Gå til innhold

Julegaver


Glitter

Anbefalte innlegg

16 timer siden, Lillemus skrev:

Ett år bakte jeg brød på lille julaften, puttet i plastposer og pakket dem inn i et hvitt kjøkkenhåndkle som jeg hadde brodert enjulegris (tror jeg det var) på - populært! :)

Ja, mange blir også overlykkelige over å få julebrød til jul :) Det har jeg bakt til noen - og selvsagt til meg selv. Da viktig å vite om de foretrekker sukat i sitt julebrød eller ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Eva Sofie skrev:

Ja, eller hva med gavekort hos den lokale frisøren? Det er noe alle har bruk for. Eller hos dagligvarehandelen? Det er jo i utgangspunktet ganske kjedelig, men noe jeg i hvert fall hadde satt stor pris på. Det er jo mulig å legge noe lite og rimelig ved siden av. Twist-posene kommer mot jul på tilbud og det samme med After Eight og konfekteskene. Kjedelig, men så er det også tanken som teller tenker jeg og ikke det man fysisk gir :) 

Jo gavekort går jo an det også, får se. Takk for tips :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Eva Sofie skrev:

Ja, mange blir også overlykkelige over å få julebrød til jul :) Det har jeg bakt til noen - og selvsagt til meg selv. Da viktig å vite om de foretrekker sukat i sitt julebrød eller ikke...

Jeg bakte vanlige grovbrød da. :) Men har flere ganger hatt med hjemmebakt vørterbrød til vertskapet på julaften (vi er annethvert år hos oss og hos eksen med frue) og fruen der er i alle fall like lykkelig hver gang. :) Vi synes vørterbrød er mye bedre enn julebrød hos oss, julebrød smaker så mye mindre enn vørterbrød. Det året jeg bakte begge deler var det vørterbrødet som ble spist så da holder jeg meg til den ene sorten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.10.2020 den 14.19, laban skrev:

 

Til voksne som har det meste kan man lage en liten gaveeske eller -kurv med litt forskjellig: Julekaffe eller -te, noe spiselig som tåler å ligge innpakket en stund, en miniatyrflaske fra polet (de koster under 40 kr), stearinlys, litt godteri eller julekaker (gjerne hjemmelaget) osv. Det er enkelt å tilpasse i pris og type og mye bedre enn en ny støvsamler.

Ellers er bøker lette å bytte, men det blir fort litt dyrere.     

Ja, noe slikt har jeg pleid til mine foreldre, men det blir fort for dyrt til en liten gave til en venninne. Ingen av mine venninner leser så vidt jeg vet. Men kanskje noen gode hårprodukter eller noe. 

På 16.10.2020 den 14.59, Lillemus skrev:

Tovede tøfler til venninnene også? Det er jo en super gave! Eller strikkede ullsokker - alltid en slager! I alle fall har jeg fått kun jubel over slike gaver. :)

Ja, men jeg tror ikke jeg rekker å lage mer enn det paret jeg holder på med nå. Bruker ganske lang tid per par fordi jeg har bare ork til korte sekvenser med strikking. 

På 16.10.2020 den 15.23, AnonymBruker skrev:

Hjemmelaget fruktkurv!

Anonymkode: 1a3d6...7ff

Vet ikke hvordan man lager kurver jeg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, @Glitter, hva med noe du kan lage av mat? Du liker jo å sysle på kjøkkenet har du nevnt. En av venninnene dine bodde i byen din, så da går det kanskje med bakverk til henne om du ønsker det som Lillemus og jeg var inne på, men de som du skal sende til, er det jo f.eks. mulig å lage noe syltetøy, ripsgelé eller kanskje helst eplegelé (siden ripssesongen er over for i år), en eller annen likør, noe sjokolade- eller marsipankonfekt, en chutny e.l. Utvalget av oppskrifter er jo enormt...

Hvis venninnene dine er glad i matlaging, vet jeg at det akkurat nå er SUPERSALG (dvs. lagertømming) på Tanum nettbokhandel hvor alle papirbøkene til Trine Sandberg selges ut for 99 kr. pr. bok som vanligvis koster over 350 kr.

Det finnes jo også en og annen god godbit under Salg- eller Lagertømming-kategoriene på nettbutikker hvor du tenker å se etter julegaver. Prisen er fin, utvalget noe begrenset, men kanskje du er heldig om du investerer litt tid og finner akkurat det du er ute etter? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 17.10.2020 den 17.35, Eva Sofie skrev:

Men, @Glitter, hva med noe du kan lage av mat? Du liker jo å sysle på kjøkkenet har du nevnt. En av venninnene dine bodde i byen din, så da går det kanskje med bakverk til henne om du ønsker det som Lillemus og jeg var inne på, men de som du skal sende til, er det jo f.eks. mulig å lage noe syltetøy, ripsgelé eller kanskje helst eplegelé (siden ripssesongen er over for i år), en eller annen likør, noe sjokolade- eller marsipankonfekt, en chutny e.l. Utvalget av oppskrifter er jo enormt...

Hvis venninnene dine er glad i matlaging, vet jeg at det akkurat nå er SUPERSALG (dvs. lagertømming) på Tanum nettbokhandel hvor alle papirbøkene til Trine Sandberg selges ut for 99 kr. pr. bok som vanligvis koster over 350 kr.

Det finnes jo også en og annen god godbit under Salg- eller Lagertømming-kategoriene på nettbutikker hvor du tenker å se etter julegaver. Prisen er fin, utvalget noe begrenset, men kanskje du er heldig om du investerer litt tid og finner akkurat det du er ute etter? :)

Her i byen har jeg en kompis, ikke venninne. Han kjøper aldri til meg, men jeg pleier å kjøpe litt godt øl, siden han er glad i det. 

Venninnene mine er vel ikke noen stor-kokker eller leser så mye, men kanskje noe sånn hårkur-greier eller noe? Ikke riktig sikker. Er mer det at det blir litt symbolske gaver. Må være veldig billig. Max 150 kr tenker jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...