Gå til innhold

Opplevde trykk i hodet og at jeg falt ut - Hva var det egentlig som skjedde?

Anbefalte innlegg

Sist jeg var innlagt opplevde jeg å få ett trykk i hodet (ved tinningene) i enkelte deler av samtalen når jeg prøvde å svare på spørsmål. Ble susete i hodet, øynene gikk automatisk igjen og jeg følte at jeg falt ut. Det jeg snakket om var vanskelig for meg å snakke om, kunne det vert derfor? At det var en slags reaksjon? Føltes veldig merkelig, nesten som å miste bevisstheten i noen sekunder.

Noen som har en forklaring på hva det var som skjedde? Eller har opplevd lignende?

Anonymkode: 29a32...09f

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sist jeg var innlagt opplevde jeg å få ett trykk i hodet (ved tinningene) i enkelte deler av samtalen når jeg prøvde å svare på spørsmål. Ble susete i hodet, øynene gikk automatisk igjen og jeg følte at jeg falt ut. Det jeg snakket om var vanskelig for meg å snakke om, kunne det vert derfor? At det var en slags reaksjon? Føltes veldig merkelig, nesten som å miste bevisstheten i noen sekunder.

Noen som har en forklaring på hva det var som skjedde? Eller har opplevd lignende?

Anonymkode: 29a32...09f

Synes det høres ut som en form for reaksjon på at du berører et følelsesmessig ubehagelig samtaleemne som medfører en reaksjon hos deg. Om den kun er fysisk eller om det også er noe dissosiasjon vet jeg ikke, men det kan gjerne observeres fra utsiden av din samtalepartner om han/hun har erfaring med slikt.

Vil tilføye noe psykologen min så klokt ofte påminner meg om og som jeg selv har begynt å minne meg selv om nå som et lite ekko av psykologens stemme fra kontoret når jeg selv trenger det: Følelser er ikke farlige. De kan ikke gjøre deg noe, men de kan være svært ubehagelige å kjenne på. Det samme gjelder om det f.eks. er minner som skaper følelsene. flashbacks og triggere er også helt ufarlig, og i likhet med følelser, kan heller ikke de gjøre deg noe i nåtid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...