Gå til innhold

Asperger test for voksne - hva slags score får du

Anbefalte innlegg

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan ikke tenke meg at en med asperger egentlig klarer å svare ærlig, ha selvinnsikt nok til å gjennomføre denne testen og få et rett resultat. Selvinnsikt er vel noe av hovedproblematikken ved asperger.

Anonymkode: d5897...9fa

For noe tull. Ordene mangel på selvinnsikt har aldri vært nevnt gjennom mine utredninger. Ei heller gjennom behandling. Snarere tvert imot får jeg høre at jeg er både reflektert og har god selvinnsikt. Mye bedre enn for 3-4 år siden. 

Noen med Asperger har kanskje lav selvinnsikt, men det betyr ikke at det er noe alle har og det er langt fra hovedproblematikken. 

Fortsetter under...

16 minutter siden, Glitter skrev:

For noe tull. Ordene mangel på selvinnsikt har aldri vært nevnt gjennom mine utredninger. Ei heller gjennom behandling. Snarere tvert imot får jeg høre at jeg er både reflektert og har god selvinnsikt. Mye bedre enn for 3-4 år siden. 

Noen med Asperger har kanskje lav selvinnsikt, men det betyr ikke at det er noe alle har og det er langt fra hovedproblematikken. 

Hvis det er så enkelt så er det ok mange som faker tester. Også hos psykolog/psykiater. Hvis dette representerer en lignende test hos spesialister så lurer jeg på hvor mange som egentlig har asperger eller bare har veldig lyst på diagnosen.

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er så enkelt så er det ok mange som faker tester. Også hos psykolog/psykiater. Hvis dette representerer en lignende test hos spesialister så lurer jeg på hvor mange som egentlig har asperger eller bare har veldig lyst på diagnosen.

Gi meg gjerne noen gode forslag til hvorfor folk gjerne ønsker seg diagnosen asperger på papiret? Selv kan jeg ikke finne noen... Vi har de som påtar seg fysiske og psykiske lidelser uten å egentlig ha det, men det å skille disse fra å selv være psykisk syke og kun f.eks. være økonomisk motivert eller annen egen vinning, skal man trå forsiktig med å uttale seg om. Dessuten tror jeg de er færre enn man selv tror. Da er det mer hyppig med feildiagnostisering - og det er oftest ikke pasientens skyld.

Dette blir litt samme diskusjon som når naboen slenger rundt seg med at "du er vel egentlig for frisk til å motta uføretrygd?" Jeg synes det er like ufin oppførsel og viser hvor stygge vi mennesker kan være overfor hverandre når det kommer til stykke.

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som jeg sa (eller sa jeg det på KG?) så er denne testen mye kortere enn testen som brukes under nevrotpsykologisk utredning. I tillegg til delen man fyller ut selv så intervjuer nevropsykologen både personen og pårørende. Summen av alt fører til diagnose eller ei. Og hvorfor skulle noen ha lyst på diagnosen??

Endret av Glitter
18 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Gi meg gjerne noen gode forslag til hvorfor folk gjerne ønsker seg diagnosen asperger på papiret? Selv kan jeg ikke finne noen... Vi har de som påtar seg fysiske og psykiske lidelser uten å egentlig ha det, men det å skille disse fra å selv være psykisk syke og kun f.eks. være økonomisk motivert eller annen egen vinning, skal man trå forsiktig med å uttale seg om. Dessuten tror jeg de er færre enn man selv tror. Da er det mer hyppig med feildiagnostisering - og det er oftest ikke pasientens skyld.

Dette blir litt samme diskusjon som når naboen slenger rundt seg med at "du er vel egentlig for frisk til å motta uføretrygd?" Jeg synes det er like ufin oppførsel og viser hvor stygge vi mennesker kan være overfor hverandre når det kommer til stykke.

Dessuten så er det ingen automatikk å få uføre bare fordi man har AS. Det er funksjonsnivå de ser på. Så har jo mange med AS andre psykiske tilleggsdiagnoser så det er jo bare tull det AB sier. 

På 14.10.2020 den 17.07, AnonymBruker skrev:

Jeg scoret 18. 

http://socialintelligence.labinthewild.org/mite/

Denne testen var mer interessant. 

Anonymkode: 453da...7b1

2 timer siden, Grendel skrev:

Den var ganske morsom. Jeg fikk 28, som skulle være ganske bra, men jeg er nysgjerrig på hvor jeg tok feil. Jeg merket at det var farlig å tenke for mye. Jeg tror man bør krysse av på det første innfallet, før man begynner å analysere som jeg fort gjør. 

Ja, den testen var interessant! Dog var det vanskelig og noen av dem hadde forskjellig uttrykk på øynene, synes jeg. Jeg tenkte i utgangspunktet jeg skulle være god på dette, men var usikker, og endte på 27 rette, fikk vel beskjed om at det var helt gjennomsnittlig. Var litt usikker på noe av terminologien, kanskje er det ørlite lettere om man er helt flytende i engelsk.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...