Gå til innhold

Kupton: PMDD (kanskje) og bipolar. Orker ikke mer.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bp1. Tror selv at jeg har PMDD.  

To uker hver måned, fra eggløsning til mensen starter, er jeg deprimert, ekstremt irritabel, har voldsom angst, og blir mer og mer suicidal (spesielt en uke før mensen). I blant kan jeg være mer utsatt for hallusinasjoner disse to ukene. Når mensen er over, eller litt før, egentlig, letter skyene, og jeg har et par normale uker. Ingen symptomer.

Nå orker jeg ikke mer. Det er faktisk så ille at det kan ta knekken på meg til slutt. Nå orker jeg ikke mer. Jeg har selvmordsplanen klar, og vil bare dø. Samtidig har jeg så dårlig samvittighet overfor nærmeste familie, og blir derfor i en konflikt mellom disse, og bare gråter og gråter.

Kan noe hjelpe meg? Det kan ikke fortsette på denne måten😔

Anonymkode: 600ef...86d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leit å lese at du har det så vanskelig og tøft! 

Min umiddelbare tanke om løsning på problemene dine, om de er forårsaket av PMDD, er å be legen om å skrive ut hormoner til deg som gjør at du ikke får eggløsning og mens. Det jeg tenker på er feks p-sprøyte, p-stav, eller hormonspiral. Mange mister både eggløsning og blødninger av disse. Kanskje det kan være en løsning? 

Anonymkode: 1dbd8...c6f

Skrevet
24 minutter siden, kupton skrev:

Har du fått medisiner for dette?

Hei. Nei, jeg har ikke det. De fagpersonene jeg har kontakt med er redd for å gi meg hormoner eller antidepressiva pga. bipolar. Jeg har blitt manisk av fluoxetin, brintellix og en annen en før, og når jeg har snakket med gynekologen, har hun sagt at det ikke er lurt å blande hormoner inn i bildet. Jeg var faktisk hos gynekologen sist i forrige uke, men det var ikke så mye hjelp å hente mtp det jeg tror er PMDD, da. Har vært stabil bipolarmessig i ca. et halvt år.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Leit å lese at du har det så vanskelig og tøft! 

Min umiddelbare tanke om løsning på problemene dine, om de er forårsaket av PMDD, er å be legen om å skrive ut hormoner til deg som gjør at du ikke får eggløsning og mens. Det jeg tenker på er feks p-sprøyte, p-stav, eller hormonspiral. Mange mister både eggløsning og blødninger av disse. Kanskje det kan være en løsning? 

Anonymkode: 1dbd8...c6f

Tusen takk for støtten. Det høres ut som det kan hjelpe å gjøre noe slikt, men da tror jeg at jeg kanskje må til en ekspert, kanskje, som kan en del om både bipolaritet og hormoner, for de fagpersonene jeg går til har vært veldig skeptiske til å gi meg hormoner. Og jeg er litt redd selv og.

Skrevet

Kupton: tror du det er noe i dette?

"Vitamin supplementation with 600 mg of elemental calcium twice daily9 and 100 mg/d of vitamin B610 have also been proven to alleviate premenstrual symptoms and should be recommended".

Canadian Medical Association

Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Nei, jeg har ikke det. De fagpersonene jeg har kontakt med er redd for å gi meg hormoner eller antidepressiva pga. bipolar. Jeg har blitt manisk av fluoxetin, brintellix og en annen en før, og når jeg har snakket med gynekologen, har hun sagt at det ikke er lurt å blande hormoner inn i bildet. Jeg var faktisk hos gynekologen sist i forrige uke, men det var ikke så mye hjelp å hente mtp det jeg tror er PMDD, da. Har vært stabil bipolarmessig i ca. et halvt år.

Kan man ikke ta hormoner når man har bipolar? Har selv bipolar lidelse og har p-stav. Opplever ingen bivirkninger. 

Anonymkode: 9a43d...248

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan man ikke ta hormoner når man har bipolar? Har selv bipolar lidelse og har p-stav. Opplever ingen bivirkninger. 

Anonymkode: 9a43d...248

Man kan sikkert det, men jeg har vært så mye alvorlig psyk tidligere, så de er nok litt skeptiske til alt som kan ødelegge stabiliteten som endelig kom etter mye utprøving😬

Skrevet

Ved denne lidelsen kan en ta SSRI like før mens og med god effekt. Noen tabl SSRI i måneden bør ikke være farlig om en er på en god behandling med stemningsstabiliserende/AP.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...