Anonymkode: 453da...7b1

Helt umulig, her må man bare gjette.

Your score is 20 out of 36.

25 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg har ingen diagnose, men som sist gang jeg tok denne testen fikk jeg 28 poenger og ligger i grensen for en autistisk forstyrrelse. Ble overhode ikke overrasket gitt. :) Men det er såpass mye i meg som ikke er typisk for aspergere at jeg nok ikke hadde fått denne diagnosen uansett, men jeg ser selv godt at jeg har en del trekk ja.

Å ha en score innenfor "autistiske forstyrrelse" her er ikke det samme som at du har autisme. På samme måte som at alle som er introverte og hater smalltalk ikke nødvendigvis er autister. 

Og på samme måte som at ikke alle som er aktive nødvendigvis har adhd.. 

Anonymkode: 65e28...f6f

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å ha en score innenfor "autistiske forstyrrelse" her er ikke det samme som at du har autisme. På samme måte som at alle som er introverte og hater smalltalk ikke nødvendigvis er autister. 

Og på samme måte som at ikke alle som er aktive nødvendigvis har adhd.. 

Anonymkode: 65e28...f6f

Jeg vet jo at jeg ikke har det, men at jeg har en del trekk som jeg selv merker godt. :) 

46 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg fikk 27 poeng, men tror nok at det er de andre diagnosene jeg har som gjør at jeg scorer så høyt.  

Annonse

Fikk 40 poeng. For noen år siden var det 35. Som fortsatt er innafor at en har autisme. Da var jeg på mitt beste sosialt sett mtp å kompensere for symptomene og å mestre det sosiale. Hadde mye mer folk rundt meg og fikk mye mer trening. Har gradvis blitt mer isolert og den sosiale treningen jeg stadig trenger for å opprettholde de sosiale evnene jeg gjennom mange år klarte å opparbeide meg, har gradvis blitt verre. Men da jeg ble nevrologisk utredet så var det mange flere spørsmål enn dette. I tillegg til intervju og slikt. Men kjenner igjen en del av spørsmålene. 

Endret av Glitter
Gjest Naana47

Fikk 9 poeng. Minnes jeg feil om "vi" har tatt en sånn test om Asperger her for ikke så lenge siden også? Husker ikke hva jeg scoret da, men det var et lavt tall da også. Så ja, jeg visste jo at jeg ikke har Asperger, men ble litt fristet (igjen?) til å ta testen. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...