Gå til innhold

Klage til fylkesmannen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har gjort det? 

Hva klagde du på og fikk du medhold? 

Anonymkode: 0d1dc...396

Videoannonse
Annonse
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg klaget og fikk medhold 2 ganger. Det var klage på fastlege for retting av feil opplysninger og kommunen etter å ha klaget på avslag på samtaler.

Skrevet

Jeg klaget på flerårige seksuelle overgrep av psykolog. Havnet hos Helsetilsynet og han ble fratatt lisensen for alltid. Liten straff for mitt ødelagte liv. Vedk er fortsatt der ute i ulike veileder roller, underviser studenter og holder foredrag og alle synes han er så fantastisk. 

Anonymkode: 93e70...e67

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg klaget på flerårige seksuelle overgrep av psykolog. Havnet hos Helsetilsynet og han ble fratatt lisensen for alltid. Liten straff for mitt ødelagte liv. Vedk er fortsatt der ute i ulike veileder roller, underviser studenter og holder foredrag og alle synes han er så fantastisk. 

Anonymkode: 93e70...e67

Hvorfor fortsatte du å gå i flere år hos en psykolog du ble seksuelt misbrukt av egentlig? 

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg har klaget en gang hvor jeg fikk medhold og det ble opprettet tilsynssak. Det ble bl.a et stort møte med flere overleger, avd sykepleier, fastlegen, pasientombudet, fylkeslegen og meg. Der fikk jeg bl.a en  unnskyldning på hva som hadde hendt. Avdelingen måtte også gjøre div tiltak. 

Jeg klagde på en særdeles dårlig behandling ved en innleggelse på akuttmottaket (somatisk avdeling)

Det viktigste for meg med å klage,  var at ingen skulle oppleve det jeg opplevde. Og det har fungert (iallefall for meg) for etter dette, så har jeg blitt behandlet godt hver gang jeg har blitt innlagt.

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor fortsatte du å gå i flere år hos en psykolog du ble seksuelt misbrukt av egentlig? 

En overgriper, enten det er en terapeut, lærer, trener, far, nabo e.l., har utrolig makt over en annen person og i en terapeut-pasient-forhold er posisjonene svært forskjellige. Der sitter det en med kunnskap som skal hjelpe en annen person som i utgangspunktet er sårbar og mottakelig for mye og kan tåle mye. Og som kjent, som offer for seksuelle overgrep, tar du på deg mye av skyld og skam for det du opplever. Dette gjelder både voksne og barn. Avtaler gjøres kanskje om at dette må ikke fortelles eller at terapirelasjonen må fortsette - det står noe om dette i en del bøker. Jeg husker ikke nå tallene for hvor mange pasienter man antar er utsatt for overgrep i et svært lukket terapirom, men det forekommer, og man kan jo undre seg over hvorfor det var så merkelig stille fra psykiatriske og somatiske pasienter under dette forholdet når Me too-debatten raste som verst? Jeg tror pasientene har gode grunner til å tie... Nemlig det tette båndet man får mellom seg og terapeuten samt at terapeuten har et sterkt overtak mentalt sett uansett. Det finnes rotne epler i alle yrker, men heldigvis er de fleste eplene av god art.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...