Gå til innhold

Remeron for søvn

Anbefalte innlegg

Jeg fikk utskrevet remeron mot søvnproblemer. Første kvelden jeg tok det følte jeg at jeg ble helt «ape», ble helt borte og følte at jeg ikke klarte snakke liksom.. kveld to så ble jeg helt nummen/doven i hele tunga/leppene og inne i munnen. Følte meg helt fjern og fikk ikke til å snakke liksom... har ikke turt å ta noe etterpå... 

er dette normalt i oppstarten?

Anonymkode: 5f220...b61

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/457559-remeron-for-s%C3%B8vn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har gått på remeron siden januar nå, og fikk «hangover» de to første dagene. Etter det har jeg ikke hatt noen bivirkninger bortsett fra noe munntørrhet. Har du starta m en lav dose? For min del bedret remeron både søvnen og depresjonen etterhvert. 

Anonymkode: 51e9f...282

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har gått på remeron siden januar nå, og fikk «hangover» de to første dagene. Etter det har jeg ikke hatt noen bivirkninger bortsett fra noe munntørrhet. Har du starta m en lav dose? For min del bedret remeron både søvnen og depresjonen etterhvert. 

Anonymkode: 51e9f...282

Har laveste dose, som jeg igjen deler i to🤣 tror ikke jeg tør å ta det igjen altså

Selv opplevde jeg en ulvehunger uten like på Remeron, men den fikk en kort karriere hos meg pga. det og fordi jeg fikk en brennende følelse i armer og ben av den. Synes å huske at jeg bare sov noen få timer på den også Jeg brukte smeltetabletter og de virket så og si umiddelbart.

På 24.10.2020 den 22.15, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk utskrevet remeron mot søvnproblemer. Første kvelden jeg tok det følte jeg at jeg ble helt «ape», ble helt borte og følte at jeg ikke klarte snakke liksom.. kveld to så ble jeg helt nummen/doven i hele tunga/leppene og inne i munnen. Følte meg helt fjern og fikk ikke til å snakke liksom... har ikke turt å ta noe etterpå... 

er dette normalt i oppstarten?

Jeg antar du brukte smeltetabletter.

Nummenheten du snakker om er egentlig ikke noen sentral bivirkning. Den skyldes at Remeron (og mange andre psykofarmaka, spesielt trisykliske og tetrasykliske antidepressiva som Remeron) har såkalt natriumkanalblokkerende effekt, og det gir en viss lokalbedøvende effekt. Når du får medisinen rett på slimhinnene som du gjør med smeltetabletter merker du dette en liten stund. Komplett ufarlig 😊

Men til kun bruk for søvn (med mindre du samtidig har depresjon) finnes det alternativer med færre andre effekter (og mildere virkning) enn Remeron. Du kan velge rene antihistaminer.

Endret av ISW

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...