Gå til innhold

Bulimi. Redd​😢​ Og spørsmål til Kupton.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er litt mye nå.

Jeg hadde blitt kvitt bulimien en stund. Så fikk jeg psykose, og ble innlagt. Gikk opp 5 kg. 

Da jeg ble skrevet ut, begynte jeg å spise mindre, og det gikk fint. På lørdager ga jeg meg selv lov til å spise sjokolade, men begynte å kaste opp etterpå. Nå har jeg kastet opp 1-2 ganger i uken i åtte måneder. Det har blitt vanskeligere og vanskeligere å få det til, men også vanskeligere å slutte. 

Denne uken så jeg at jeg hadde gått ned fem kilo igjen, og jeg ble så glad. Og så har jeg begynt med traumeterapi. Jeg har hatt så mye angst, og plutselig har jeg kastet opp daglig i en uke. I kveld, klarte jeg ikke å få det til, og jeg er redd.

Jeg prøvde etter alle kunster å kaste opp med vilje, men jeg får ingen brekning som respons. Før hadde jeg god kontroll, og det gikk lett.

I det siste har jeg følt meg litt slapp i lukkemuskulaturen til spiserøret, og jeg har "sølt" oppkast i luftrøret og begynt å hoste under oppkast. Og ellers, i løpet av dagen, har det liksom skvulpet opp litt mageinnhold og luft.

Og nå har jeg slitt meg helt ut i forsøk på å spy, men jeg har kanskje ødelagt meg nå? Kan det gro og fikses? Jeg er redd for å legge på meg av det jeg har spist, men også redd for å ha ødelagt noe i kroppen, i svelget, eller strupen.

Jeg er skikkelig lei meg, og redd😢

Anonymkode: 45a83...a8e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ikke har tatt dette opp med behandler, må du gjøre det allerede i neste time.

Skrevet
6 minutter siden, kupton skrev:

Hvis du ikke har tatt dette opp med behandler, må du gjøre det allerede i neste time.

Jeg har tatt det opp, men de "brydde seg ikke så mye". Dvs. de synes ikke det virket noe alvorlig, og mente at problemene egentlig ligger andre steder, og at ved å jobbe med disse, vil også bulimien bedres. De syntes ikke vi skulle fokusere noe på det nå, og sa at de ikke var bekymret. Det var vel et par måneder siden, så det har jo blitt litt verre siden da.

De brukte også min normale vekt som argument for at det ikke var så farlig. Jeg er 164 cm og 59 kg, og det virker ikke som om det å kaste opp var så farlig, så lenge man ikke ser veldig tynn ut. Legen sa også at det går helt fint og kaste opp "en gang i blant" (direkte sitat). Så jeg har ikke vært noe bekymret for det. Før nå, da.

Skrevet

Takk for svar, forresten.

Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tatt det opp, men de "brydde seg ikke så mye". Dvs. de synes ikke det virket noe alvorlig, og mente at problemene egentlig ligger andre steder, og at ved å jobbe med disse, vil også bulimien bedres. De syntes ikke vi skulle fokusere noe på det nå, og sa at de ikke var bekymret. Det var vel et par måneder siden, så det har jo blitt litt verre siden da.

De brukte også min normale vekt som argument for at det ikke var så farlig. Jeg er 164 cm og 59 kg, og det virker ikke som om det å kaste opp var så farlig, så lenge man ikke ser veldig tynn ut. Legen sa også at det går helt fint og kaste opp "en gang i blant" (direkte sitat). Så jeg har ikke vært noe bekymret for det. Før nå, da.

Dette er akkurat det samme jeg har opplevd. Har hatt normal vekt i mange år men har allikevel slitt. Da ble jeg ikke tatt på alvor. Så mister jeg mye muskler senere, pga av annen sykdom og var sengeliggende en stund. Gikk ned hele 8 kg muskle og hadde da en veldig lav bmi. Jeg var per tidspunkt innlagt i psykiatri pga av bipolar. Da tok de tester av  meg når jeg kom inn og de bare du veier så lite. Og jeg spiste lutt dårlig når jeg var der og da skjønte de at hun har spf...men jeg var jo helt normal utseendemessig.  haha! Så altså de ser kun på vekten nesten og bulimi er ikke ansett som en alvorlig diagnose. Beklageligvis.. 

Anonymkode: 03440...3bf

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...