Gå til innhold

Hvor lang tid mellom depresjon og hypomani?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge er det lengste dere har gått uten å ha en episode med hypomani eller depresjon, og hva er den korteste perioden dere har gått før dere har fått en ny episode? Jeg hadde en kort periode med depresjon (bare noen få 2-3 uker - varer vanligvis mye lengre..) for bare en uke siden, men begynner å kjenne på tankekjør, sliter med å sove og har skikkelig mye motivasjon til å gjøre både ditt og datt.. Typiske symptomer på starten av en hypomani. Men jeg har aldri hatt hypomani så kort tid etter en depresjon - som regel er det omvendt, at jeg opplever en depresjon som følge av hypomanien. Vet ikke helt hva jeg skal tro eller hvordan jeg skal føle meg.

Anonymkode: f2ae9...394

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den korteste perioden er et par dager, men vet ikke helt om jeg kan si at det var separate episoder. Var deprimert, så ble jeg bra over natten. Noen dager senere fikk jeg en episode med hypomani. 

Anonymkode: e312b...dfc

Skrevet

Var så og si stabil i 6 år

Kan gå fra mani til depresjon umiddelbart 

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge er det lengste dere har gått uten å ha en episode med hypomani eller depresjon, og hva er den korteste perioden dere har gått før dere har fått en ny episode? Jeg hadde en kort periode med depresjon (bare noen få 2-3 uker - varer vanligvis mye lengre..) for bare en uke siden, men begynner å kjenne på tankekjør, sliter med å sove og har skikkelig mye motivasjon til å gjøre både ditt og datt.. Typiske symptomer på starten av en hypomani. Men jeg har aldri hatt hypomani så kort tid etter en depresjon - som regel er det omvendt, at jeg opplever en depresjon som følge av hypomanien. Vet ikke helt hva jeg skal tro eller hvordan jeg skal føle meg.

Anonymkode: f2ae9...394

Alle kombinasjoner er vel mulig. Tror ikke det er noen fasit på hvordan det skal være mtp hyppighet/intervaller, eller hvilken rekkefølge.

Er man medisinert kan episodene bli mildere og vare kortere tid. 

Anonymkode: 0d103...e74

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...