Gå til innhold

Jeg lider. Angst og rastløshet.

Anbefalte innlegg

Takk for at du leser.

Jeg var lenge bra, lite angst, overvant tvangstankene, tenkte positivt og følte jeg hadde kontroll.

Så kom "koronaviruset".

Nå sliter jeg psykisk, jeg blir stressa hver gang jeg møter folk som ikke har annet å snakke om enn det forbanna viruset/myndighetene. 

Jeg holder på å få episoder med dødsangst igjen, eller panikkangst, da.

Jeg orker ikke mer, jeg er deprimert, og når maktpersoner sier at restriksjonene ikke forsvinner selv om det skulle kommet en vaksine, blir jeg fylt med angst! Jeg føler alt er håpløst. 

Jeg har en fysisk sykdom som forverres om høsten, dessverre, og den samme sykdommen gjør at jeg har mistet retten på psykolog (hjelp). Jeg går i dette alene, foreldrene mine er livredde for koronaviruset og snakker omtrent ikke om annet. De har forandret personlighet. Hvem er de?

Jeg er bare redd, aller mest for samfunnet. Redd for å leve i et kaldt, sjelløst samfunn. Redd for matmangel. Redd for tvangsvaksinering, som naboen vår, Danmark, planlegger. 

Redd for digital ID og alle de skumle historiene. Redd for naboen som låser seg inne og bruker de siste årene av livet sitt på å være redde. Bekymra for dem. 

Jeg har vondt et sted langt inni sjela mi, og for å lette på trykket forsøkte jeg å lese om noe. Gikk på Facebook, dumme meg, kom inn på en dame som er gift med en som kjenner et familiemedlem av meg, ho var VENN med den gamle psykologen min. Som bor langt unna liksom. Da ble jeg enda mer deppa for jeg vet jeg ikke kan få psykolog fordi de mener jeg er håpløs. Ikke verdt å hjelpe. At jeg trenger noen å prate med, bryr de seg ikke om. Og ja, jeg har prøvd psykiatrisk sykepleier. Avsluttet i vinter med beskjed om at jeg er for oppegående. For smart. For løsningsorientert. Har for mye selvinnsikt. Jeg kan for mye om dette - så dette fikser jeg sjøl!

Ja, se hvor bra jeg har det. Se så mye jeg får til. 

Noe råder man ikke over, som et virus. Eller myndighetenes stramme grep. Men hva kan jeg gjøre på egenhånd? Jeg kan ikke tenke meg at noen egentlig har et godt svar på det, men da fikk jeg luftet tankene litt.

Takk.

Anonymkode: 375b8...1b1

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/457893-jeg-lider-angst-og-rastl%C3%B8shet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...