Gå til innhold

Beliggenhet eller bostandard når leie?


UtakknemligDiva

Anbefalte innlegg

23 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

Jeg ser at jeg må bo med andre og det går greit. Jeg foretrekker andre på min alder noe jeg ser det er mange av. Og at de er renslige og ryddige, IKKE partyløver men tror ikke dette blir noe problem. 
Jeg har delt kollektiv før. I utlandet gikk det utrolig greit merkelig nok. Mye trangere og vi var flere, men det var mer godt vær så jeg var ute mer. Aldri krangel, men det var vaskehjelp der. Jeg vasket alltid etter meg men noen ga såklart f. Dette kunne blitt utfordrende for meg om det ikke var for vi hadde vaskedame. Men i Norge har det ikke gått bra. 1 gang med ei urenslig ei, en annen gang med 2 andre jenter. Bare krangling. Jeg ble frosset ut uten å gå i detalj. Var så lei av at jeg ble den som skulle hakkes på hver bidige gang av hun som trodde hun var sjef for alle. Men behandlet hun andre pent... 

Greia mi er at om jeg er renslig og ryddig blir jeg gjerne den hygienefanatiske, om jeg en dag har dårlig tid på morgenen eller den minste ting så må andre nevne det... jeg liker selv ikke å kritisere folk (med mindre ting gjentar seg) fordi det legger opp til dårlig stemning. 
Jeg vet liksom aldri hva andre kan reagere på. 
Men tror dette skal gå bra. Det verste er folk som er hjemme HELE TIDEN. Sitter i stua når du kommer hjem, så går du deg en tur og kommer hjem og vedkommende sitter fremdeles i stua. Eneste stedet du har privatliv er badet og rommet liksom. Men men.. 

Jeg skal leie med andre for er redd jeg kan føle meg ekstremt ensom om jeg skal bo helt alene og. Og selv om det er mye fint så er det ofte slike kjellerleiligheter som ikke har særlig med vindu.

 

Kanskje det kan være en fordel for deg med et relativt stort kollektiv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

UtakknemligDiva
6 minutter siden, frosken skrev:

Kanskje det kan være en fordel for deg med et relativt stort kollektiv? 

Jepp :)) men MÅ ikke. Bare det er lyst og rent på rommet, men er en fordel om det er det i hele leiligheten. Før har jeg vært vant med at ting la seg til rette, men føler jeg bare har blitt helt random nå.. er deprimert som f.. ikke NÅ men det er nok ikke over. Men jeg kan ikke velge og vrake om jeg vil holde på sparepengene. Jeg må veie opp.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.10.2020 den 12.00, 90tallsbarn skrev:

Skal leie snart. Jeg har alltid hatt store problemer med å bestemme meg. Takler ikke valg rett og slett. Jeg skulle vært der det nesten ikke var valg 😛 

Jeg har alltid bodd i utkantene av Oslo. 1 gang nesten på Bærums grensa, andre gangen langt ut i Groruddalen. Likte meg seff best på vestkanten. 
 

Men jeg er veldig slik at en ikke alltid kan gå etter det som frister mest om man har tenkt å spare seg opp selv en gang. 
 

Så... sentralt og litt gammelt og trangt, eller utkant med større plass og nyere?

Eller bare gå litt opp i pris for å få både fint sted å bo og sentralt? 

For meg er beliggenhet der viktigste. Men, jeg vil ikke gå ned på å leie en hybel som er en del av et hus. Aldri i livet. Orker ikke at folk følger med på når jeg går og kommer og sånt.

Anonymkode: d7fc7...ce5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.10.2020 den 12.00, 90tallsbarn skrev:

Skal leie snart. Jeg har alltid hatt store problemer med å bestemme meg. Takler ikke valg rett og slett. Jeg skulle vært der det nesten ikke var valg 😛 

Jeg har alltid bodd i utkantene av Oslo. 1 gang nesten på Bærums grensa, andre gangen langt ut i Groruddalen. Likte meg seff best på vestkanten. 
 

Men jeg er veldig slik at en ikke alltid kan gå etter det som frister mest om man har tenkt å spare seg opp selv en gang. 
 

Så... sentralt og litt gammelt og trangt, eller utkant med større plass og nyere?

Eller bare gå litt opp i pris for å få både fint sted å bo og sentralt? 

Hvor bor du nå forresten?  Leier du ikke nå per tidspunkt også? 

Anonymkode: d7fc7...ce5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...