Gå til innhold

Corona- angst,ensomhet og usikkerhet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sliten. Angst for å bli smittet. Angst for å smitte andre. Karantener og ensomhet. Vi sksl ha mindre kontakter. De som er ensomme fra før vil bli enda ensommere.

De som har planlagt bryllup må avlyse eller fjerne inviterte gjester. Samtidig er det lov å være flere samlet offentlig. De som kommer fra utlandet må ikke teste seg, selv om vi vet at mye av smitten komner der. Det er mye jeg ikke forstår.

Jeg forstår heller ikke hvorfor grensene ble helt åpne når vi endelig hadde fått kontroll på viruset. Nå er vi snart tilbake til marerittet startet med angst, ensomhet og usikkerhet.

Anonymkode: 84ee8...dee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men det gode er at selvmordstallene ikke øker, men for ned.

Anonymkode: 15572...304

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det overasket meg, for selv sliter jeg mye med slike tanker nå.  Men det er stor forskjell på tanker og handling.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det overasket meg, for selv sliter jeg mye med slike tanker nå.  Men det er stor forskjell på tanker og handling.

Jepp.

Skrevet

Ikke alt vi skal forstå, men kan virke som at for hver ting som åpnes/utvides, då lukker en annen eller det kommer nye strengere regler ett annet sted. Nå må feks vi som jobber i helsebransjen gå med munnbind fra vi kommer på jobb til vi går. Nesten umulig å puste på jobb. Samtidig som flere barer og restauranter åpner og kan ta inn flere folk osv osv. Og slik sjonglerer og balanserer de for å prøve seg frem i en høyst usikker og risikabel situasjon.  Når alt kommer til alt er det vel økonomien de desperat prøver å sjonglere og balansere. Høy risiko pengespill.

Anonymkode: 904c7...586

Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samtidig som flere barer og restauranter åpner og kan ta inn flere folk osv osv.

Gjør de?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Gjør de?

Ja. Ihvertfall i min kommune. Bor i storby som nærmer seg rød sone.

Anonymkode: 904c7...586

Skrevet

Hva er du redd for? Å bli forkjøla?

Hvorfor er du ikke redd for influensa? Kreft? Herpes? Omgangssyke? Å dø i trafikkulykke (større sannsynlighet for at du blir most i et bilkrasj, enn for at du dør av et koronavirus, bare så det er sagt).

Anonymkode: c8e22...072

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

De regner vel med at de snart skal dø av koronavirus.

Anonymkode: c8e22...072

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...