Gå til innhold

Hvorrfor er det sånn at aspegere ser så mye yngre enn ut enn de er?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

UtakknemligDiva
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei handler vel om at autister sliter så mye sosialt at de isolerer seg hjemme og dermed ikke blir utsatt for den rynkefremkallende solen.

Anonymkode: 7c659...0ce

Hva?!?! Autister kan vel like seg i solen og sitte i solen. Ikke alle sitter inne og gamer! Jeg vil ha link ts!! 

MEN, jeg  ble faktisk nektet å delta på noe for knappe 1 mnd siden fordi hun som stod der trodde jeg var for ung. Det var visst 26 års grense... jeg fylte 29 for ikke lenge siden.......... hadde ikke så lyst å delta så jeg lot henne keve i den tro.

2 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

Hva?!?! Autister kan vel like seg i solen og sitte i solen. Ikke alle sitter inne og gamer! Jeg vil ha link ts!! 

MEN, jeg  ble faktisk nektet å delta på noe for knappe 1 mnd siden fordi hun som stod der trodde jeg var for ung. Det var visst 26 års grense... jeg fylte 29 for ikke lenge siden.......... hadde ikke så lyst å delta så jeg lot henne keve i den tro.

Det er vel velkjent at nerder og gamere har autisme. 

Anonymkode: 7c659...0ce

Det har jeg aldri hørt om. Jeg blir som regel tatt for å være mellom 23 og 28. Er 29. En sjelden gang blir jeg spurt om legitimasjon på polet. Men det har da ikke noe med at jeg har AS å gjøre. Er nok mer fordi jeg ikke sminker meg og går oftere sporty kledd enn "klassisk voksent" kledd. 

22 minutter siden, Glitter skrev:

Det har jeg aldri hørt om. Jeg blir som regel tatt for å være mellom 23 og 28. Er 29. En sjelden gang blir jeg spurt om legitimasjon på polet. Men det har da ikke noe med at jeg har AS å gjøre. Er nok mer fordi jeg ikke sminker meg og går oftere sporty kledd enn "klassisk voksent" kledd. 

https://aspergerinformator.com/2015/09/12/utseende-yngre-enn-alder-tilsier/

Anonymkode: 1cc65...23e

Annonse

UtakknemligDiva

Men dette er jo i det minste en fordel med asperger da.. ser jo hvor negativt mange damer skriver om å eldes. Og jeg er enig.. mange jeg gikk i klasse med har blitt skikkelig kjærringer. Noen har nesten ikke forandret seg i ansiktet, men har fått veldig store lår/hofter 🤔 Som om de blir feitere og feitere for hver gang jeg ser dem. Jeg får på meg samme buksene jeg brukte på ungdomsskolen.. er ikke trange en gang. Jeg vil ikke ha store hofter og lår, så jeg er glad jeg slapp det. Men jeg vet da ikke om det har med aspergersen da..

jeg er også veldig forsiktig med å tenke på dette, for det sies at man er blind for egen aldring. Jeg synes ikke jeg ser 20 ut akkurat. Har mer rynker rundt øynene når jeg smiler :( og det blir vel bare verre med årene :( gjør vel ikke saken at jeg allerde er veldig undervektig. Sulter meg ikke, jeg har alltid vært slik. 

Jeg lurer på en annen ting? Er nevrotypikere blinde? Synes de fleste blir styggere jo mer de sminker seg. Men de sminker seg vel fordi de tror de blir penere. Jeg synes mange ser grusomme ut. De ser eldre ut, og pudder og foundation får huden til å se tørr ut. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...