Gå til innhold

Ensomheten spiser meg opp

Anbefalte innlegg

Ensomheten spiser meg opp innvendig.
Jeg hadde masse venner før, men jeg begynte å slite veldig med mobbing fra barndommen, jeg følte meg så stygg, ikke bra nokk, osv..
Til slutt endte det med at jeg droppet ut av skolen, isolerte meg hjemme, og mistet alle vennene mine.Det er snart et år siden, og siden det året, har jeg vært helt alene, dag ut og dag inn.

Jeg har ingen venner. Jeg har hørt at det er en del som føler seg ensomme, men hvor er alle sammen? Jeg ser bare meg som er ensom.. Meg VS resten av verden..

Spesielt i høytider og andre begivenheter som forbindes med fellesskap og sosiale opplevelser, det er vansklige tider..
Sommeren er noe jeg overhode ikke ser frem til..

På søndag prøvde jeg å ta mitt eget liv, jeg er så lei av å være ensom, og helt alene uten noen venner. Jeg tokk en overdose, havna på legevakta, men overlevde desverre.. Jeg er ganske ung, går (skulle gått) på vgs..

Imorgen skal jeg til legen, for å få en henvisning til psykolog..
Men samtidig så gruer jeg meg så sykt, fordi jeg føler dette er min egen feil, og det er det vel også.. men det er ikke bare bare å finne seg noen venner, hadde det vært så lett, hadde jeg gjort det for lengst,
men som sagt, så gruer jeg meg utrolig mye, fordi jeg føler jeg bare er til bry for legen og psykologen, fordi dette er min egen feil, og det er ikke noe de kan hjelpe meg med, de kan jo ikke akkurat bare gi meg noen å være med..

Noen tips til en ung ensom jente som meg?

Anonymkode: 0a951...20b

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/457566-ensomheten-spiser-meg-opp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde masse venner før, men jeg begynte å slite veldig med mobbing fra barndommen, jeg følte meg så stygg, ikke bra nokk, osv..
Til slutt endte det med at jeg droppet ut av skolen, isolerte meg hjemme, og mistet alle vennene mine.Det er snart et år siden, og siden det året, har jeg vært helt alene, dag ut og dag inn.

Jeg har ingen venner. Jeg har hørt at det er en del som føler seg ensomme, men hvor er alle sammen? Jeg ser bare meg som er ensom.. Meg VS resten av verden..

Spesielt i høytider og andre begivenheter som forbindes med fellesskap og sosiale opplevelser, det er vansklige tider..

På søndag prøvde jeg å ta mitt eget liv, jeg er så lei av å være ensom, og helt alene uten noen venner. Jeg tokk en overdose, havna på legevakta, men overlevde desverre.. Jeg er ganske ung, går (skulle gått) på vgs..

Men samtidig så gruer jeg meg så sykt, fordi jeg føler dette er min egen feil, og det er det vel også.. men det er ikke bare bare å finne seg noen venner, hadde det vært så lett, hadde jeg gjort det for lengst,
men som sagt, så gruer jeg meg utrolig mye, fordi jeg føler jeg bare er til bry for legen og psykologen, fordi dette er min egen feil, og det er ikke noe de kan hjelpe meg med, de kan jo ikke akkurat bare gi meg noen å være med..

Oppfølgingstjenesten fir de som stopper ut av skole? De burde du jo ha hatt kontakt med. Der kan du jo treffe andre mennesker på din egen alder og gå deg no en venner pluss at du kommer deg litt ut hver dag 😉

Anonymkode: edd9c...924

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Oppfølgingstjenesten fir de som stopper ut av skole? De burde du jo ha hatt kontakt med. Der kan du jo treffe andre mennesker på din egen alder og gå deg no en venner pluss at du kommer deg litt ut hver dag 😉

Du treffer jo ingen om du bare er hjemme... Er mye hjemme fir meg selv også men for meg og min alder finnes det ikke slike muligheter som du har og du har også hele livet foran deg og muligheter til å gjøre endringer. 

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er bra du skal til legen i morgen, det er viktig at du får hjelp nå. Du er absolutt ikke til bry. 

Skriv gjerne opp ting på forhånd det du tenker er viktig at legen får vite. Når du skal snakke med legen er det fort gjort å glemme ting fordi du blir nervøs.  Da er det godt å ha en  lapp som kan hjelpe deg til å huske  Hvis det er vanskelig å si alt du vil kan du  vise det du har skrevet også. 

Lykke til!

Anonymkode: f9bca...77a

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...