Gå til innhold

Julegaver


Glitter

Anbefalte innlegg

Begynner å tenke på julegaver som ikke koster skjorta. Minus ungene de får fra mellom 500 og 1000 kr hver. 

Til mamma og stefar blir det tova tøfler som blir litt over 200 kr per par. I tillegg spleiser jeg og søster på my årskalender med bilder av siste året. 

Ellers er jeg blank. 

Hva kan jeg kjøpe til de tre venninnene mine? Max 200 kr per pers. 

Og til min søster og hennes mann? 

Hva planlegger dere? Jeg begynner nå for å fordele gaver og redusere stress mot jul. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, Glitter skrev:

Begynner å tenke på julegaver som ikke koster skjorta. Minus ungene de får fra mellom 500 og 1000 kr hver. 

Til mamma og stefar blir det tova tøfler som blir litt over 200 kr per par. I tillegg spleiser jeg og søster på my årskalender med bilder av siste året. 

Ellers er jeg blank. 

Hva kan jeg kjøpe til de tre venninnene mine? Max 200 kr per pers. 

Og til min søster og hennes mann? 

Hva planlegger dere? Jeg begynner nå for å fordele gaver og redusere stress mot jul. 

Har begynt å tenke på julegaver jeg også, vanskelig å komme på noe. Tenkte å kjøpe alkohol til mesteparten, men det fikk jeg ikke lov til av mannen. Han er anti alkohol, så trenger tips jeg også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, stjernestøv skrev:

Har begynt å tenke på julegaver jeg også, vanskelig å komme på noe. Tenkte å kjøpe alkohol til mesteparten, men det fikk jeg ikke lov til av mannen. Han er anti alkohol, så trenger tips jeg også. 

En flaske vin eller cognac er jo noe mange setter pris på da. Eller om du vet noen som har slik kaffemaskin som kverner bønnene rett før kaffen traktes så kan et par pakker ekstra gode kaffebønner funker? Noen liker jo også disse spekepølsene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Glitter skrev:

En flaske vin eller cognac er jo noe mange setter pris på da. Eller om du vet noen som har slik kaffemaskin som kverner bønnene rett før kaffen traktes så kan et par pakker ekstra gode kaffebønner funker? Noen liker jo også disse spekepølsene. 

Ja spekepølser har jeg kjøpt før, men føler jeg kan ikke kjøpe det igjen. Får bare se om det blir alkohol, det er jo en enkel løsning for folk har jo alt i dag. Mannen får bare bli sint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Glitter skrev:

Hva kan jeg kjøpe til de tre venninnene mine?

 

16 minutter siden, stjernestøv skrev:

Tenkte å kjøpe alkohol til mesteparten, men det fikk jeg ikke lov til av mannen. Han er anti alkohol, så trenger tips jeg også. 

Til voksne som har det meste kan man lage en liten gaveeske eller -kurv med litt forskjellig: Julekaffe eller -te, noe spiselig som tåler å ligge innpakket en stund, en miniatyrflaske fra polet (de koster under 40 kr), stearinlys, litt godteri eller julekaker (gjerne hjemmelaget) osv. Det er enkelt å tilpasse i pris og type og mye bedre enn en ny støvsamler.

Ellers er bøker lette å bytte, men det blir fort litt dyrere.     

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, laban skrev:

 

Til voksne som har det meste kan man lage en liten gaveeske eller -kurv med litt forskjellig: Julekaffe eller -te, noe spiselig som tåler å ligge innpakket en stund, en miniatyrflaske fra polet (de koster under 40 kr), stearinlys, litt godteri eller julekaker (gjerne hjemmelaget) osv. Det er enkelt å tilpasse i pris og type og mye bedre enn en ny støvsamler.

Ellers er bøker lette å bytte, men det blir fort litt dyrere.     

Ja det var lurt å kjøpe litt av hvert, takk for tips :) Ja ting har folk nok av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det var lurt å kjøpe litt av hvert, takk for tips :) Ja ting har folk nok av. 

Hvis du legger oppi noe du har laget selv, enten det er kaker, godteri eller et bittelite håndarbeid, blir det litt personlig også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Glitter skrev:

Hva kan jeg kjøpe til de tre venninnene mine? Max 200 kr per pers. 

Og til min søster og hennes mann? 

Hva planlegger dere? Jeg begynner nå for å fordele gaver og redusere stress mot jul. 

Tovede tøfler til venninnene også? Det er jo en super gave! Eller strikkede ullsokker - alltid en slager! I alle fall har jeg fått kun jubel over slike gaver. :)

1 time siden, stjernestøv skrev:

Har begynt å tenke på julegaver jeg også, vanskelig å komme på noe. Tenkte å kjøpe alkohol til mesteparten, men det fikk jeg ikke lov til av mannen. Han er anti alkohol, så trenger tips jeg også. 

Vi har skapet fullt av vin, konjakk, whiskey og akevitt - vi drikker så lite at det blir bare stående. Noen ganger gir vi bort en vinflaske eller to til svigermor, da blir hun så fornøyd så. :) De som kjenner meg godt har noen ganger heller gitt meg en god eplemost fra polet f.eks. - nydelig! Ikke alle er så glade i alkohol og jeg skjønner ikke helt hvorfor det er så voldsomt populært å gi det i gave, da skal man kjenne mottageren godt, mener nå jeg.

Selv blir jeg veldig glad for å få forbruksgaver som te, sjokolade, lakris og en bok eller et litt flott tidsskrift om noe som interesserer meg eller et fint julehefte f.eks. - da koser jeg meg i romjula altså! Det er gull! Gjerne sånn litt finere te/sjokolade/lakris enn det man får på Rema. Toppers!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lillemus skrev:

Tovede tøfler til venninnene også? Det er jo en super gave! Eller strikkede ullsokker - alltid en slager! I alle fall har jeg fått kun jubel over slike gaver. :)

Vi har skapet fullt av vin, konjakk, whiskey og akevitt - vi drikker så lite at det blir bare stående. Noen ganger gir vi bort en vinflaske eller to til svigermor, da blir hun så fornøyd så. :) De som kjenner meg godt har noen ganger heller gitt meg en god eplemost fra polet f.eks. - nydelig! Ikke alle er så glade i alkohol og jeg skjønner ikke helt hvorfor det er så voldsomt populært å gi det i gave, da skal man kjenne mottageren godt, mener nå jeg.

Selv blir jeg veldig glad for å få forbruksgaver som te, sjokolade, lakris og en bok eller et litt flott tidsskrift om noe som interesserer meg eller et fint julehefte f.eks. - da koser jeg meg i romjula altså! Det er gull! Gjerne sånn litt finere te/sjokolade/lakris enn det man får på Rema. Toppers!

Ja alkoholen blir stående her også, men vet svigers liker å drikke. Foreldrene mine drikker sjeldent. 

Takk for tips :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja alkoholen blir stående her også, men vet svigers liker å drikke. Foreldrene mine drikker sjeldent. 

Takk for tips :) 

Hvis man vet at mottageren liker å ta seg et glass vin (og ikke har problemer med drikkingen) så er det jo bare fint å gi en flaske vin, men om man er usikker er det like greit å gi noe annet synes jeg. Noen sier jo at "Men da kan man da bare gi det videre", men er det noe koselig da!? Jeg vil nå heller ha en gave som jeg selv setter pris på enn noe jeg gir bort til noen andre fordi jeg ikke drikker det selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Lillemus skrev:

Hvis man vet at mottageren liker å ta seg et glass vin (og ikke har problemer med drikkingen) så er det jo bare fint å gi en flaske vin, men om man er usikker er det like greit å gi noe annet synes jeg. Noen sier jo at "Men da kan man da bare gi det videre", men er det noe koselig da!? Jeg vil nå heller ha en gave som jeg selv setter pris på enn noe jeg gir bort til noen andre fordi jeg ikke drikker det selv...

Ja det er sant det. Får se hva det blir til, noen har jo et alkoholproblem også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det var lurt å kjøpe litt av hvert, takk for tips :) Ja ting har folk nok av. 

Ta en eske som du dekker i aluminiumfolie og legger tingene oppi. Så pakker du det inn i celofanpapir og har på litt julebånd. Perfekt julegave. 

Anonymkode: 1a3d6...7ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ta en eske som du dekker i aluminiumfolie og legger tingene oppi. Så pakker du det inn i celofanpapir og har på litt julebånd. Perfekt julegave. 

Anonymkode: 1a3d6...7ff

Ja går nok sikkert for det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det er sant det. Får se hva det blir til, noen har jo et alkoholproblem også. 

Ett år bakte jeg brød på lille julaften, puttet i plastposer og pakket dem inn i et hvitt kjøkkenhåndkle som jeg hadde brodert enjulegris (tror jeg det var) på - populært! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Lillemus skrev:

Ett år bakte jeg brød på lille julaften, puttet i plastposer og pakket dem inn i et hvitt kjøkkenhåndkle som jeg hadde brodert enjulegris (tror jeg det var) på - populært! :)

Ok. Jeg hadde blitt veldig glad for det :) Men tror ikke min bakst er noe å gi i gave. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Glitter skrev:

Begynner å tenke på julegaver som ikke koster skjorta. Minus ungene de får fra mellom 500 og 1000 kr hver. 

Til mamma og stefar blir det tova tøfler som blir litt over 200 kr per par. I tillegg spleiser jeg og søster på my årskalender med bilder av siste året. 

Ellers er jeg blank. 

Hva kan jeg kjøpe til de tre venninnene mine? Max 200 kr per pers. 

Og til min søster og hennes mann? 

Hva planlegger dere? Jeg begynner nå for å fordele gaver og redusere stress mot jul. 

Jeg hadde selv blitt glad for noe sånt: 

https://no.loccitane.com/hair-care-travel-kit-gentle-balance,18,2,41566,1498584.htm#s=69139

Men slike gaver fungerer best om du vet hva slags produkter venninnene dine evt. liker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, stjernestøv skrev:

Ja spekepølser har jeg kjøpt før, men føler jeg kan ikke kjøpe det igjen. Får bare se om det blir alkohol, det er jo en enkel løsning for folk har jo alt i dag. Mannen får bare bli sint. 

Ja, eller hva med gavekort hos den lokale frisøren? Det er noe alle har bruk for. Eller hos dagligvarehandelen? Det er jo i utgangspunktet ganske kjedelig, men noe jeg i hvert fall hadde satt stor pris på. Det er jo mulig å legge noe lite og rimelig ved siden av. Twist-posene kommer mot jul på tilbud og det samme med After Eight og konfekteskene. Kjedelig, men så er det også tanken som teller tenker jeg og ikke det man fysisk gir :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...