Gå til innhold

Kupton. Hvorfor kan ikke legen gi beskjed?

Anbefalte innlegg

I går ringte jeg inn bestilling på en resept som jeg sa at jeg trengte i dag. Har venta hele dagen, men ingen resept kom... Hvorfor kan ikke legen/sekretæren ringe meg å gi beskjed hvis jeg ikke kan få denne resepten? Min tidligere lege gav alltid beskjed om noe oppsto eller jeg ikke kunne få resept på medisiner jeg bruker...

Anonymkode: a869c...06f

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/457406-kupton-hvorfor-kan-ikke-legen-gi-beskjed/
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I går ringte jeg inn bestilling på en resept som jeg sa at jeg trengte i dag. Har venta hele dagen, men ingen resept kom... Hvorfor kan ikke legen/sekretæren ringe meg å gi beskjed hvis jeg ikke kan få denne resepten? Min tidligere lege gav alltid beskjed om noe oppsto eller jeg ikke kunne få resept på medisiner jeg bruker...

Mener du virkelig at legen skal stå slik på pinne? Du må planlegge bedre slik at du slipper slikt som dette. Legen har mange andre pasienter og andre oppdrag 🙂 

Anonymkode: df223...027

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener du virkelig at legen skal stå slik på pinne? Du må planlegge bedre slik at du slipper slikt som dette. Legen har mange andre pasienter og andre oppdrag 🙂 

Hva vet du vel om dette med å uttale deg slik? Jeg får medisiner hver tredje uke og ikke en dag før..

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel ganske vanlig å få resept på dagen, det har ihvertfall ikke vært noe problem for meg å få det. Vil tro at legen setter av tid hver dag for å fornye resepter. 

Anonymkode: 49184...4e8

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel ganske vanlig å få resept på dagen, det har ihvertfall ikke vært noe problem for meg å få det. Vil tro at legen setter av tid hver dag for å fornye resepter. 

Trodde det var vanlig at det kan ta opptil 3 virkedager før legen skriver resepten. Legen er jo heller ikke alltid på kontoret. 

Nå får jeg ofte resepten på dagen, men det hender at det tar en dag eller to. 

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke vanlig . Det vanlige er noen dagers ventetid. Dersom det er akutt hast så er det så klart noe annet, men når dette er regelmessig må man forvente noen dagers ventetid .

Min forrige lege var utrolig effektiv der og jeg har tenkt på å gi ham positiv omtale blant annet for det og noe annet på Legelisten.no. Om han var på kontoret den dagen, ble resepter fornyet førstkommende/samme virkedag jeg sendte inn forespørsel om ny resept (gjennom Helsenorge). Det kunne virke som om han hadde en fast rutine på å gjøre slikt reseptarbeid mot slutten av arbeidsdagen sin etter pasientkonsultasjoner, for det skjedde som oftest alltid en gang etter kl. 16.00. Legen jeg har fått nå for bare 6 uker siden, ser ikke ut til å ha samme rutine, men jeg har ikke forsøkt å fornye over Helsenorge mer enn én gang. Da tok det 5 virkedager og han beklaget da at han var sen med å fornye reseptene samt besvare en e-konsultasjon. Men det står jo for øvrig på Helsenorge at man kan forvente svar innen 5 dager. Husker ikke om det står på fornyelse av resepter, men det står i hvert fall på e-konsultasjon.

Jeg tenker at om det er medisiner vi ser at vi går tom for, er det vårt ansvar som pasienter å fornye i tilstrekkelig tid for at vi ikke går tom før legen får fornyet resepten. Samtidig må det jo være rom for at vi bare er mennesker vi pasienter også og at vi kan beregne feil en gang i blant, og da tenker jeg at vi kan ta en telefon til sekretæren og høre om hun/han (de er forresten overrepresentert med kvinnelige sekretærerer av en eller annen grunn) kan høre om legen kan være rask med å behandle reseptforespørselen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...