Gå til innhold

Covid og nedstengning


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida
2 timer siden, kupton skrev:

Problemet er vel heller at en har vært for slapp med tiltakene. I stedet for å innføre karantene etter utenlandsreiser umiddelbart, gjør en det om fem dager. Da reiser selvsagt alle tullingene på harryhandel før tiltaket innføres. En oppretter testestasjoner på flyplasser, men lar det være frivillig å teste seg. Da kommer det massesmitte bl.a. fra Polen. osv osv.

Jeg er så enig. Det er ordentlig surt. Utilgivelig. 

Hilsen ei som har sittet på hjemmekontor siden mars og nesten ingen sosial kontakt lenger. 

Bor i Oslo og er møkk lei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg er så enig. Det er ordentlig surt. Utilgivelig. 

Hilsen ei som har sittet på hjemmekontor siden mars og nesten ingen sosial kontakt lenger. 

Bor i Oslo og er møkk lei. 

I natt måtte politiet i Trondheim nok en gang stanse en studentfest som på ingen måte ivaretok smittevern. Hva skal til for at disse snørrungene som er Norges fremtid skjønner noe som helst!? Ta fra dem studieplassen og sende dem hjem til foreldrene igjen!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
21 minutter siden, Lillemus skrev:

I natt måtte politiet i Trondheim nok en gang stanse en studentfest som på ingen måte ivaretok smittevern. Hva skal til for at disse snørrungene som er Norges fremtid skjønner noe som helst!? Ta fra dem studieplassen og sende dem hjem til foreldrene igjen!?

Portforbud :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Lillemus skrev:

I natt måtte politiet i Trondheim nok en gang stanse en studentfest som på ingen måte ivaretok smittevern. Hva skal til for at disse snørrungene som er Norges fremtid skjønner noe som helst!? Ta fra dem studieplassen og sende dem hjem til foreldrene igjen!?

Det er slik ungdommen er. Frykter jeg ville gjort akkurat det samme om jeg var 20 år og student 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
1 time siden, Lillemus skrev:

I natt måtte politiet i Trondheim nok en gang stanse en studentfest som på ingen måte ivaretok smittevern. Hva skal til for at disse snørrungene som er Norges fremtid skjønner noe som helst!? Ta fra dem studieplassen og sende dem hjem til foreldrene igjen!?

Ikke rart dette ikke tar slutt. Pga dumme drittfolk som tror det ikke skjer dem eller ikke gjelder dem. Blir noen dyr syke så bør de stå sist i kø om de trenger helsehjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes tiltakene overordnet sett har vært passe strenge, men med noen underlige hull. Jeg forstår ikke at arbeidere fra Polen etc har kunnet reise så fritt og tatt med seg smitte.

Jeg synes faktisk at studentfestene er mer verd enn at vi skal ha åpne sluser inn og ut av landet. Jeg mener det er viktig at unge får treffe hverandre og leve livet til en viss grad. De har akkurat flyttet hjemmefra og skal skaffe seg venner og kjæreste. De må kanskje slutte en periode, men det er en stor byrde som blir lagt på den generasjonen synes jeg. Jeg synes ikke det er en bagatell, selv ikke om man måler opp mot liv og helse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
25 minutter siden, Grendel skrev:

Jeg synes tiltakene overordnet sett har vært passe strenge, men med noen underlige hull. Jeg forstår ikke at arbeidere fra Polen etc har kunnet reise så fritt og tatt med seg smitte.

Jeg synes faktisk at studentfestene er mer verd enn at vi skal ha åpne sluser inn og ut av landet. Jeg mener det er viktig at unge får treffe hverandre og leve livet til en viss grad. De har akkurat flyttet hjemmefra og skal skaffe seg venner og kjæreste. De må kanskje slutte en periode, men det er en stor byrde som blir lagt på den generasjonen synes jeg. Jeg synes ikke det er en bagatell, selv ikke om man måler opp mot liv og helse.

Jeg er enig med deg. Ungdommen bør forstå at det ikke går med store fester nå, men årsaken til situasjonen vi er i , er at grensene ble åpnet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Portforbud :)

De har åpnet opp for å kunne gi bøter i størelsesorden opp mot 20.000 for brudd på smittevernreglene ble det sagt på Dagsnytt Atten i går - eller var det pressekonferansen til Raymond Johansen i dag? Jeg går helt i surr og med dårlig konsentrasjon i tillegg, er det ikke godt å vite hvor jeg har hva fra... Men psykologen min skal visstnok være på kontoret på mandag har jeg fått beskjed om. Der har vel ikke nasjonale myndigheter enda kommet med noen retningslinjer, annet enn å oppfordre til hjemmekontor der det er mulig. Akkurat nå er jeg i en periode der videokonsultasjon egner seg dårlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Eva Sofie skrev:

De har åpnet opp for å kunne gi bøter i størelsesorden opp mot 20.000 for brudd på smittevernreglene ble det sagt på Dagsnytt Atten i går - eller var det pressekonferansen til Raymond Johansen i dag? Jeg går helt i surr og med dårlig konsentrasjon i tillegg, er det ikke godt å vite hvor jeg har hva fra... Men psykologen min skal visstnok være på kontoret på mandag har jeg fått beskjed om. Der har vel ikke nasjonale myndigheter enda kommet med noen retningslinjer, annet enn å oppfordre til hjemmekontor der det er mulig. Akkurat nå er jeg i en periode der videokonsultasjon egner seg dårlig...

Ja til flere og større bøter!! Og håper de tar så mange som mulig av dem som ødelegger for resten av samfunnet sitt. Den symbolske summen av bøter på corona-brudd, vil derimot aldri være i nærheten av en godtgjørsel for de økonomiske konsekvensene disse bruddene faktisk fører til...

Anonymkode: 2a77c...1aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan folk fortsatt ikke ha fått med seg at uten disse smitteverntiltakene så vil helsesystemet kollapse?!
 

Hadde viruset fått florere rundt uten noen restriksjoner eller tiltak, ville sykehusene vært overfylte for lengst. Og uten flere ledige plasser på sykehusene ville langt flere dødd av andre årsaker, enn av corona. Alle hjerte/lunge pasienter, nyresvikt, kreft, hjerneslag, akutte og livstruende fødsler osv osv. Vi ville ikke lengre hatt ett akuttmottak, og 113-sentralen kunne like gjerne vært stengt.

Så slutt å mas om å stanse tiltak. Vi må heller kjempe for strengere tiltak og tydeligere påbud. Slik det er nå er alt for uklart og utydelig. Fortsatt store rom for tolkninger, egne avgjørelser og hver enkeltes samvittighet som dessverre ser ut til å være urovekkende fraværende.

Det er mennesker med de samme holdninger som trådstarter, som i det hele har ført til den bølgen vi lider under i dag.

Anonymkode: 2a77c...1aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...