Gå til innhold

Kupton Quetiapin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg dele en 25 mg Quetiapin-tablett? Jeg blir så utrolig trett av den og har forsøkt å dele den og da sov jeg godt uansett. Ved en annen anledning har jeg også forsøkt å holde meg våken ved å dele den og det gikk greit. Det er altså mye mer behagelig å dele den og bruke 12,5 mg, men kan det være noen ulemper ved det?

Anonymkode: 5e3ec...c73

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er fasiten. Hvis det kjennes bedre for deg, er det bedre.

Skrevet
22 minutter siden, kupton skrev:

Tusen takk!

Skrevet
57 minutter siden, kupton skrev:

Et hver og en person fasiten på sine egne sykdommer og symptomer også? Att det går an å ha schizofreni uten stemmehøring feks. som jeg leste i sta. Att personer med samme sykdom kan ha forskjellige symptomer?

Anonymkode: ac665...c47

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg dele en 25 mg Quetiapin-tablett? Jeg blir så utrolig trett av den og har forsøkt å dele den og da sov jeg godt uansett. Ved en annen anledning har jeg også forsøkt å holde meg våken ved å dele den og det gikk greit. Det er altså mye mer behagelig å dele den og bruke 12,5 mg, men kan det være noen ulemper ved det?

Jeg tar hver kveld. Om jeg gjør det utvikles fort toleranse for virkestoffene og jeg trenger større og større dose. Per i dag tar jeg 12,5 mg ved behov. Noen ganger blir jeg trøtt av bare ca 6-8 mg også. Da deler/klipper jeg bort enda mer. Skummel medisin å eksperimentere med, men så lenge det går den veien går det nok bra. Quetiapin har mange bivirkninger, men de er nesten fraværende ved små doser og at man ikke tar dem over for lang tid.

Anonymkode: ddf6c...a44

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Et hver og en person fasiten på sine egne sykdommer og symptomer også?

Når jeg svarer her på DOL, er svaret til den som spør og ikke generelt til hele verden med med mindre jeg skriver at det gjelder generelt.

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tar hver kveld. Om jeg gjør det utvikles fort toleranse for virkestoffene og jeg trenger større og større dose. Per i dag tar jeg 12,5 mg ved behov. Noen ganger blir jeg trøtt av bare ca 6-8 mg også. Da deler/klipper jeg bort enda mer. Skummel medisin å eksperimentere med, men så lenge det går den veien går det nok bra. Quetiapin har mange bivirkninger, men de er nesten fraværende ved små doser og at man ikke tar dem over for lang tid.

Jeg har brukt Quetiapin over flere år, men først nå merker jeg at det er bedre for meg å dele den. Merker du noen virkning av den på så lave doser som 6-8 mg bortsett fra at du blir trett? Jeg har forsøkt å slutte med den, men det føles mye bedre når jeg tar den. Ikke bare når det gjelder søvn, men jeg føler at det er noe som gjør meg vel ved å bruke den. 

Skrevet
På 29.10.2020 den 17.46, AnonymBruker skrev:

Jeg har brukt Quetiapin over flere år, men først nå merker jeg at det er bedre for meg å dele den. Merker du noen virkning av den på så lave doser som 6-8 mg bortsett fra at du blir trett? Jeg har forsøkt å slutte med den, men det føles mye bedre når jeg tar den. Ikke bare når det gjelder søvn, men jeg føler at det er noe som gjør meg vel ved å bruke den. 

Jeg har tatt/tar Quetiapin mot både uro i kroppen og angst og til å sove på ved behov. Ofte da søvnproblemer pga uro i kroppen. Derfor har jeg tatt 12,5-25 mg på kvelden og lagt meg når den har gjort meg trøtt.

I dag har jeg mindre problemer med uro, men om jeg har det, så tar jeg en kvart til en halv Quetiapin for å slappe mer av og kjenne meg roligere. Vet ikke om det kan beskrives som direkte velvære, men det er godt å kjenne på mindre uro. Så ja, opplever nok det samme som du beskriver. At jeg føler meg mer vel ved å bruke små doser.

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tatt/tar Quetiapin mot både uro i kroppen og angst og til å sove på ved behov. Ofte da søvnproblemer pga uro i kroppen. Derfor har jeg tatt 12,5-25 mg på kvelden og lagt meg når den har gjort meg trøtt.

I dag har jeg mindre problemer med uro, men om jeg har det, så tar jeg en kvart til en halv Quetiapin for å slappe mer av og kjenne meg roligere. Vet ikke om det kan beskrives som direkte velvære, men det er godt å kjenne på mindre uro. Så ja, opplever nok det samme som du beskriver. At jeg føler meg mer vel ved å bruke små doser.

Den virker altså i så små doser som en kvart til en halv tablett. Det er så fint å få tilbakemelding fra andre som har erfaring med å dele de og nå skal jeg forsøke det samme.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...