Gå til innhold

Er det noen vits i å holde igjen?

Anbefalte innlegg

Merker at jeg er økende oppstemt. Jeg hadde en hypomani i mai/juni, og fikk slått den ned blant annet ved at legen seponerte SSRI. Siden den gang har jeg hatt klare tilløp til hypomani, men har også vært noen få dager depressiv innimellom. Mest har jeg vært stabil. 

Jeg har pleid å slå ned disse tilløpene til hypomani med ekstra Quetiapin, men nå kjenner jeg at jeg ikke har lyst til det. Jeg tenker at det kanskje gir seg om jeg bare tillater det å komme og "gjøre seg ferdig", så kanskje jeg får ro og fred resten av året. Jeg tenker at det ikke er noen vits i å koke med lokket på. Er det ikke bedre å ta av lokket og la det koke seg ferdig til alt har fordampet og det ikke er mer å koke? Jeg er liksom litt lei av å kjenne på dette innestengte som så ofte vil presse seg opp, ut og fram. Det hjelper jo uansett ikke med brannslukking når det hele tida blusser opp igjen på nytt. 

Så tanken er altså at jeg bare lar det koke/brenne til det har kokt/brent opp. Høres det ut som en grei strategi? 

Har BP1. 

Anonymkode: 774dd...a80

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/457438-er-det-noen-vits-i-%C3%A5-holde-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Merker at jeg er økende oppstemt. Jeg hadde en hypomani i mai/juni, og fikk slått den ned blant annet ved at legen seponerte SSRI. Siden den gang har jeg hatt klare tilløp til hypomani, men har også vært noen få dager depressiv innimellom. Mest har jeg vært stabil. 

Jeg har pleid å slå ned disse tilløpene til hypomani med ekstra Quetiapin, men nå kjenner jeg at jeg ikke har lyst til det. Jeg tenker at det kanskje gir seg om jeg bare tillater det å komme og "gjøre seg ferdig", så kanskje jeg får ro og fred resten av året. Jeg tenker at det ikke er noen vits i å koke med lokket på. Er det ikke bedre å ta av lokket og la det koke seg ferdig til alt har fordampet og det ikke er mer å koke? Jeg er liksom litt lei av å kjenne på dette innestengte som så ofte vil presse seg opp, ut og fram. Det hjelper jo uansett ikke med brannslukking når det hele tida blusser opp igjen på nytt. 

Så tanken er altså at jeg bare lar det koke/brenne til det har kokt/brent opp. Høres det ut som en grei strategi? 

Har BP1. 

Anonymkode: 774dd...a80

Siden du har BP1, så vil vel det du nå foreslår ende i en mani. Du risikerer å tape mye, på mange livsområder, dersom du blir manisk. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...