Gå til innhold

Hvordan er din dps

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Utenom korona: Felles frokost, lunsj og kvelds servert på benk og tralle som man forsyner seg av selv i spiseområdet i den ene fellesstuen. Det samme med middag. Middagen er standard sykehusmat som er varmet opp på avdelingens kjøkken. 

For tiden serverer en ansatt hver enkelt pasient, men man spiser sammen i spiseområdet. Man kan spise alene på rommet også. 

Anonymkode: d9e3d...189

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/457398-hvordan-er-din-dps/#findComment-4004968
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Felles frokost (det er brød, melk og pålegg på kjøkkenet), felles middag to dager i uka som planlegges og lages av pasienter og personale. Øvrige måltider må pasientene selv kjøpe inn mat til og ordne selv. 

Anonymkode: 71b31...2f9

Den ordningen var ny, men jeg likte den, for det er med på å aktivisere pasientene og holde hverdagen litt mer i gang for de som er i stand til det. Det er man kanskje i form til på DPS? Det er 15 år siden jeg var innlagt der... Og jeg tror at en slik aktivisering ville fått en del pasienter inne på lukket avd. på sykehusene også raskere tilbake til livet og hverdagen. Det å fortsatt delta i det man klarer når man er på sitt dårligste er så utrolig viktig, og ikke bli fullstendig passivisert og sengeliggende, få maten servert, sove til alle døgnets tider osv.

Men det jeg lurer på med en slik ordning er: Må dere selv dekke måltidene av egne penger eller får dere en viss sum i uken å handle matvarer for av avdelingen? Den ideen får jeg mer og mer sansen for jo mer jeg tenker på den! :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/457398-hvordan-er-din-dps/#findComment-4004989
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...