Gå til innhold

Hvorfor varer det bare 3 timer? Freden i meg (adhd)

Anbefalte innlegg

UtakknemligDiva
Skrevet

Skal snart til dps pga legen er ikke fornøyd med hvordan medisinen virker på meg. Jeg er bedre med enn totalt uten. Men den varer så mye kortere enn før. Jeg går på 50mg Adu så det hjalp ikke å øke dose. Vil ikke øke til 70mg heller. Er det innafor å spørre om å få Attentin? Evt slik der du prøver? Da jeg startet med Ritalin fikk jeg 11 kapsler pr gang. Hvis de er skeptiske til å gi meg «for mye». Jeg tenkte kanskje senke Aduvanz dose til 30 igjen eller 40 (Elvanse). 
Var så deilig og fredelig inni meg tidlig i sommer da jeg startet. Hele dagen hadde det effekt. Nå er det liksom 4 timer og jeg blir halvnervøs og irritert fordi den gamle meg kommer tilbake så fort

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, 90tallsbarn skrev:

Skal snart til dps pga legen er ikke fornøyd med hvordan medisinen virker på meg. Jeg er bedre med enn totalt uten. Men den varer så mye kortere enn før. Jeg går på 50mg Adu så det hjalp ikke å øke dose. Vil ikke øke til 70mg heller. Er det innafor å spørre om å få Attentin? Evt slik der du prøver? Da jeg startet med Ritalin fikk jeg 11 kapsler pr gang. Hvis de er skeptiske til å gi meg «for mye». Jeg tenkte kanskje senke Aduvanz dose til 30 igjen eller 40 (Elvanse). 
Var så deilig og fredelig inni meg tidlig i sommer da jeg startet. Hele dagen hadde det effekt. Nå er det liksom 4 timer og jeg blir halvnervøs og irritert fordi den gamle meg kommer tilbake så fort

Er det ikke noe med å bli tilvent også. Husker en bekjent av meg fikk råd om å ta medisinfrie dager innimellom for å beholde virkningen. Min bekjent tok også en tilleggsdose ritalin på tidlig kveld i tillegg til Aduvanz eller ritalin på morgen

11 kapsler med ritalin sier ingenting, alt avhenger av mg.

Anonymkode: 87cca...caa

Skrevet
4 timer siden, 90tallsbarn skrev:

Det er helt innafor å spørre om å få prøve et hurtigvirkende preparat som Attentin. 

Anonymkode: ba6bd...920

Skrevet

Er du sikker på at du faktisk har ADHD? Det høres ikke ut som om du har ADHD ut ifra hvordan du har beskrevet tilstanden din, i tillegg til responsen på medisiner. Høres mer ut som om det er aspergers som forårsaker ADHD lignende symptomer. 

Anonymkode: 70413...4dc

UtakknemligDiva
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du sikker på at du faktisk har ADHD? Det høres ikke ut som om du har ADHD ut ifra hvordan du har beskrevet tilstanden din, i tillegg til responsen på medisiner. Høres mer ut som om det er aspergers som forårsaker ADHD lignende symptomer. 

Æsj ja jeg er kjedelig på alle måter :( føler hele meg handler om Asperger. 

UtakknemligDiva
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har diagnose. Er det så forbanna lett å få den feil? Jeg bare er drit irritert på at jeg mest sannsnylig har det jeg ikke vil ha mens det som jeg fint kunne hatt er det jeg nok ikke har .... 

Skrevet
15 timer siden, 90tallsbarn skrev:

Jeg har diagnose. Er det så forbanna lett å få den feil? Jeg bare er drit irritert på at jeg mest sannsnylig har det jeg ikke vil ha mens det som jeg fint kunne hatt er det jeg nok ikke har .... 

Det er ikke veldig lett å få feil diagnose, men det skjer. Jeg er ingen psykiater, men aduvanz er en aminosyre bundet til deksamfetamin som kroppen gradvis bryter ned til deksamfetamin. Det høres veldig rart ut at du bare har effekt i tre timer. Noen har kortvarig effekt av lisdeksamfetamin men da varer effekten i ca. 6 timer i stedet for hele dagen. 

Skrevet

Jeg tror den maksimale serumkonsentrasjonen vanligvis er etter 3-4 timer. 

UtakknemligDiva
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg tror den maksimale serumkonsentrasjonen vanligvis er etter 3-4 timer. 

Jeg har effekt fra 1 time etter inntak, til max 6 t. Kommer såklart an på dagsformen, hva og hvor mye jeg spiser. Men jeg vet ikke noe, for mye er tilfeldig. Jeg bare merker at jeg blir mye fortere irritert nå etter jeg har tatt den, etter den har virket i 4-6 t.. lurer også på om den ekstreme energien min kan skyldes dette. Eller om det er tilfeldig. Hadde slik ekestrem energi i sommer en gang og..trente og trente. Pleier å ha mye energi hele tidn, men noen ganger blir det helt ekstremt. Og så får jeg angst for at det er aspergersen som gjør det hele...at den ødelegger alt. Tar sikkert skade for hver gang jeg er glad osv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...