Gå til innhold

Er du en god menneskekjenner?

Anbefalte innlegg

Føler du at du lett finner ut hvilken type menneske/personlighet folk har ved førsteinntrykket? 

Har du noen gang blitt overrasket over at førsteinntrykket ikke har stemt med din oppfatning når du er blitt bedre kjent med personen? 

Jeg kan svare ja på begge deler. 

Anonymkode: 9c6d2...d90

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/457394-er-du-en-god-menneskekjenner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føler du at du lett finner ut hvilken type menneske/personlighet folk har ved førsteinntrykket? 

Har du noen gang blitt overrasket over at førsteinntrykket ikke har stemt med din oppfatning når du er blitt bedre kjent med personen? 

Jeg kan svare ja på begge deler. 

Fordi jeg også kan svare ja på andre avsnittet, svarer jeg tja på første.

Jeg klarer å plassere menn ganske kjapt basert på førsteinntrykket. Man merker fort hvor man har dem.

Når det gjelder kvinner synes jeg det er vanskeligere. Det kan ta tid før det kommer frem at en kvinne i grunnen er ganske ambisiøs og dominerende for eksempel. Spesielt hvis hun ikke er utadvendt.

Jeg vet ikke, noen kaller meg litt naiv...tror det er noe godt i alle jeg. Men tar jo avstand fra terrorister og overgripere og sånt, men noe godt er det i dem og. Tror det er noe godt i alle mennesker, men vet jo at det finnes mye trafficking osv. Hva godt kan det være i de som holder på med det? Og IS folk som hugger hodet av folk? Skulle vært som i lysets rike at alle mennesker skulle drukket av det gode vannet, da hadde verden blitt en bra plass. Men det vannet hjelper jo ikke på ren ondskap, de burde blitt sendt til en plass for seg selv. Tar avstand fra ren ondskap. 

44 minutter siden, stjernestøv skrev:

Skulle vært som i lysets rike at alle mennesker skulle drukket av det gode vannet, da hadde verden blitt en bra plass. Men det vannet hjelper jo ikke på ren ondskap,

Jeg opplever dette som ren misjonering? 

Annonse

1 time siden, stjernestøv skrev:

Jeg vet ikke, noen kaller meg litt naiv...tror det er noe godt i alle jeg. Men tar jo avstand fra terrorister og overgripere og sånt, men noe godt er det i dem og. Tror det er noe godt i alle mennesker, men vet jo at det finnes mye trafficking osv. Hva godt kan det være i de som holder på med det? Og IS folk som hugger hodet av folk? Skulle vært som i lysets rike at alle mennesker skulle drukket av det gode vannet, da hadde verden blitt en bra plass. Men det vannet hjelper jo ikke på ren ondskap, de burde blitt sendt til en plass for seg selv. Tar avstand fra ren ondskap. 

Hva med uren ondskap?

Anonymkode: 7a7c0...4d5

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...