Gå til innhold

Nekta fengsel men vil i fengsel

Anbefalte innlegg

Ringte politiet å drapstruet de på 02800. Han sa bare at jeg ikke skal i fengsel så han nektet å anmelde meg. (hadde han anmeldt meg så hadde jeg fått ubetinget fengselstraff fordi jeg ble dømt for drapstrusler en gang når jeg var 18 også). Nå vurderer jeg jo å gjøre noe mer alvorlig. Noe så alvorlig at de ikke kan unngå å anmelde meg. 

Savner å være i fengsel. Savner å være del av et felleskap og ha venner og snakke med folk hver dag. Her hjemme blir jeg bare dårligere og jo lenger jeg er borte fra samfunnet jo vanskeligere blir det å komme tilbake fordi jeg har kanskje en mental sosial ferdighetsalder på 5år, mens de på min egentlige alder er kanskje 20år mentalt. Jeg ligger så langt etter at jeg vil aldri ta de igjen. Da tenker jeg at fengsel kan være god ferdighetstrening for meg. Ikke kom her å si at jeg bør søke meg til psykiatrisk for det har jeg prøvd og jeg foretrekker fengsel for i fengsel så blir man aldri avvist eller kastet ut. Det er bare å oppføre seg dårlig. Gleder meg til jeg skal i fengsel. Men trodde ikke at de skulle nekte meg det. Min erfaring fra da jeg var yngre var at de elsket å anmelde folk, men nå så nekter de altså å anmelde. 

Anonymkode: ce187...b38

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/457399-nekta-fengsel-men-vil-i-fengsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter at jeg begynte med den knallharde isolering som psykotisk 10åring så har min mentale alder sunket fra 10-12år til 5år, mens de jevnaldrende er kanskje 20år uten å røpe alderen. Men det er umulig å ta igjen. Jeg vil aldri kunne få en venn når min mentale alder er 5år og jeg er bare en forvokst 20åring. Vet ikke en gang hvordan holde en samtale. Ingenting har jeg lært meg i løpet av disse åra som isolert. 

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter at jeg begynte med den knallharde isolering som psykotisk 10åring så har min mentale alder sunket fra 10-12år til 5år, mens de jevnaldrende er kanskje 20år uten å røpe alderen. Men det er umulig å ta igjen. Jeg vil aldri kunne få en venn når min mentale alder er 5år og jeg er bare en forvokst 20åring. Vet ikke en gang hvordan holde en samtale. Ingenting har jeg lært meg i løpet av disse åra som isolert. 

Din psykiske tilstand vil trolig gjøre at du ender opp med tvunget psykisk helsevern som straff, ikke fengsel. Med andre ord, lite vits i å finne på noe dumt. 

Anonymkode: cf1b5...835

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Din psykiske tilstand vil trolig gjøre at du ender opp med tvunget psykisk helsevern som straff, ikke fengsel. Med andre ord, lite vits i å finne på noe dumt. 

Da blir jeg i det minste ikke nekta hjelp slik som jeg blir nå. Heller tvunget hjelp enn ingen hjelp overhode. 

På 16.10.2020 den 15.14, AnonymBruker skrev:

Nei jeg er ikke klin psykotisk. Syns uansett fengsel er bedre enn psykiatrisk på mange måter. I fengsel blir man ikke kastet ut før en selv har lyst og man får masse hjelp. 

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei jeg er ikke klin psykotisk. Syns uansett fengsel er bedre enn psykiatrisk på mange måter. I fengsel blir man ikke kastet ut før en selv har lyst og man får masse hjelp. 

Hjelp i fengsel? Tror du har misforstått litt der. Får lite hjelp i fengsel med mindre en er rusmisbruker og vil slutte med rus. Gjør en alvorlige ting havner en i varetekt og der er det ofte å være alene på cella med en times lufting med andre. Null fellesskap så din strategi er dårlig gjennomtenkt. Har du sagt til helsevesenet at konsekvensen av å nekte deg hjelp risikeres straffbare handlinger? Hvis ikke bør du gjøre det, men unngå å komme med trusler for er det stor sjanse på at du blir avvist. Det er mulig å søke hjelp i kommunen og der er det mye lettere å få hjelp enn f.eks DPS. Har du forsøkt dagsenter? Der er det fellesskap med aktiviteter. Kontakt kommunen og undersøk hvilke andre tjenester de kan tilby. 

Annonse

4 minutter siden, aa-k-j skrev:

Hjelp i fengsel? Tror du har misforstått litt der. Får lite hjelp i fengsel med mindre en er rusmisbruker og vil slutte med rus. Gjør en alvorlige ting havner en i varetekt og der er det ofte å være alene på cella med en times lufting med andre. Null fellesskap så din strategi er dårlig gjennomtenkt. Har du sagt til helsevesenet at konsekvensen av å nekte deg hjelp risikeres straffbare handlinger? Hvis ikke bør du gjøre det, men unngå å komme med trusler for er det stor sjanse på at du blir avvist. Det er mulig å søke hjelp i kommunen og der er det mye lettere å få hjelp enn f.eks DPS. Har du forsøkt dagsenter? Der er det fellesskap med aktiviteter. Kontakt kommunen og undersøk hvilke andre tjenester de kan tilby. 

Ja jeg er på dagsenter men der er det bare gamle folk. Ingen på min alder. Så det eneste stedet jeg kan tenke meg at jeg kan være sammen med noen på min egen alder er i fengsel. I fengsel tror jeg det er en majoritet av yngre folk. Jeg skal ike komme med trusler. Tror at når foreldrene mine og besteforeldrene mine er døde så kommer jeg til å krepere og resignere inn i fengsel om jeg iken har fått en kjæreste og barn til da som kan holde meg på den rene sti. Det er nok detneste som kan redde meg men lite trolig at jeg noen gang vil få det og jeg har ikke hatt det tidligere heller. 

Men jo hjelp i fengsel, jeg har hørt at alle fengsler har psykologer. I tillegg til prester men det trenger jeg ikke. Man kan bare booke en time og så får man snakket. Mye lettere enn i det virkelige liv der man bare får avslag i grunn. Dps er mest for de med traumer har jeg inntrykk av. Mine problemer har oppstått uavhengig av vonde hendelser. Jeg har vært psyk siden barndommen. 

17 minutter siden, Marye skrev:

En gang jeg var på akuttpsykiatrisk var det en annen pasient som innrømte til oss medpasienter at han hadde sagt han hørte stemmer for å komme ut av fengselet og inn på lukket AVD. Så kanskje ikke så stas

Er vel akkurat det samma på akuttpsykiatrisk som i et fengsel. Innesperret er man jo på begge to så jeg ser ikke helt forskjellen. Nesten bedre i fengsel for i fengsel får man tv på rommet. Også får man hjelp til å jobbe. I akuttpsykiatrisk er det bare å ligge å sove. At man ikke får ha mobilen i fengsel gjør meg ikke noe for jeg har ikke noe sosialt liv uansett. 

På 16.10.2020 den 14.35, AnonymBruker skrev:

Ringte politiet å drapstruet de på 02800. Han sa bare at jeg ikke skal i fengsel så han nektet å anmelde meg. (hadde han anmeldt meg så hadde jeg fått ubetinget fengselstraff fordi jeg ble dømt for drapstrusler en gang når jeg var 18 også). Nå vurderer jeg jo å gjøre noe mer alvorlig. Noe så alvorlig at de ikke kan unngå å anmelde meg. 

Savner å være i fengsel. Savner å være del av et felleskap og ha venner og snakke med folk hver dag. Her hjemme blir jeg bare dårligere og jo lenger jeg er borte fra samfunnet jo vanskeligere blir det å komme tilbake fordi jeg har kanskje en mental sosial ferdighetsalder på 5år, mens de på min egentlige alder er kanskje 20år mentalt. Jeg ligger så langt etter at jeg vil aldri ta de igjen. Da tenker jeg at fengsel kan være god ferdighetstrening for meg. Ikke kom her å si at jeg bør søke meg til psykiatrisk for det har jeg prøvd og jeg foretrekker fengsel for i fengsel så blir man aldri avvist eller kastet ut. Det er bare å oppføre seg dårlig. Gleder meg til jeg skal i fengsel. Men trodde ikke at de skulle nekte meg det. Min erfaring fra da jeg var yngre var at de elsket å anmelde folk, men nå så nekter de altså å anmelde. 

Hva med å komme deg på folkehøgskole til høsten? Noen skoler har noen få plasser hvor de tilbyr ekstra støtte til folk som sliter psykisk. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...